800
۰
بازگشت خاموشی ها به جنوب شرق کشور؛

۵۰ درجه دمای هوا و ۲۰ ساعت قطعی برق!/ علت قطعی برق بدون اطلاع قبلی چیست؟

گرمای بالای ۴۷ از یک سو و قطعی مکرر و افت شدید ولتاژ برق و خسارت به لوازم برقی شهروندان از سوی دیگر مشکلات فراوانی را برای مردم و مشاغل سیستان و بلوچستان ایجاد کرده است.
۵۰ درجه دمای هوا و ۲۰ ساعت قطعی برق!/ علت قطعی برق بدون اطلاع قبلی چیست؟
به گزارش شستون؛ به نقل از عصرهامون، قصه پرغصه افت ولتاژ و نوسانات پی در پی شبکه توزیع برق و گرمای قریب به ۵۰ درجه پیر جوان و زن و مرد را کلافه کرده و در حالی تعداد زیادی از لوازم برقی مردم می سوزد که مردم قشر ضعیف جامعه ماه ها برای خرید آن کارگری و کشاورزی کرده اند.

با توجه به گرمای هوا تامین برق با ولتاژ لازم از ضروریات روستاهای شهرستان دلگان است که اقدامات جدی برای اجرای شبکه و تامین برق مورد نیاز می طلبد.

 با توجه به گرمای شدید در آغاز فصل تابستان و احتیاج ضروری خانواده ها به وسایل سرمایشی و خنک کننده در محوطه کار و زندگی از مباحث مطرح کنونی است که در ساعاتی از شبانه‌روز موجب رنجش مردم در راستای ضعف شدید خطوط برق شده است.

حامد عبداللهی از اهالی روستای آذرآباد بخش جلگه شهرستان دلگان در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: مردم در این روزها دمای ۵۰ درجه را در اواخر بهار و تابستانی که هنوز شروع نشده، تجربه می کنند و از سویی استفاده همزمان شهروندان از وسایل سرمایشی از یک سو و خرابی مکرر ترانس ها به علت گرما از سوی دیگر و از طرفی افت ولتاژ در این فصل باعث این مشکلات می شود.

خسارت به لوازم برقی داد مردم روستاهای جنوب سیستان و بلوچستان را در آورد

وی ادامه داد: از مسئولین ذیربط شهرستان و استان تقاضا داریم با توجه به این هوای گرم و سوزناک این مشکلات روستای آذرآباد را بررسی و مرتفع سازند.

عبدالهی با بیان اینکه مردم در قسمتی از این روستا با توجه به شروع شدن فصل گرما به دلیل افت شدید ولتاژ برق نمی‌توانند از وسایل سرمایشی استفاده کنند، تصریح کرد: منظور از وسایل سرمایشی تنها کولر‌های گازی نیست، یخچال‌ها هم به درستی کار نمی‌کنند در حال حاضر حتی یک لامپ را در خانه روشن کنیم برق خانه جوابگو همین یک لامپ هم نیست.

 یکی دیگر از اهالی این روستا نیز در این رابطه به خبرنگار ما گفت: در حالی که هر روز بر شدت گرمای هوا در این روستا و منطقه افزوده می شود، میزان ضعیفی برق در نقاط مختلف به خصوص روستاها افزایش می‌یابد، به گونه ای که کنتورهای برق خانگی حتی از پوشش دادن یک کولر گازی در طول روز نیز عاجزند و مشکلات بسیاری را برای خانواده هایی که دارای کودک خردسال و نوزاد هستند ایجاد کرده است.

وی افزود: در صورتی که مسوولان از این افت ولتاژ برق در این مناطق خبر دارند و  قبل از وقوع بحران نسبت به رفع مشکلات ناشی از آن پیش‌بینی لازم را انجام دهند، تا مردم بیش از این متحمل ضررهای مالی  نشوند.

قطعی ۲۰ ساعته برق برخی از منازل چاه محمد شهرستان دلگان

هادی بامری، عضو شورای روستای چاه محمد شهرستان دلگان بیان کرد: با وجود اینکه قطع‌ برق نسبت به سال‌های گذشته کاهش یافته ولی همچنان آمار خاموشی‌های اعلام نشده اداره برق بخصوص در روستاها موجبات نارضایتی اهالی را به دنبال دارد.

وی افزود: این قطعی های برق در محله دشت آباد روستای چاه محمد شهرستان دلگان حتی به ۲۰ ساعت در روز هم می رسد که با توجه به گرمای هوا، ضرورت دارد تا رئیس اداره برق شهرستان دلگان نسبت به رفع این معضل در این روستا اقدام کنند.

سایبان درختان نخل تنها راه فرار روستائیان از گرمای ۵۰ درجه هوا

اسلم بامری از اهالی این محله با ابراز گلایه مندی از قطع مکرر برق در این روستا گفت: برق این روستا در ساعاتی از روز و بعضا شب قطع می‌شود و دلیل آن نیز مشخص نیست و تحمل این مشکل در هوای داغ تابستان سخت می شود.

وی ادامه داد: هر چند گاهی تایم قطعی برق کوتاه است اما تکرار آن موجب شده تا وسایل سرمایشی مستهلک شده یا بسوزند در حالیکه خرید یک وسیله برقی در این شرایط سخت اقتصادی برای روستائیان غیرممکن شده است.

بامری اذعان کرد: در روزهایی که برق این محله قطع می شود مردم در سایه درختان نشسته و آب گرم می خورند و با توجه به گرمای شدید هوا، نیاز است که مسئولان با قید فوریت نسبت به رفع این معضل اقدام کنند.

شرکت توزیع برق استان جوابگو نبود

در ادامه خبرنگار عصرهامون در پیگیری ها و تماس های مکرری که با روابط عمومی شرکت توزیع برق سیستان و بلوچستان جهت پیگیری قطعی های مکرر برق در دلگان داشت، وی پاسخگوی تلفن خود نبود.

علی ای حال قطعی برق تنها مختص به مردم روستاهای سیستان و بلوچستان نبوده و در برخی شهرهای استان نیز روزانه مردم شاهد قطعی های برق هستند.

انتهای پیام/ http://asrehamoon.ir/vdcayan6o49ny01.k5k4.html
 
شنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۵۷
کد مطلب: 25606
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *