فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید سجاد سراوان:

جهاد تبیین یک فریضه است/ ولایت مداری و امداد های غیبی رمز پیروزی عملیات بیت المقدس

3 خرداد 1401 ساعت 10:04

حسین ظریف گفت: ولایت مداری، امداد های غیبی، توسل به خداوند متعال رمز پیروزی رزمندگان در عملیات بیت المقدس و فتح خرمشهر بود، اگر ولایت مدار نبودیم نمی تتوانستیم عملیات بیت المقدس را انجام دهیم.


به گزارش شستون؛ مراسم صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی سراوان به مناسبت سالروز فتح خرمشهر با حضور فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید سجاد، امامان جمعه شیعه و اهل سنت سراوان، فرماندار، اعضای شورای تامین، بسیجیان، ورزشکاران و جمعی از شهروندان سراوانی در سپاه شهرستانی برگزار شد.

سردار حسین ظریفی فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید سجاد سراوان در حاشیه این مراسم با بیان اینکه امامین انقلاب برای پیشرفت انقلاب اسلامی نقشه راه ترسیم و در اختیار ما قرار دادند، گفت: مردم در 12 فرودین ماه سال 58 پای صندوق های رای حاضر شدند و  به جمهوری اسلامی ایران رای "آری" دادند که نظام مقدس جمهوری اسلامی در سطح کشور تثبیت شد.

وی افزود: ما در دولت اسلامی فراز و نشیب هایی را پشت سر گذاشته ایم، دولت هایی روی کار آمدند یک سری اقداماتی انجام دادند اما نتوانستند آنچه خواسته مقام معظم رهبری و تدابیر رهبر کبیر انقلاب بود را نهادینه کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: مردم، رزمندگان و بسیجیان صاحبان اصلی انقلاب اسلامی هستند که اجازه ندادند استکبار دسیسه های شوم خود را در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پیاده کند که امید است با پشتیبانی از دولت انقلابی ادامه دهنده راه انقلاب باشیم.

ظریفی با بیان اینکه اگر دولت اسلامی داشته باشیم خواه نا خواه جامعه اسلامی را نیز خواهیم داشت، اضافه کرد: امروز انقلاب اسلامی ایرانی به نقطه ای رسیده که در حال تسخیر دنیا است.

وی خاطرنشان کرد: امروز افتخار می کنیم که انقلاب اسلامی ایران نشأت گرفته از انقلاب نبی مکرم اسلام (ص) است و تمامی مباحث دین اسلام توسط امامین انقلاب از قرآن، آیات و روایات استخراج و در جامعه نهادینه شده اما از سوی دیگر دشمن با تمام توان در حال ایجاد نفاق و دودستگی است، تحریم های ناجوانمردانه را علیه ملت ایران اعمال کردند، اندیشمندان و نخبگان را ترور کردند، جنگ هشت ساله را با پشیتبانی بیش از 35 کشور از صدام حسین بر ما تحمیل کردند.
  
فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید سجاد گفت: همه مشکلات، تحریم ها و سختی ها را تحمل کردیم و امروز ایران اسلامی  جنگ اقتصادی را به اذن خداوند متعال پشت سر خواهد گذاشت و با رهنمود های مقام معظم رهبری فشار اقتصادی دشمن را تحمل می کنیم و با پشتوانه مردم انقلابی و همیشه در صحنه پشت سر خواهیم گذاشت.

ظریفی ادامه داد: باید خود را مهیا کنیم برای اینکه خرمشهر ها یکی پس از دیگری به دست آحاد مردم  فتح می شود، امروز در شرایطی قرار گرفته ایم که دولت سیزدهم دولت مردمی، جهادی  انقلابی است که باید در همه زمینه ها پشتبان دولت باشیم و با روشنگری جهاد تبیین را در دستور کار خود قرار دهیم.

وی با بیان اینکه جهاد تبیین یک فریضه برای همه آحاد ملت است، افزود: امروز ماموریت داریم در جهت پیاده کردن، تبلیغ کردن و ورود به جهاد تبیین که اگر ورود نکنیم بی شک فضای مجازی و صحنه های اجرایی را از دست خواهیم داد.

فرمانده قرارگاه شهید سجاد سراوان بیان کرد: عملیات غرور آفرین بیت المقدس که منتج به فتح خرمشهر شد طرح ریزی آن 28 روز قبل از آغاز عملیات انجام شد.

ظریفی گفت: در تصرف خرمشهر توسط صدام حسین بیش از 34 روز طول کشید، سپاه خرمشهر مقابل قوی ترین نیروهای رژیم بعث عراق ایستادگی کرد، با پشتوانه بسیجیان و مردم تمام توان خود را به کار گرفتند و مقاومت کردند
پس از 34 روز مقاومت لشکریان صدام را تصرف کردند اما  پس از انجام عملیات های متعدد و برنامه ریزی سرانجام با عملیات غرور افرین بیت المقدس توانستیم خرمشهر را فتح کنیم.

وی بیان کرد: ولایت مداری، امداد های غیبی، توسل به خداوند متعال رمز پیروزی رزمندگان در عملیات بیت المقدس و فتح خرمشهر بود، اگر ولایت مدار نبودیم نمی تتوانستیم عملیات بیت المقدس را انجام دهیم.

این مقام مسئول اذعان کرد: عشق ورزی به خداوند و مطیع امر باری تعالی از ویژگی های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس بود، ایمان و اعتقاد در کار و عمل، تعصب به دین اسلام، عِرق ملی و ولایت مداری را می توان از دیگر ویژگی های رزمندگان دانست.

انتهای پیام/
 


کد مطلب: 25488

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/report/25488/جهاد-تبیین-یک-فریضه-ولایت-مداری-امداد-های-غیبی-رمز-پیروزی-عملیات-بیت-المقدس

شستون
  https://shastoon.ir