800
۰
در پیگیری مطالبات کارگران شهرداری سراوان مطرح شد؛

عیدی کارگران در گرو پرداخت مطالبات شهرداری از دستگاه های اجرایی/ سرانجام واگذاری زمین کارگران چه شد؟

شهردار سراوان گفت: در چند روز آینده مطالبات شهرداری از دستگاه های اجرایی واریز می شود که می توان عیدی کارگران را پرداخت کرد.
عیدی کارگران در گرو پرداخت مطالبات شهرداری از دستگاه های اجرایی/ سرانجام واگذاری زمین کارگران چه شد؟
به گزارش شستون؛ همواره از کارگران به عنوان قشر زحمت کش جامعه یاد می شود اما این گروه با مشکلات عدیده ای همراه هستند که گهگداری تهیه مایحتاج زندگی را برای آنها سخت کرده است.

افرادی که کمترین حقوق در جامعه متعلق به آنهاست اما زحمت فراوانی می کشند که اگر نباشند قطعه چرخ تولید در هر کشوری لنگ می ماند.

کارگران شهرداری سراوان نیز از این قاعده مستثنی نیستد و گاها به تیتر یک رسانه ها تبدیل می شود اما در چند ماه اخیر با تلاش های صورت گرفته گوشه ای از مشکلات کارگران شهرداری مرتفع شده است.

برخی از کارگران شهرداری سراوان نیز نسبت به عدم واگذاری زمین هایی که در چند سال اخیر مصوبات شده بود که به آنها واگذار شود ابراز گلایه داشته و خواستار پیگیری رسانه ای این موضوع شدند.


محمد امین سیدی شهردار سراوان در گفت و گو با شستون بیان کرد: به مناسبت روز جهانی کار و کارگر در آخرین روز از ماه مبارک رمضان ضیافت افطاری در شهرداری برای کارگران برپا خواهد شد تا از زحمات این قشر زحمتکش قدردانی شود.


وی افزود: همچنین به مناسب این روز مبلغ ۱۰ میلیون ریال به حساب کارگران شهرداری امروز یکشنبه ۱۱ اردیبهشت ماه واریز خواهد شد.

شهردار سراوان ادامه داد: در شهرداری سراوان ۱۷۳ کارگر قراردادی و ۴۷ کارگر به صورت شرکتی ( شرکت توسعه همیار تجارت) مشغول به فعالیت هستند.

‌سیدی ادامه اضافه کرد: با توجه به مشکلات موجود و اعتبارات دولتی در پرداخت حقوق دستمزد کارگران دچار مشکل بودیم که پس از جلسه ای که در استانداری در خصوص این معضل تشکیل شده بود این مشکل مرتفع شد و در حال حاضر حقوق دستمزد کارگران به صورت مستمر پرداخت می شود.

وی خاطر نشان کرد: منابع در آمدی ثابت برای شهرداری تعریف کرده ایم که از این طریق حقوق کارگران پرداخت می شود.

این مقام مسیول گفت: عیدی کارگران همچنان پرداخت نشده که طبق پیگیری های انجام شده احتمالا در چند روز آینده اعتباراتی که از محل مطالبات شهرداری از دستگاه های اجرایی واریز شود تا بتوانیم عیدی کارگران که دو برابر حقوق آنها محسوب می شود را نیز پرداخت کنیم.

 سیدی در خصوص اعطای زمین به کارگران گفت: در دهه گذشته مصوب شده بود که به کارگران یک قطعه زمین ۳۰۰ متری تعلق گیرد اما این امر محقق نشده و طی جلسه  ای که با نماینده مجلس، فرماندار و مدیر کل و معاون حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان برگزار شد یکی از مصوبات ساماندهی زمین و واگذاری به کارگران بوده است.

وی تصریح کرد: نیاز به این بود که نماینده مجلس از سازمان ملی زمین و مسکن در تهران پیگیری کند که در چند روز اخیر این جلسه نیز برگزار و مقدمات کار فراهم شد و مستلزم ارسال یک سری مستندات است که در روز های آینده انجام می شود.

شهردار سراوان خاطر نشان کرد: شهرداری در خصوص زمین‌هایی که قرار بود به کارگران واگذار شود از اداره منابع طبیعی پلام دریافت کرده اما مسکن و شهرسازی مدعی است که این اداره نیز برای زمین های مذکور پلاک دارد که اختلاف به وجود آمده و در تلاش هستیم تا این معضل را رفع کنیم.

انتهای پیام/
يکشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۰۰
کد مطلب: 25285
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *