800
۰
معاون سازمان بیمه سلامت عنوان کرد؛

پوشش بیمه‌ای مادران باردار بدون بیمه/ حمایت مالی از زوجین نابارور

معاون بیمه‌ای سازمان بیمه سلامت، از پوشش بیمه‌ای مادران باردار فاقد بیمه و حمایت‌های مالی از هزینه‌های درمان ناباروری خبر داد.
پوشش بیمه‌ای مادران باردار بدون بیمه/ حمایت مالی از زوجین نابارور
به گزارش شستون؛ به نقل از خبرگزاری مهر، مهدی رضایی گفت: بر اساس مصوبات شورای عالی بیمه، مادران باردار فاقد بیمه درمانی تا دوران شیردهی نوزاد به مدت دو سال تحت پوشش بیمه رایگان قرار می‌گیرند. همچنین فرزندان آنها تا ۵ سالگی تحت پوشش بیمه پایه قرار خواهند گرفت.
وی درباره پوشش بیمه‌ای مادران باردار فاقد بیمه درمانی و اینکه قرار است از چه زمانی اجرایی شود، افزود: بر اساس سیاست‌های جمعیتی و حمایت از خانواده‌هایی که مشتاق فرزندآوری هستند این سیاست‌ها اتخاذ شده است.
رضایی گفت: این طرح مصوب شورای عالی بیمه شده است که به زودی ابلاغ خواهد شد و مشکلی برای اجرا وجود ندارد.
وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه سازمان بیمه سلامت چه میزان از هزینه‌های زوجین نابارور را پوشش می‌دهد، افزود: بر اساس مصوباتی که وجود دارد ۹۰ درصد هزینه‌های زوجین نابارور در همه بخش‌ها اعم از ویزیت، دارو، تجهیزات، آزمایش‌ها، تصویربرداری و خدمات تخصصی که عمده هزینه‌های ناباروری را شامل می‌شود، بر اساس تعرفه‌های دولتی و عمومی تحت پوشش قرار می‌دهیم. البته اخیراً تسهیلات بیشتری هم قائل شدیم و بنا داریم از تعرفه‌های دولتی و عمومی در بخش خیریه و خصوصی با فرانشیزهای متفاوت‌تر را هم تحت پوشش قرار دهیم.
معاون بیمه‌ای سازمان بیمه سلامت ایران گفت: بیمه شدگان روستایی و بیمه همگانی که تحت پوشش بیمه رایگان هستند، بدون قید نظام ارجاع، تحت پوشش قرار دارند، یعنی نیازی نیست برای خدمات ناباروری لزوماً از طریق نظام ارجاع مراجعه کنند.
يکشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۰۳
کد مطلب: 25466
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *