800
۰
امام جمعه سراوان مطرح کرد؛

شب های قدر بهترین زمان برای استغفار و ارتباط با خدا/گره گشایی از مشکلات مردم بهترین عبادت است

حجت الاسلام و المسلمین مجتبی بامری گفت: لیالی قدر را قدر بدانیم چرا که بهترین زمان برای بندگی، عبادت، ارتباط با خدا، مناجات، ذکر، توبه، استغفار و حرکت به سمت پروردگار عالم است.
شب های قدر بهترین زمان برای استغفار و ارتباط با خدا/گره گشایی از مشکلات مردم بهترین عبادت است
به گزارش شستون؛ حجت الاسلام و المسلمین مجتبی بامری امام جمعه سراوان در آیین مذهبی احیای لیالی قدر بیان کرد: امید است در ایام پر فضیلت شب های قدر به برکت وجود نورانی و مبارک مولای متقیان امیر المومنان حضرت علی ابن ابی طالب (ع) بتوانیم به خوبی در پیشگاه پروردگار عالم راه تضرع و زاری را طی کنیم.

وی افزود: باید این ایام مبارک و لیالی قدر را قدر بدانیم چرا که بهترین زمان برای بندگی، عبادت، ارتباط با خدا، مناجات، ذکر، توبه، استغفار و حرکت به سمت پروردگار عالم است.

امام جمعه سراوان گفت:  بهتر است در این ایام بیشتر از زمان های دیگر از خالق خود طلب مغفرت و آمرزش کنیم و با توسل به قرآن کریم رضایت خداوند متعال را جلب کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین بامری خاطر نشان کرد: از فضیلت، جایگاه و عظمت قرآن کریم در لیالی قدر به خوبی بهره ببریم تا فضل و رحمت خداوند متعال را برای خود سرازیر کنیم.

وی با بیان اینکه مسلمانی، دینداری، عبادت پروردگار عالم و مسیر پروردگار عالم  بودن دارای قواعد و قوانین است که باید برای رسیدن به مقصد آنها را به خوبی بشناسیم، تصریح کرد: افرادی که دغدغه بندگی خداوند را دارند باید توجه کنند در مسیر درست حرکت کنند که خطوط بندگی خدا در قرآن کریم ذکر شده است.

امام جمعه سراوان ادامه داد: تقوا، احساس مسئولیت کردن، تعهد در پیشگاه خداوند متعال، انجام عمل صالح، انفاق، برپایی نماز، زکات و انجام اعمال شایسته از خطوط اصلی بندگی محسوب می شود.

حجت الاسلام و المسلمین بامری اضافه کرد: افرای که دغدغه بندگی خداوند را دارند یکی از ویژگی های آنها این است که تقوا پیشه کنند، تقوا یعنی پرهیز از ویژگی های ناپسندی که مورد نهی خداوند متعال قرار پرفته است، نسبت به مسئله گناه دغدغه داشته باشیم، افرادی که انسان را آلوده به گناه می کنند از آنها فاصله بگیریم و فرمان الهی را با جان و دل انجام دهیم.

وی اذعان کرد: گره گشایی از مشکلات مردم یکی از ویژگی های انسان مومن است که بهترین عبادت رفع مشکل دیگران به شمار می رود.

امام جمعه سراوان با بیان اینکه نباید نسبت به دیگران بی تفاوت باشیم، گفت: یکی از برجسته ترین خصوصیات پیامبر اکرم (ص) دلسوزی نسبت به دیگران حتی برای افراد غیر مسلمان بود.

حجت الاسلام و المسلمین بامری صبوری را از زیباترین عبادت ها عنوان و بیان کرد: صبوری در مسیر بندگی خداوند انسان را  بلند مرتبه می کند و یکی از راه های اصلی بندگی خداوند که در قرآن نیز آمده صبوری است.

وی با بیان اینکه صبر یکی از گنج های بی نظیر بهشتی است، تصریح کرد:مقابل بلاها، گرفتاری ها، محنت ها، هوس های شیطانی باید استقامت کرد.

انتهای پیام/
پنجشنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۰۱:۰۲
کد مطلب: 25220
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *