800
۰
دو دهه چشم انتظاری؛

تکمیل مجتمع آموزش عالی خواسته بزرگ ۵۰۰ هزار شهروند سراوانی/لزوم همکاری دولت برای اتمام پروژه نیمه کاره

مسیول مجمع حامیان دانشگاه سراوان گفت: یک خیر برای احداث دبیرستان دانشگاه در سراوان منزل مسکونی خود در شمیرانات تهران را به فروش رساند و در حال حاضر مستاجر است.
تکمیل مجتمع آموزش عالی خواسته بزرگ ۵۰۰ هزار شهروند سراوانی/لزوم همکاری دولت برای اتمام پروژه نیمه کاره
به گزارش شستون، کار خیر و نیکو از جمله اعمالی است که در قرآن کریم و آموزه های دینی بسیار مورد توجه و تاکید قرار داشته و دارد.

کمک به دیگران و مشارکت در ساخت مدرسه، مراکز آموزشی، بیمارستان و مراکز درمانی و دیگر زمینه ها پیامد های ارزنده ای را در دنیا و آخرت فرد به دنبال دارد و از سوی دیگر چنین اقداماتی در سطح جامعه موجب پیشرفت و تعالی خواهد شد که زمینه کاهش آسیب های اجتماعی را فراهم می کند.

امروزه ضرورت دارد تا احسان و نیکوکاری به عنوان یک فرهنگ در جامعه ترویج داده شود تا گوشه ای از معضلات در تمامی سطوح مرتفع شود.

در شهرستان سراوان نیز افراد خیر بی شماری وجود دارد که به این امر پسندیده در زمینه های مختلف به خصوص احداث مدرسه و دانشگاه روی آورده اند و پیشرفت های چشمگیری در این زمینه را شاهد هستیم.

پیشرفت چشمگیر مراکز دانشگاهی و علمی در سراوان

بارانی درازهی یکی از بزرگان طوایف سیستان و بلوچستان در گفت و گو با شستون بیان کرد: مردم سراوان در جهت مشارکت همراهمی با مسئولین در زمینه ساخت مدرسه و دانشگاه از هیچ کوششی دریغ نکرده اند‌.

وی افزود: کوچک ترین قدمی که در راه ساخت مدرسه، مراکز آموزشی و دانشگاه برداشته شود باقیات و صالحات محسوب می شود و بسیاری از افراد در شهرستان سراوان در زمان حیات خود به این امر پسندیده روی آورده بودند که در حال حاضر دار فانی را وداع گفتند.
 
بزرگ طایفه درازهی در سیستان و بلوچستان گفت: همه با علاقمندی و انگیزه آنچه در توان داشتند در میدان گذاشتند ، این توان نیز هم اکنون در میان شهروندان سراوانی وجود دارد تا در امورات خیر مشارکت داشته باشند.

درازهی ارتقاء مجتمع آموزش عالی سراوان به دانشگاه را خواسته بزرگ مردم این شهرستان عنوان کرد و ادامه داد: حق ۵۰۰ هزار شهروند این خطه از کشور این نیست که پروژه احداث ساخت دانشگاه در این شهرستان طولانی طی شود که امید است با پیگیری مسیولین مربوطه این امر محقق شود.

وی خاطر نشان کرد: امام راحل فرمودند دانشگاه ها سعادت هستند در مقابل شقاوت ملت ها، لذا دانشگاه ها در مسایل اقتصادی، عمرانی، اجتماعی، فرهنگی و دیگر مسائل دخیل هستند که انتظار می رود دانشگاه علوم پزشکی و پرستاری در سراوان نیز افتتاح شود که از نیاز های شهرستان به شمار می رود.


مشارکت مردم سراوان در احداث مدارس و دانشگاه ها

رضا ملک زاده یکی از خیرین شهرستان سراوان و مسئول مجمع حامیان مجتمع آموزش عالی سراوان گفت: نیکوکاری از کارهایی است که خداوند  در ذات انسان نهاده است که فارغ از هرگونه قومیت، دین، مذهب و مسلک در تلاش است تا مشکلی از هم نوع خود را حل کند.

وی افزود: مجمع خیرین مدرسه ساز در سراوان علاوه بر ساخت مدرسه در زمینه جذب خیر، کمک مومنانه و در حوزه بهداشت و درمان و کمک به ایتام و ایجاد شغل برای زنان سرپرست خانوار  نیز ورود کرده است.

مسیول مجمع حامیان دانشگاه  گفت:  مردم سراوان در زمینه ساخت مجتمع آموزش عالی، دانشگاه آزاد اسلامی، پیام نور و در بسیاری دیگر از مسایل مشارکت داشته اند.

ملک زاده کوهکن ادامه داد: هر کجا بخواهند شهری را فرهنگی جلوه دهند می گویند چند دانشگاه دارد که در سراوان خیرین مشارکت چشمگیری را داشته اند و از این رو می توان سراوان را شهر فرهنگی دانست.

وی خاطر نشان کرد: مجمع حامیان دانشگاه به همت مسئولین شهرستانی به ثبت رسید، بسیاری از مردم شاید به مراتب دارای مشکلاتی باشند اما ثروت و دارایی خود را هر چند اندک برای کاهش آسیب های اجتماعی و پیشرفت علم و دانش هدیه کرده است.

مسیول مجمع حامیان دانشگاه تصریح کرد: آقای تقوی یکی از خیرین مدرسه ساز است که خانه خود را در شمیرانات تهران برای احداث ساختمان دبیرستان دانشگاه در سراوان به فروش رساند و در حال حاضر خود مستاجر است.

ملک زاده کوهکن ادامه داد: یک نانوا دار تهرانی که در جنوب تهران خبازی دارد نیز در سراوان مدرسه احداث کرده است و یک کارگاه مهارت آموزی برای بانوان سرپرست خانوار راه اندازی کرده است.

وی گفت: اگر دولت در کنار خیر بتواند در تسریع پروژه ها کمک های شایانی انجام دهد قطعا خیرین بیشتری جذب خواهد شد اما زمانی که روند اجرای یک پروژه طولانی می شود خیرین نیز دلسرد می شوند.


لازم به ذکر است کلنگ احداث سایت جدید مجتمع آموزش عالی شهرستان سراوان در اوایل دهه 80 به زمین زده شده اما با گذشت دو دهه همچنان مردم این خطه از کشور چشم انتظار ربان افتتاح آن هستند.

انتهای پیام/
چهارشنبه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۰۷:۴۶
کد مطلب: 25238
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *