در جمع اساتید و کارکنان مجتمع آموزش عالی سراوان مطرح شد؛

یاد شهدای هفتم تیر؛ معطر و روح بخش است/ شهادت 72 ستاره خونین توسط ددمنشان جهانخوار

7 تير 1401 ساعت 11:25

مسئول دفتر نهاد رهبری در مجتمع آموزش عالی سراوان گفت: شهید آیت الله بهشتی به همراه 72 تن از یارانش توسط ددمنشان جهانخوار و بدطینت درهفتم تیرماه سال 1360 به شهادت رسیدند.


به گزارش شستون؛ حجت الاسلام و المسلمین عزیزالله شیخ  مسئول نهاد رهبری در مجتمع آموزش عالی سراوان به مناسبت گرامیداشت سالگرد شهدای حادثه هفتم تیر ۱۳۶۰ در جمع اساتید و کارمندان مجتمع آموزش عالی سراوان، ضمن بزرگداشت هفته قوه قضائیه و یاد شهید بهشتی مظلوم و شهدای هفتم تیر در باب اهمیت شهید و شهادت با استناد به آیات الهی  بیان کرد: در آیه ۱۵۴ سوره مبارکه بقره "ولاتقولوا لمن یقتل فی سبیل‌الله اموات بل احیاء ولکن لاتشعرون" سه ذکر مهم درباره شهدا که در پندار و گفتار در مورد شهدا نباید لفظ مرگ را به کار برد، حیات شهدا بعد از شهادت برای همیشه جاودان است و ما انسان های خاکی توان درک زندگی شهدا را نخواهیم داشت و بشر نمی تواند مقام رفیع شهدا را در نمايد، به ما انسان ها داده شده آمده است.

وی افزود:در جنگ بدر چهارده مسلمان شهید شدند بعضی از مردم می گفتند آنان مرده اند که آیه ۱۵۴ سوره مبارکه بقره نازل شد و آنها را از این تفکر نهی کرد.

این مقام مسئول ادامه داد: شهدا نه تنها هميشه نامشان زنده است بلکه یک زندگی واقعی  دارند که در آن شادی و بشارت است، زندگی در جوار رحمت خدا که مشخصات آن در آیات ۱۶۸ تا ۱۷۰ سوره مبارکه آل عمران آمده است.

ججت الاسلام و المسلمین شیخ اضافه کرد: نکته مهم این است که نگرش های محدود مادی را باید با ایمان به خدا و قیامت تصحیح کرد و تکالیف سخت نیاز به پشتوانه اعتقادی قوی دارد،کسی که بداند زنده هست به شهادت می رود، و پیکار در راه خدا از ارزش های والا محسوب می شود.

وی با بیان اینکه سرچشمه بسیاری از تحلیل های غلط؛ نا آگاهی از واقعیات است، خاطر نشان کرد: شهادت در فرهنگ دین مقدس اسلام دو معنا دارد یک معنای خاص که همان به شهادت رسیدن در معرکه و میدان جنگ در راه خداست که دارای احکام ویژه ای در فقه اسلام است، مثلاً  شهید در معرکه و میدان نیاز به غسل و کفن ندارد بلکه با همان لباس خونین دفن می شود.

مسئول دفتر نهاد رهبری در مجتم آموزش عالی سراوان ادامه داد: معنای عام  شهادت این است که انسان در مسیر انجام وظیفه الهی کشته شود و یا بمیرد مثلاً همانند کسی که در طریق تحصیل علم از دنیا برود، و یا  کسی که در بستر از دنیا برود ولی به حق پروردگار متعال و پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) آن حضرت معرفت داشته باشد و همچنین کسی که برای دفاع از مال خودش در برابر مهاجمان ایستادگی کند و کشته شود اینها اجرو مزد شهید را دارند.

حجت الاسلام و المسلیمن خاطر نشان کرد: یاد شهدای هفتم تیر، معطر و روح بخش است، ۷۲ شهید خونین، ۷۲ ستاره خونین، ۷۲ نمونه و ۷۲ مهاجر عاشق جمعی بودند و شمعی داشتند و شمع این جمع شهید آیت‌الله بهشتی مظلوم بود.

وی تصریح کرد: کاروانی بودند و مقصدی داشتند و آن  لقاءالله بود ، اگرچه قامت هایشان در زیرِ آوار انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی در هم شکست اما این قامت های فرو شکسته، قیامتی از قامت های یک امت قائم پدید آورد.

این مقام مسئول گفت: آن پیکرهای پاک قطعه قطعه شده سفره سبز طراوت این نهضت را در تمام خانه ها، کوچه ها و گذرها گسترانیدند، ددمنشان جهانخوار و بدخواهان بد طینت سخت کوشیدند و تلاش می کنند که میدان و معرکه را از مردان مرد و شجاع تهی کنند، اما کور خوانده اند زیرا هر قطره خونی که می چکد گواه پایداری جنایت جهانخواران شده است و هر مردی که در خون غلتید و می غلطد هزاران مرد را بیدارتر ،استوار تر و مصمم تر همچون حاج قاسم سلیمانی ها راهی میدان و معرکه کرد.

حجت الاسلام و المسلمین شیخ اذعان کرد: نیروی اهریمنی باطل در میدان مقابل حق جز شکست راهی ندارد، امید است همه دولتمردان، مسئولان، مدیران، کارگزاران و خدمتگزاران به این نظام مقدس و ملت شریف و بابصيرت ایران ادامه دهنده راه مقدس شهدا باشند.

انتهای پیام/


کد مطلب: 25660

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/report/25660/یاد-شهدای-هفتم-تیر-معطر-روح-بخش-شهادت-72-ستاره-خونین-توسط-ددمنشان-جهانخوار

شستون
  https://shastoon.ir