800
۰
در مطالبه مردمی عنوان شد؛

نصب فیبرنوری سه شهرک سراوان در گرو ۱۰۰ متقاضی خط تلفن ثابت / از نبود شبکه پایدار اینترنتی تا حضور کارشناسان اپراتورهای تلفن همراه

سعید تجلیلی فرماندار سراوان گفت: مقرر شد فیبرنوری برای سه شهرک جدید سراوان نصب شود اما این امر مستلزم وجود حداقل ۱۰۰ متقاضی خط تلفن ثابت است.
نصب فیبرنوری سه شهرک سراوان در گرو ۱۰۰ متقاضی خط تلفن ثابت / از نبود شبکه پایدار اینترنتی تا حضور کارشناسان اپراتورهای تلفن همراه
به گزارش شستون، اینترنت و تکنولوژی امروز به جزء لاینفک زندگی بشر تبدیل شده و با توجه به اینکه در عصر ارتباطات قرار گرفته ایم نبود شبکه ارتباطی پایدار زندگی را برای بشر با مشکل مواجه می کند.

امروزه بسیاری از خدمات و کارهای روزمره بشر از طریق اینترنت انجام می پذیرد که در واقع به نوعی در وقت نیز صرفه جویی می شود.

خرید لوازم مورد نیاز، پرداخت قبوض برق و آب، تهیه بلیط از طریق اینترنت انجام می شود؛ و حتی تاکسی ها نیز مجهز به اینترنت شده است.

همزمان با شیوع ویروس کرونا در جهان نیاز به اینترنت بیش از پیش احساس شد چرا که آموزش دانش آموزان و دانشجویان به بستر مجازی کوچ کرد اما این معضل در سیستان و بلوچستان به ویژه نقاط مختلف روستایی و شهری سراوان نسبت به قبل بستر خودنمایی کرد.

نبود زیر ساخت های مناسب ارتباطی و اینترنتی در این استان و نقاط مختلف سراوان در زمان شیوع کرونا معضلاتی را برای ساکنین بخش های مختلف این شهر به وجود آورد که هر از چند گاهی به تیتر یک رسانه ها تبدیل می‌شد.

نبود شبکه پایدار ارتباطی به معضل تکراری ساکنین شرقی ترین نقطه ایران تبدیل شده اما متولیان امر سرقت مکرر کابل و فیبرهایی نوری را علت قطعی مکرر خطوط تلفن و اینترنت در این منطقه عنوان کرده اند.

از سوی دیگر شهروندان نسبت به اینکه از داشتن خط تلفن ثابت نیز در این شهر محروم هستند گلایه داشتند و گفتند مسیولین مربوطه در پاسخ به این مطالبه اساسی شهروندان گفته اند که شرکت مخابرات از ۱۰ سال گذشته ارتقاء نداشته و خطوط جدیدی را تعریف نکرده است.

سعید تجلیلی فرماندار سراوان پیرامون مطالبه به حق ساکنین این خطه از کشور به خبرنگار ما گفت: در چند روز قبل مدیر کل مخابرات استان در سراوان حضور داشت و جلسه ای پیرامون مشکلات مخابراتی سطح شهر برگزار و قول رسیدگی و رفع یک سری از مسایل توسط وی داده شد.

وی با بیان اینکه مقرر شد فیبر نوری برای سه شهرک جدید در سراوان نصب شود،‌ خاطر نشان کرد: دستگاهی که قرار است خریداری شود بیش از ۶۰۰ میلیون تومان هزینه دارد منتها می طلبد شهروندان در این راستا همکاری داشته باشند و حداقل ۱۰۰ متقاضی خط تلفن در این منطقه وجود داشته باشد‌.

فرماندار سراوان ادامه داد: مقرر شد شورای شهر و شهردار در این خصوص با مردم صحبت کنند چرا که اگر استقبال از سمت مردم صورت گیرد دستگاه خریداری و اقدامات نصب آن به سرعت انجام می شود.

تجلیلی بیان کرد: اگر تعداد متقاضیان خط تلفن ثابت بیشتر باشد به سرعت اقدامات لازم جهت نصب فیبرنوری انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۶ نقطه جدید در شهر سراوان تقویت خواهد شد، افزود: از هفته آینده کارشناسانی از دو اپراتور ایرانسل و همراه اول در سطح شهر جهت رفع عیوب آنتن دهی و اینترنت تلفن همراه حضور خواهند داشت.

این مقام مسئول گفت: از سال ۸۸ که مخابرات به صورت خصوصی مدیریت می شود موظف به حفظ وضع موجود شده اما برای پایداری شبکه در منطقه بم پشت تصمیماتی اتخاذ شده است.

انتهای پیام/
يکشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۷:۲۲
کد مطلب: 25524
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *