800
۰
انتخاب سرپرست برای فدراسیون

وزنه برداری در آستانه تغییرات مدیریتی؛ روز موعود نزدیک است!/ خداحافظی قریب الوقوع با مرادی؛ رئیس بازنشسته و غیرقانونی می رود+سند

فدراسیون‌ وزنه‌برداری بزودی با تغییرات مدیریتی روبه‌رو شده و رئیس غیرقانونی این فدراسیون بالاجبار با صندلی ریاست خداحافظی خواهد کرد.
وزنه برداری در آستانه تغییرات مدیریتی؛ روز موعود نزدیک است!/ خداحافظی قریب الوقوع با مرادی؛ رئیس بازنشسته و غیرقانونی می رود+سند
به گزارش شستون؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فدراسیون وزنه برداری در از سپری کردن یک دوران پرحاشیه و پر از اتفاقات عجیب و غریب در آستانه تغییرات مدیریتی قرار گرفته است. مشکلات و حواشی که در چند وقت اخیر در این فدراسیون رخ داده و البته حکم قانونی دادگاه سبب شده تا وزارت ورزش سرانجام تصمیم به تغییر در ریاست این فدراسیون بگیرد.
موضوع بازنشستگی علی مرادی رئیس این فدراسیون در اوایل زمستان سال گذشته مطرح و ابلاغ شد و علی رغم خداحافظی موقت و اجباری رئیس بازنشسته، وی بعد از گذشته چند هفته دوباره به صندلی ریاست بازگشت تا دوران پرحاشیه و پرتنش جدیدی در این فدراسیون آغاز شود.
در ابتدا بحث پناهندگی دو وزنه بردار ایران رخ داد و در ادامه اعتصاب وزنه برداران در اعتراض به شرایط بد اردویی حواشی را در این فدراسیون به اوج رساند. مصاحبه  و افشاگری وزنه برداران و جلسه با رئیس کمیته ملی المپیک و معاون وزیر ورزش نیز عمق فاجعه را بیشتر نمایان کرد. برکناری سرمربی تیم ملی و محرومیت یک وزنه بردار بابت دوپینگ اتفاقات بعدی بودند که وزنه برداری را غرق در بحران کرد.
حتی شنیده می شد بحران بعدی تغییر در دبیر و مدیران اجرایی فدراسیون است اما ظاهرا عمر ریاست علی مرادی به سر آمده و به یک بحران تازه قد نمی دهد!
با رای دادگاه درباره انتخابات جنجالی تابستان 98 به نظر می رسد که علی مرادی چاره ای به جز خداحافظی اجباری با صندلی ریاست ندارد.
روز 16 تیر 1398 بود که مجمع انتخاباتی فدراسیون وزنه‌برداری در آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک برگزار شد. در این انتخابات محمد آخوندی، سجاد انوشیروانی، عبدالکریم پورکیان، فرشاد غزالیان و علی مرادی نامزد ریاست بودند که بعد از شمارش آرا، مرادی با 22 رای رئیس فدراسیون ماند و به عنوان رئیس فدراسیون وزنه برداری بار دیگر این مسئولیت را برعهده گرفت. ضمن اینکه سجاد انوشیروانی 11 رای کسب کرد، محمدرضا آخوندی صاحب 8 رای شد و فرشاد غزالیان دو رای به دست آورد و پورکیان نیز هیچ رأیی نداشت.
پس از این مجمع، انوشیروانی بابت نتیجه انتخابات به دادگاه شکایت و این موضوع را پیگیری کرد. حالا پس از گذشت نزدیک به دو سال رأی دادگاه صادر شد. طی این رأی، دادگاه اعتراض و شکایت انوشیروانی را پذیرفته و نتیجه این انتخابات باطل شد.
رأی این دادگاه به وزارت ورزش و جوانان نیز ابلاغ شد و این نهاد به مرادی، رسماً اعلام کرد که او از امروز باید صندلی ریاست را تحویل بدهد تا طی روزهای آینده، فرد دیگری به عنوان سرپرست در فدراسیون وزنه‌برداری منصوب شود.
گفته می شود پیوست این حکم، وزارت ورزش مذاکره با یک چهره خوشنام و مقبول وزنه برداری را برای سرپرستی این فدراسیون انجام داده و بزودی حکم سرپرستی وی برای وزنه برداری صادر خواهد شد. با معرفی سرپرست فدراسیون علی مرادی بعد از دو سال و نیم پرحاشیه ببالاجبار با صندلی ریاست فدراسیون به طور رسمی خداحافظی خواهد کرد. خداحافظی که برخلاف سری قبلی دیگر بازگشتی نخواهد داشت!

انتهای پیام/
دوشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۴۲
کد مطلب: 25616
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *