در مطالبه مردمی مطرح شد؛

انباشت زباله ها تهدیدی برای سلامت مردم/ از کمبود نیروی انسانی در شهرداری آشار تا جمع آوری روزانه 12 تُن زباله

31 ارديبهشت 1401 ساعت 7:52

انباشت زباله ها نخاله های ساختمانی در شهر "آشار" مهرستان نارضایتی شهروندان این شهر تازه تاسیس را به دنبال داشته است.


 به گزارش شستون؛ رهاسازی زباله ها در سطح معابر و کوچه پس کوچه های شهر علاوه بر آنکه سیمای شهر را زشت می کند می تواند زمینه پیدایش حشرات موذی و حیوانات ولگرد و همچنین مشکلات زیست محیطی را به دنبال داشته باشد.

تصاویر ارسالی از سوی شهروندان آشاری حکایت از رها سازی زباله ها و نخاله های ساختمانی در معابر را دارد که در هوای گرم این روزهای سیستان و بلوچستان انباشت باعث انتشار بوی نامطبوع شده است.

انباشت زباله ها موجب تشکیل و راه افتادن شیرابه در معابر می شود و این امر می تواند بسیاری افراد رهگذر را به بیماری آلوده کند چرا که به گفته برخی از کارشناسان محیط زیست شیرابه ناشی از زباله ها آلودگی بالایی دارد.

از همین رو ساکنین شهر آشار مهرستان خواستار نظافت بیشتر و جمع آوری به موقع زباله ها و نخاله های ساختمانی توسط شهرداری این منطقه شدند.


 جمع آوری روزانه 12 تُن زباله در آشار
محمد اسلم کریم زایی شهردار آشار به خبرنگار ما گفت: برای جمع آوری زباله های سطح شهر، شهر را به چند محله تقسیم بندی کرده ایم و به صورت روزانه زباله های سطح شهر جمع آوری می شود.

 وی افزود: هر روز ۱۲ تن زباله از سطح شهر آشار زباله جمع آوری می شود.

این مقام مسئول ادامه داد: نیروهای خدمات شهری شهرداری آشار چهار نفر است که با این تعداد امکان جمع آوری کل زباله ها از سطح شهر آشار وجود ندارد.

کریم زایی اضافه کرد: شهرداری های شهرهای بزرگ نمی توانند کل زباله های سطح شهر را به صورت روزانه جمع آوری کنند  چه رسد به آشار که شهری تازه تاسیس است و کمبود نیرو دارد.

وی خاطر نشان کرد: رها سازی فاضلاب توسط مردم منجر به گل و لایی شدن معابر شده که این مورد در حیطه وظایف مرکز بهداشت است که برای جلوگیری از رهاسازی فاضلاب در خیابان و کوچه ها باید اقدام لازم را انجام دهد.

شهردار آشار تصریح کرد: فعالیت های عمرانی شهر با توجه به اعتبارات دولتی بسیار محدود شده اما عمران و آبادانی شهر در گرو مشارکت مردم و پرداخت عوارض توسط واحد های صنفی، منازل و صاحبان خودرو  است.

کریم زایی بیان کرد: در سطح شهر آشار قریب به ۲۵۰ واحد صنفی وجود دارد که تعداد اندکی از این صنوف عوارض پرداخت می کنند.

وی گفت: شهری آباد خواهد شد که مردم در کنار شهرداری حضور و برای آبادانی مشارکت مستمر داشته باشند چرا که با اعتباراتی که به شهرداری اختصاص می یابد نمی توان حقوق پرسنل را پرداخت کرد.

شهردار آشار اذعان کرد: از شهروندان انتظار می رود همیاری و همکاری با شهرداری داشته باشند و زباله ها را در باکس های زباله بگذارند که تا پرسنل خدمات شهری آنها را جمع آوری کنند.

کریم زایی با بیان اینکه آنچه که وظیفه ذاتی شهرداری است به آن عمل خواهیم کرد، آبادانی شهر و رفع مشکلات مبلمان شهری از برنامه های شهرداری است، تصریح کرد:  بنده شهردار بومی هستم، از مردم جدا نیستم و برای خدمت رسانی به مردم از هیچ کوششی دریغ نخواهم کرد اما انتظار می رود که مردم در کنار شهرداری باشند.

انتهای پیام/


کد مطلب: 25447

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/report/25447/انباشت-زباله-تهدیدی-سلامت-مردم-کمبود-نیروی-انسانی-شهرداری-آشار-جمع-آوری-روزانه-12-ت-ن

شستون
  https://shastoon.ir