در گفت و گو با شستون مطرح شد؛

التهاب در بازار روغن سیب و سوران/ عدم ارتباط فروشندگان سیب و سورانی با کارخانجات دردسر ساز شد

6 ارديبهشت 1401 ساعت 8:16

عدم ارتباط گیری بازاریان سیب و سورانی با کارخانجات در راستای تامین کالای اساسی به ویژه روغن خوراکی در این متطقه مشکلاتی را برای شهروندان به وجود آورده است.


به گزارش شستون؛ شهروندان سیب و سورانی از ابتدای ماه مبارک رمضان از کمبود روغن خوراکی در این شهر ابراز گلایه داشتند و خواستار رفع این معضل از سوی متولیان امر شدند.

همچنین گلایه های متعددی در اعتراض به کمبود روغن خوراکی در شبکه های اجتماعی توسط کاربران فضای مجازی شهرستان سیب و سوران مطرح شده است.

از سوی دیگر برخی از شهروندان سیب و سورانی ضمن تماس با این پایگاه خبری خواستار پیگیری رسانه ای برای حل این معضل شدند.

منکر کمبود روغن خوراکی نیستیم
محمد حنیف سپاهی مدیر جهاد کشاورزی سیب و سوران در گفت و گو با شستون بیان کرد: نمی توانیم منکر کمبود روغن خوراکی در بازار سیب و سوران شویم اما مشکل اصلی این است که در خصوص حمل این کالای اساسی یک سری مشکلاتی وجود دارد که در حال مرتفع شدن است.

وی افزود: عدم ارتباط فروشندگان کلان در شهر سیب و سوران با کارنجات تولیدی روغن خوراکی و مراکز مجاز از سوی دیگر به کمبود این کالا در شهرستان دامن زده است.

این مقام مسئول ادامه داد: با پیگیری های صورت گرفته دو نفر از فروشندگان سیب سورانی معرفی شدند تا بتوانند با کارخانه ارتباط بگیرند و این معضل در شهرستان مرتفع شود.

در تامین کالا مشکل داریم

سپاهی خاطر نشان کرد: کالای تنظیم بازار و تامین کالا دو مقوله جدا از هم هستند، در خصوص تنظیم بازار سهمیه محدودی در زمینه کنترل قیمت ها در نظر گرفته می شود اما در زمینه روغن خوراکی در حال حاضر مشکل در تامین این کالا وجود دارد.

وی تصریح کرد: کالاهای تنظیم بازار توسط مباشر در بازار عرضه می شود اما تامین توسط بازاریان صورت می گیرد تا بوانند با ارتباط گیری با کارخانه کالای مورد نیاز شهروندن را تهیه و تامین کنند.

مدیر جهاد کشاورزی سیب و سوران گفت: هفته گذشته نیز اعلام شد که بیش از نیاز استان روغن خوراکی از سمت کارخانجات در استان ارسال شده است اما در هر صورت کمبودات در بازار احساس می شود.

سپاهی ادامه داد: فروشندگانی که در سیب و سوران فعالیت دارند فروشندگان جزء هستند که معمولا از مراکز توزیع کالا را تامین می کردند که با این تفاسیر با قیمت بالاتر به دست مصرف کننده می رسید اما باید کالا با قیمت مصوب به دست مصرف کننده رسد.

انتهای پیام/
 


کد مطلب: 25235

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/report/25235/التهاب-بازار-روغن-سیب-سوران-عدم-ارتباط-فروشندگان-سورانی-کارخانجات-دردسر-ساز

شستون
  https://shastoon.ir