800
۰
در جمع خیرین سراوانی مطرح شد؛

نقش به سزای خیرین در توسعه دانشگاه ها/ راه اندازی دانشکده پرستاری و مامایی در سراوان

فرماندار سراوان در جمع خیرین حوزه دانشگاه از راه اندازی دانشکده پرستاری و مامایی در این شهرستان خبر داد.
نقش به سزای خیرین در توسعه دانشگاه ها/ راه اندازی دانشکده پرستاری و مامایی در سراوان
به گزارش شستون؛ مراسم تکریم و تجلیل از حامیان و خیرین مجتمع آموزش عالی سراوان با حضور امام جمعه شهرستان، فرماندار، رئیس مجتمع آموزش عالی و جمعی از خیرین شامگاه روز گذشته در سالن اجتماعات مجتمع آموزش عالی برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین مجتبی بامری امام جمعه سراوان گفت: ایام سوگواری شهادت امیرالمومنین علیه السلام را تسلیت عرض می کنم امیدواریم همه ما بتوانیم از این فرصت ها بهترین بهره را ببریم.

وی افزود: پس از نبی مکرم اسلام (ص) بهترین شخصی که می توان در زمینه انفاق و خیر رسانی به مردم از آن یاد کرد امام علی (ع) است و این موضوع توسط همه مفسران نقل شده و در احادیث و روایات نیز موجود است.

انفاق والاترین عبادت نزد خداوند متعال است

امام جمعه سراوان از دست اندرکاران برگزاری مراسم تجلیل از خیران  قدر دانی کرد و گفت: امید می رود چنین حرکاتی در جامعه ترویج یابد به دلیل اینکه در باب کار خیر، انفاق و کمک رسانی به مردم جامعه در  قرآن کریم آیات و روایات فراوانی وجود دارد.

حجت الاسلام و المسلمین بامری احسان را گره گشایی از مشکلات مردم جامعه دانست و ادامه داد: دانشگاه بهترین مکان برای تربیت انسان است و در پیشرفت و رفع مشکلات زیرساختی و مسائل فرهنگی بسیار موثر است و بهترین محل برای انفاق دانشگاه محسوب می شود.

وی خاطر نشان کرد: محبوبترین بنده در نزد خداوند بنده ای  است که به دیگر بندگان خداوند نفی برساند و یکی از برجسته ترین ویژگی های امام علی (ع)، حضرت فاطمه (س) و فرزندانشان احسان به دیگران و انفاق در مسیر خداوند متعال است.

امام جمعه سراوان با بیان اینکه انفاق بالاترین عبادت است، خاطر نشان کرد: پیامبر اکرم (ص)فرمود گره گشایی از مشکل یک برادر مسلمان بهتر از یک ماه اعتکاف در مسجد است.

سراوان؛ شهر دانشگاهی

سعید تجلیلی فرماندار سراوان گفت: شکرگزاری و تجلیل از خدمات افرادیکه در سطح جامعه فعالیت های  بزرگ و ماندگار انجام می دهند کاری بسیار عظیم و ستودنی است.

وی افزود: در ایام کرونا به فرمان مقام معظم رهبری رزمایش کمک مومنانه اتفاق افتاد که قشر محروم جامعه مورد توجه قرار گرفتند.

فرماندار سراوان با اشاره به حضور و فعالیت خیرین در زمینه مدرسه سازی و دانشگاه، خاطر نشان کرد: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در سراوان شاهد پیشرف و تعالی هستیم و امروز با وجود سه دانشگاه مجتمع آموزش عالی، پیام نور و دانشگاه آزاد اسلامی سراوان را شهر دانشگاهی دانست.

تجلیلی ادامه داد: بیش از 7 هزار دانشجو در دانشگاه های سراوان مشغول به تحصیل هستند و بسیاری از کارمندان دستگاه های اجرایی در دانشگاه های سطح سراوان تحصیل کرده و بهره برده اند.

وی از راه اندازی دانشکده پرستاری و مامایی با پیگیری های نماینده و مجموعه دولت در آینده نزدیک در این شهرستان خبر داد و گفت: پس از انتقال مجتمع به سایت اصلی مکان فعلی مجتمع آموزش عالی برای دانشکده پرستاری و مامایی در نظر گرفته شده تا مشکلاتی که در حوزه بهداشت و درمان در شهرستان وجود دارد مرتفع شود.

نقش خیرین در توسعه دانشگاه ها

محمد رضا ریگی رئیس مجمع آموزش عالی سراوان در حاشیه این مراسم گفت: خیرین ظرفیت بسیار بزرگی هستند که در راستای توسعه دانشگاه ها نقش به سزایی دارند که تا کنون شاهد فعالیت موثر این عزیزان در مجتمع آموزش عالی بوده ایم.

وی افزود: انتظار داریم در سال جاری از این ظرفیت در راستای تحقق شعار سال بهره ببریم؛ زمینه بسیار خوبی در سراوان و مرکز رشد وجود دارد که برای حمایت از ایده های خلاق، تشکیل شرکت های دانش بنیان و حمایت از نخبگان شهرستان با کمک خیرین می توان گام های موثری برداشت.

رئیس مجتمع آموزش عالی سراوان خاطرنشان کرد: قطعا این ظرفیت در خیرین شهرستان وجود دارد که در کنار فعالیت های زیربنایی در دانشگاه دنبال می کنند این حمایت را در راستای تولید علم و دانش را در مجموع دانشگاه های شهرستان داشته باشند تا شاهد خیر برکت در شهرستان باشیم.

انتهای پیام/

 
سه شنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۰۷
کد مطلب: 25237
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *