800
۰
رئیس جمهور در قزوین:

صنعت خودروسازی در کشور سبب نارضایتی مردم است/تاکید رهبری در جلسات خصوصی بر حفاظت و احیاء دشت قزوین

آیت الله رئیسی با تاکید بر اینکه توانمندی صنعت نظامی باید به صنعت خوردروسازی در کشور انتقال یابد، گفت: رهبری در جلسات خصوصی بر حفاظت و احیاء دشت قزوین تاکید کردند.
صنعت خودروسازی در کشور سبب نارضایتی مردم است/تاکید رهبری در جلسات خصوصی بر حفاظت و احیاء دشت قزوین
به گزارش شستون؛ به نقل از صبح قزوین؛ آیت الله سیدابراهیم رئیسی در جلسه دیدار با نخبگان، اقشار مختلف مردم و خانواده شهدای قزوین که عصر امروز در سالن اجتماعات دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد، اظهار کرد: قزوین مردمانی متدین و انقلابی دارد و این منطقه با دین‌مداری اهالی آن گره خورده است.
 
وی افزود: استان قزوین دیار چهره‌های علمی، فقهی و حکما بوده و همواره افتخارآفرین بودند و جلوه‌هایی از ایثار، علم و دانش را از خود برجای گذاشتند و حتی در جهان هم نام‌آور هستند.
 
رئیس جمهور ادامه داد: یکی از ظرفیت‌های مهم استان قزوین دشت پهناور آن است به طوری که مقام معظم رهبری علاوه بر اینکه در عموم بر آن تاکید می‌کنند در دیدار اختصاصی که با ایشان دارم بر حفاظت و توسعه دشت حاصلخیز قزوین تاکید دارند.
 
این مقام مسئول تصریح کرد: دشت قزوین بدون شک می‌‎تواند در حوزه دانش بنیان بسیار مورد بهره‌برداری قرار گیرد و ما از استاندار می‌خواهیم که حتما این تاکید رهبری و خواست مردم را دنبال و یک کار دانش پایه را در دشت قزوین پیگیری کنند.
 
آیت الله رئیسی با اشاره به ظرفیت صنعتی بودن استان قزوین بیان کرد: صنایع ما باید علم پایه باشد و از آنجایی که قزوین دارای مجموعه عظیم صنعتی است باید صنایع تعطیل یا نیمه تعطیل به طور ویژه پیگیری و احیا شود.
 
وی ابراز کرد: اولویت کار ما حمایت از صنایع و به ویژه احیای کارخانه‌های تعطیل و نیمه تعطیل است و باید توسط مسئولین در استان قزوین با جدیت دنبال شود چون هم اشتغال را افزایش داده و هم تولید را رونق می‌دهد.
 
رئیس جمهور عنوان کرد: مسئله آسیب‌های اجتماعی که در استان قزوین احصا شده نیز باید با همکاری خود مردم کاهش و‌ رفع گردد.
 
این مقام مسئول با بیان اینکه به مردمی سازی دولت در حوزه‌های مختلف باور دارم، گفت: نقش دولت در فعالیت گروه‌های جهادی هدایت، نظارت و حمایت است و ما قصد نداریم نقش تصدی‌گری داشته باشیم.
 
وی اضافه کرد: در بخش تولید نیز خصوصی سازی را باید به طور واقعی اجرا کرد و تولیدکننده می‌بایست مورد حمایت قرار گیرد تا بتواند کارگاه خود را راه‌اندازی کند از این رو در خصوصی سازی باید به شکل دقیق و منطبق با قانون عمل شود که این مهم در دستور کار قرار دارد.
تکمیل بیمارستان 700 تختخوابی نیاز جدی استان قزوین است
 
آیت الله رئیسی با اشاره به مشکلات شرکت‌هایی همچون کنتورسازی در استان قزوین، اذعان کرد: یک تیم ویژه برای بررسی و حل مشکلات این شرکت‌ها و بازگشت آنها به چرخه تولید خواهیم گذاشت و این مسئله در دستور کار دولت و استاندار قرار دارد تا نارضایتی‌های موجود در این حوزه حل شود و تاکید دارم که حتما مردم را در جریان نتایج ان بگذارید.
 
وی ادامه داد: یکی از مطالبات مردم استان بحث تکمیل پروژه بیمارستان ۷۰۰تختخوابی است در حالی که این پروژه تنها 10درصد پیشرفت داشته و البته اولویت دولت به سرانجام رساندن پروژه‌های با پیشرفت بیش‌از 50درصد است اما باتوجه به کمبود سرانه بهداشتی و درمانی در استان، تکمیل پروژه بیمارستان700قزوین در دستور کار قرار خواهد گرفت.
 
این مقام مسئول تصریح کرد: باتوجه وضعیت استان قزوین در حوزه بهداشتی تکمیل بیمارستان 700 نیاز جدی این استان است و در این سفر برای آن بودجه مصوب می‌کنیم که در سال جاری اجرا و در سال آینده تکمیل شود.
 
آیت الله رئیسی بیان کرد: توصیه‌ام به استاندار این است که حلقه مشاوره با جوانان را ایجاد و به طور جدی پیگیری و از ظرفیت مشاوران جوان استفاده کند و قشر جوان هم به نحوی در جریان عملکرد دولت قرار گیرد.
 
وی تاکید کرد: حلقه‌های مشورت نخبگانی باید در استان ایجاد شود و استفاده از نخبگان در کارها به ویژه در حوزه زنان در دستور کار قرار گیرد؛ یکی از مطالبات بانوان در استان استفاده از ظرفیت آنان در کارهای مناسب آنان است و معاونت امور زنان دولت هم در این راستا به استان سفر خواهد کرد.
 
رئیس جمهور درباره کمبودهای موجود در شهر مهرگان قزوین گفت: استاندار پیگیر این موضوع باشد همه آنچه که به لحاظ الزامات شهری و خدمات شهری در مهرگان نیاز است در این شهر اجرا شود.
 
آیت الله رئیسی با اشاره به مشکلات وقف در استان افزود: استان قزوین به دلیل تدین مردمان آن از نظر وقف در کشور آمار بالایی دارد اما این وقف‌ها باید در راستای گره‌گشایی از مشکلات مردم و رفع مشکلات اقتصادی باشد.
 
وی با بیان اینکه معتقدیم گره‌ها به دست خود مردم باز می‌شود، ادامه داد: حفظ هویت انقلابی، فرهنگی و فرهیختگی در استان قزوین وظیفه همه ما است.
 
این مقام مسئول بیان کرد: دانشجو و طلبه سیاسی کسی است که مشکلات و آسیب‌های جامعه را بشناسد و حاضر باشد در این مسیر خطرپذیری و نقش آفرینی کند که جانبازان و شهدا نمونه بارز این مسئله هستند.
 
وی تاکید کرد: برخی مشکلاتی که امروز ما با ان مواجه هستیم مربوط به زمانی است که در زمینه حل آن اقدام مناسبی صورت نگرفته و از این رو امروز در اقتصاد و اجرای عدالت عقب ماندگی جدی داریم.
 
آیت الله رئیسی با اشاره به دستاوردهای مهم در حوزه هسته‌ای گفت: چرا خودروسازی ما در شرایطی است که مردم رضایت ندارند؟ باید علم و فناوری در حوزه نظامی را به سمت صنعت خودرو سرریز کنیم و دولت هم این اقدام را شروع کرده است.
 
 انتهای پیام/ 
پنجشنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۵۲
کد مطلب: 25258
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *