مامن امن معتادان یا محلی برای گذراندن اوقات فراغت؛

نبود روشنایی و کمبود وسایل بازی گلایه مردم در بوستان ها/ کمبود فضای سبز شهری زنگ خطر برای شهرها

4 خرداد 1401 ساعت 7:46

نبود روشنایی و کمبود وسایل بازی و سرگرمی در پارک ها و بوستان های سطح شهر گلایه مندی شهروندان را به دنبال داشته است.


به گزارش شستون، فضای سبز نقش مهمی در زندگی شهروندان، سلامت و زیبایی شهر دارد پس می توان نتیجه گرفت که فضای سبز برای شهر یک نیاز حیاتی است.

پارک ها، بوستان ها و به طور کلی فضای سبز شهری می تواند در آرامش روانی شهروندان، بهبود کیفیت، زیبا نشان دادن سیمای شهر و کاهش آلودگی صوتی موثر باشد.

کمبود فضای سبز شهری زنگ خطر برای شهرها به شمار می رود چرا که با کاهش فضای سبز آب و هوای کافی وجود نخواهد شد و در این بین زندگی برای بشر با مشکل مواجه می شود.

برای افزایش سرانه فضای سبز باید بین جمعیت و مساحت پارک ها تعادل برقرار باشد؛ بنا بر گزارشات به دست آمده در سراوان حدود ۵۵۴ هزار متر مربع فضای سبز شهری که شامل میادین، بوستان، پارک و بولوار ها می شود وجود دارد.

استاندار فضای سبز برای هر نفر هفت تا ۱۲ متر مربع برای هر نفر تعریف شده و از آنجایی که در محدوده شهر سراوان به طور تقریبی ۸۵ هزار نفر جمعیت سکنا دارند سرانه فضای سبز حدود ۶ متر مربع است.

اما بحث اصلی که نارضایتی شهروندان را به دنبال داشته نبود روشنایی، کمبود وسایل بازی و ورزشی، نبود سرویس بهداشتی مناسب در پارک ها و فضای سبز شهری است.

به گفته شهروندان برخی از پارک های سطح شهر به مامن امن برای معتادین تبدیل شده و در ساعات مختلف شبانه روز شاهد استعمال مواد مخدر صنعتی و سنتی توسط معتادین و افراد کارتن خواب هستند که علاوه بر اینکه چهره پارک ها را مخدوش کرده برای کودکان و نوجوانان نیز اثرات سوء و آسیب های اجتماعی را به دنبال دارد.


سید امین سیدی شهردار سراوان به خبرنگار ما گفت: به طور تقریبی ۱۱ پارک و  بوستان  عمومی و بخش خصوصی در سراوان وجود دارد که اگر فضاهای سبز کوچک محله ای را جزء آمار بیاوریم تقریبا به ۱۹ پارک می رسد.

وی افزود: سرقت های مکرر لوازم پارک ها و بوستان در سراوان به شهرداری سراوان خسارات فراوانی وارد کرده است.

شهردار سراوان ادامه داد: در هر مرحله وسایل بازی و ورزشی در پارک ها و بوستان های سطح شهر نصب می شود اما باز شاهد سرقت آنها توسط افراد ناشناس، معتادین و دوره گردها هستیم.

سیدی خاطر نشان کرد: در پنج ماهه اخیر سارقین تقریبا حدود سه میلیارد تومان تجهیزات پارکی، لوازم ورزشی و بازی، روشنایی، چراغ، کابل و سیم برق بوستان ها و پارک ها را سرقت کرده اند که خسارات جبران ناپذیری برای شهرداری سراوان به دنبال داشته است.

وی تصریح کرد: سال گذشته پارک مقابل فرمانداری توسط یک معتاد و دوره گرد به آتش کشیده شد و ظرف نیم ساعت حدود ۴۵۰ میلیون تومان وسایل بازی کودکان در این پارک در آتش سوخت و همین امر موجب شده تا کیفیت پارک های سطح شهر از نظر شهروندان مطلوب نباشد.

انتهای پیام/


کد مطلب: 25493

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/report/25493/نبود-روشنایی-کمبود-وسایل-بازی-گلایه-مردم-بوستان-فضای-سبز-شهری-زنگ-خطر-شهرها

شستون
  https://shastoon.ir