800
۰
وبگاه چک پوینت اعلام کرد

وزیرخارجه سابق رژیم صهیونیستی و سفیر سابق آمریکا در دام هکرها

هکرها موفق شده اند تا سفیر سابق آمریکا و برخی از مقامات ارشد پیشین تل آویو را هدف حمله سایبری قرار دهند.
وزیرخارجه سابق رژیم صهیونیستی و سفیر سابق آمریکا در دام هکرها
به گزارش شستون؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یک شرکت امنیت سایبری مستقر در تل آویو مدعی شد که تیمی از هکرهای شخصی ایرانی، مقامات بلندپایه اسرائیلی و آمریکایی در تل آویو را هدف قرار داده‌اند.
به گفته وبگاه چک پوینت، هکرهای ایرانی ایمیل‌های فیشینگ یا پیام‌هایی که قانونی و عادی به نظر می‌رسند، برای سفیر سابق آمریکا در تل آویو، مقامات عالی رتبه سابق رژیم صهیونیستی، دانشگاهیان و یکی از مدیران ارشد یک شرکت نظامی اسرائیلی ارسال کردند. چک پوینت در ادامه گفت، بدافزار مورد استفاده در این حمله شبیه به هکرهای شناخته شده ایرانی به نام فسفر است که در حملات قبلی مورد استفاده قرار گرفته بود.
طبق گفته چک پوینت، هدف از این عملیات دسترسی به صندوق ورودی قربانیان، اطلاعات شناسایی شخصی و اسناد هویتی آنها بوده است و «تزیپی لیونی»، وزیر خارجه سابق و معاون نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، پس از دریافت ایمیل‌های متعدد از حساب سرلشکر سابق ارتش این رژیم، دچار شک و تردید شده و برای بررسی بیشتر به چک پوینت مراجعه کرده است.
در این حمله، هکرها در ابتدا قربانیان را به سندی درباره استراتژی اسرائیل در رابطه با موضوع هسته‌ای ایران که توسط یک اندیشکده منتشر شده بود، هدایت می‌کردند تا قربانیان را به کلیک روی پیوندهای اضافی ترغیب کنند و سپس تخلیه اطلاعات صورت می‌گرفت.
در مورد دیگری، مهاجمان یک رشته ایمیل قانونی را ربودند و پیام فیشینگ خود را در آن قرار دادند و توانستند با استفاده از آدرس‌های قانونی مخاطبین شناخته شده، ایمیل‌هایی را برای قربانیان ارسال کنند. این گزارش می‌افزاید که هکرهای مذکور موفق شدند ایمیل یک پژوهشگر معروف رژیم صهیونیستی که در امور غرب آسیا کار می‌کند، نیز هک کنند و از طریق ایمیل وی موفق شدند مدیر شرکت امنیت مرکزی اسرائیل را بدست آورند.
رژیم صهیونیستی با همه ادعاها و تبلیغاتی که برای امنیت خود دنبال می‌کند، اما یکی از آسیب پذیرین و ضعیف‌ترین زیرساخت‌های امنیتی بویژه در حوزه سایبری را دارد. طی چند ماه گذشته زیرساخت‌ها و تأسیسات این رژیم بارها هدف حملات سایبری و هکری قرار گرفته‌اند.
انتهای پیام/
پنجشنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۱۵
کد مطلب: 25588
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *