800
۰
کارشناس مسائل سیاسی:

استفاده از ظرفیت تولید جوانان در تحقق توسعه اقتصادی ضروری است/ بیانات رهبری فصل الخطاب و نقشه راه کشور

سید عبدالرئوف حسینی گفت: استفاده از ظرفیت جوانان و شرکت‌های دانش بنیان برای افزایش تولید و اشتغال ضروری است.
استفاده از ظرفیت تولید جوانان در تحقق توسعه اقتصادی ضروری است/ بیانات رهبری فصل الخطاب و نقشه راه کشور
سید عبدالرئوف حسینی، کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با خبرنگار شستون بیان کرد: شعار امسال به دو مطلب خیلی مهم اشاره دارد که لازم وملزوم همدیگر محسوب می شوند، جهان در راستای بهره گیری از ظرفیت تولیدات دانش بنیان با سرعت تمام در حال حرکت است و باید در کشور ما نیز در این راستا گام هایی اساسی برداشته شود و تولید بر پایه محورهای دانش بنیان که نتیجه آن ایجاد اشتغال واقعی است، مورد تاکید قرار بگیرد.
 
وی افزود: تحقق هر شعار یا قانونی مستلزم ایجاد ساز و کار اجرایی و عملی آن می باشد، از الزامات شعار امسال می توان به ایجاد و تقویت بیش از پیش شرکت های دانش بنیان از طریق حذف کامل مقررات پیچیده و موانع ایجاد، تصویب قانون مرتبط با شعار سال در کوتاه ترین زمان، تنظیم آئین نامه های اجرائی مربوطه، پیش بینی و تامین اعتبارات لازم در بودجه سالیانه اشاره کرد.
 
این کارشناس مسائل سیاسی اضافه کرد: نگاه همه جانبه به شعار سال و بهره گیری از تمام فرصت ها و ظرفیت های کشور در تحقق کامل اهداف شعار مفید و موثر می باشد.
 
وی هم افزایی تمامی دستگاه ها را عاملی مهم در تحقق اهداف شعار سال دانست و تاکید کرد: همگان باید در پیشبرد اهداف شعار سال همت خود را مضاعف کنند.
 
حسینی با اشاره به موانع اجرای شعار سال، ادامه داد: حذف برورکراسی اداری در یک عبارت "حذف امضاهای طلایی"برای اخذ مجوزهای لازم، پرهیز از تکرار مکررات درزمینه اعطای تسهیلات مورد نیاز با تاکید بر اعطای تسهیلات به افراد تحصیل کرده و فعال جامعه با تاکید بر شرکت های دانش بنیان، ایجاد مشوق های خاص برای واحدهای تولیدی در قانون و مهم تر از آن در عمل، بهره گیری از نیروی قدرتمند فکری جوانان در بدنه اجرائی کشور در راستای سرعت دادن به امورات مربوطه از جمله موانع موجود است.
 
وی اظهار کرد: جوانان به عنوان اولویت اول محور تحقق پیشرفت در نظام اسلامی هستند، رهبر انقلاب به درستی و تسلط بر شرایط فعلی و با نگاه دقیق این مورد را احصاء کرده است.
 
سخنان رهبر انقلاب چراغ راه هدایت است
 
 
به گفته این کارشناس، نیروی انسانی مستعد و کارآمد با زیربنای عمیق و اصیل ایمانی و دینی؛ مهم‌ترین ظرفیت امیدبخش کشور برشمرده شده، از آنجایی که کشور نیروهای جوان را در بطن خود دارد ،شایسته است با بهره گیری از این ظرفیت عظیم در راستای تحقق اهداف اساسی گام های اساسی برداشته شود.
 
وی تبیین کرد: به نظر می رسد ضرورت ها و حلقه های مفقوده جریان عظیم انقلاب اسلامی با نگاه ریزبین رهبری به درستی هر چه تمام تر در شمارگان اصلی اولویت ها آورده شده، و بیانیه های صادره از طرف مقام رهبری به عنوان چراغ راه و تکلیف در اجرا محسوب می شوند.
 
حسینی افزود: سخنان حكيمانه و روشنگرانه مقام معظم رهبری مانند گذشته چراغ راه هدايت ملت ايران است، همه ما با پيروی از سخنان ايشان ميی توانيم به راحتی راه راست را تشخيص دهيم و در دام دشمنان گرفتار نشويم.
 
انتهای پیام/خ
سه شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۰۳
کد مطلب: 25304
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *