پست جدید برای بازماندگان دولت قبل

جولان بانیان وضع موجود در ورزش؛ چسبیده ها و سیاسیون صندلی عوض می کنند!/ بیتوته رفقای نیمه راه در ورزش

28 ارديبهشت 1401 ساعت 12:00

جولان بانیان وضع موجود در ورزش؛ چسبیده ها و سیاسیون صندلی عوض می کنند!/ بیتوته رفقای نیمه راه در ورزش


به گزارش شستون؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ورزش ایران همانند هر حوزه دیگری در دوران تصدی دولت یازدهم و دوازدهم دچار خسران و عقب ماندگی شد و لطمات فراوانی دید. اتفاقی که به سرکردگی مسعود سلطانی فر وزیر وقت ورزش و جوانان رخ داد. سلطانی فر همانند بقیه دولتمردان کابینه حسن روحانی، بیش از آنکه به ورزش بپردازد و مشکلات این حوزه را مرتفع کند، بیشتر به کار سیاسی و حزبی پرداخت و وزارت ورزش و جوانان را بدل به حیاط خلوت سیاسیون و هم حزبی های خود کرده بود.
حسن روحانی در روز معرفی تیم کابینه خود به مجلس از سلطانی فر به عنوان کامپیوتر ورزش یاد کرد اما این کامپیوتر بیشتر از اینکه محاسبات و برنامه های ورزشی را حل کند، به معادلات سیاسی پرداخت تا ورزش زیر سایه سنگین سیاست زدگی مجالی برای تنفس پیدا نکند.
سلطانی فر تقریبا در تمامی عزل و نصب های خود را بر پایه رفیق بازی و سیاسی کاری انجام داد و حتی در جزئی ترین و تخصصی ترین آنها نیز از این دکترین عدول نکرد تا جایی که برای استخدام آبدارچی وزارت ورزش و یا مدیریت رسانه منتسب به ورزش نیز به جای تخصص و کیفیت، سیاسی کاری اصل بود تا نزدیکان سلطانی فر بدون سهم نمانند!
کامپیوتر مورد وثوق روحانی در سیاسی کاری و رفیق بازی تا جایی پیش رفت که حتی به دندانپزشک شخصی خود نیز پست داد تا هیچکدام از لشکر عریض و طویل هم حزبی ها و تیم رفقا بدون پست نباشند.
در همین قاب سلطانی فر شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی به عنوان گلوگاه اقتصادی و یکی از تخصصی ترین پست های وزارت ورزش را به حسن کریمی یکی از نزدیکترین افراد خود سپرد که البته تا پیش از این از چند صد کیلومتری حوزه ورزش نیز عبور نکرده بود. مدیری از دل سیاست و از استانداری به ورزش آمد و نتیجه این تصمیم سیاسی و سپردن یکی از مهمترین و تخصصی ترین صندلی های ورزش به یک فرد سیاسی و غیرمتخصص فجایعی بود که مهمترین آن را در بزرگترین استادیوم ورزشی ایران یعنی مجموعه ورزشی آزادی دیدیم؛ از جان باختن یک کودک بیگناه به واسطه اتصالی برق تا پروژه گیت های الکترونیکی که پرونده آن هنوز باز است.
کریمی به تاسی از سلطانی فر به جای تخصص گرایی تمامی نفرات شرکت توسعه و نگهداری را از جمع نزدیکان و معتمدین خود برگزید و تقریبا تمامی نفرات شرکت را از استانداری با خود آورد که هیچ ربطی به ورزش نداشتند.
رضا جلائیان یکی از نفرات منسوب کریمی بود که ابتدا به عنوان رئیس حوزه مدیریت منصوب شد و در ادامه مدیریت ورزشگاه قدیمی شیرودی به او هبه شد تا ارتقا درجه بگیرد. چهره ای که اساسا هیچ ارتباطی با ورزش نداشت و از هیچ سابقه ای در حوزه ورزش برخوردار نبود. با این وجود به نظر می رسد که حوزه ورزش به اندازه ای برای آقایان شیرین بوده و به آنها خوش گذشته که بعد از پایان دوران تاریک رفقای خود نیز کماکان در ورزش مانده اند و قصد دارند در همین جا بیتوته کنند!
رضا جلائیان برخلاف دیگر نزدیکان جریان اصلاح طلب با پایان عمر دولت روحانی، از مجموعه ورزش خارج نشده و رفقای دیروز را تنها گذاشته! او در دوره جدید وزارت ورزش و جوانان به عنوان سرپرست اداره ورزش و جوانان حوزه شمال غرب تهران منصوب شده تا کماکان در بدنه ورزش حضور داشته باشد. تداوم حضور یک چهره اصلاح طلب و بازمانده دوره قبل در دولت خدمتگزار و مردمی.
علی جوادی مدیر اداره کل ورزش و جوانان استان تهران در یک تصمیم عجیب به این چهره بازمانده از دوره تاریک قبلی، حکم داده تا حضور وابستگان دولت قبل و البته غیرمتخصص ها در حوزه ورزش همچنان ادامه داشته باشد. آنها که خود از بانیان وضعیت موجود هستند و ویرانه های کوچک و بزرگ ماحصل حضور آنها در حوزه ورزش است.
ای کاش که در انتصاب مدیران و اهالی ورزش علاوه بر تخصص گرایی که مهمترین ویژگی محسوب می شود، اهلیت و صلاحیت نیز مدنظر قرار بگیرد تا شاهد حضور چسبیده ها و مقصران وضعیت فعلی نباشیم.
انتهای پیام/
 


کد مطلب: 25422

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/report/25422/جولان-بانیان-وضع-موجود-ورزش-چسبیده-سیاسیون-صندلی-عوض-می-کنند-بیتوته-رفقای-نیمه-راه

شستون
  https://shastoon.ir