800
۰
پس از 13 سال چشم انتظاری محقق شد؛

خبر خوش مدیر عامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به ساکنین شرقی ترین نقطه ایران

کاپیتان شمس الدین فرزادی پور ، مدیر عامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: فرودگاه سراوان به لحاظ جغرافیایی در معرض بادهای شدید قرار دارد که در این زمینه باند تعویض شده و به زودی شاهد بهبود وضعیت خواهیم بود.
خبر خوش مدیر عامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به ساکنین شرقی ترین نقطه ایران
به گزارش شستون؛ به نقل از زاهدنیوز، توسعه فرودگاه ها و افزایش خطوط هوایی نقش مهمی در رشد و پیشرفت اقتصادی منطقه دارد و پیش درآمد اجرای طرح های زیر ساختی خطه جنوب شرق کشور است و ایجاد و تکمیل زیرساخت‌هایی از قبیل پروازهای بین‌المللی، گسترش فرودگاه ها، تلاش برای برقراری پرواز به نقاط مختلف کشور و برقراری خطوط پروازی در فرودگاه شهرستان مرزی سراوان از مهمترین اولویت ها است.

سراوان یکی از شهرستان های مهم و استراتژیک سیستان و بلوچستان است که تاثیر فراوانی در حوزه بهره گیری از فرصت های بی بدیل مرز دارد، این شهرستان یک شهر دانشگاهی در حوزه تربیت نیروی انسانی به شمار می رود که محور اصلی توسعه بوده و بسیار نقش‌آفرین است.

فرودگاه سراوان در سال ۸۶ پس از اتمام عملیات اجرایی افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت اما در سال ۸۸ پروازهای مسافری این فرودگاه حذف شد و مردم چهار شهرستان سراوان، گلشن، سیب و سوران و مهرستان را از خدمات پروازی محروم کرد.

فعال شدن دوباره فرودگاه سراوان با توجه به نیازهای روزافزون مردم منطقه تاثیری شگرف در ارتقاء سطح سلامت و حوزه دانش شهرستان خواهد داشت که شهروندان این منطقه‌ چشم انتظار تدابیر لازم مسئولین برای راه اندازی مجدد هستند تا از خدمات مطلوب تری بهره مند شوند.

تحقق سرمایه گذاری، رونق گردشگری، توسعه حمل ونقل و ورود و خروج مسافر داخلی و خارجی، افزایش پروازها و توسعه روابط با کشورهای حوزه خلیج فارس، پاکستان و افغانستان می باشد.

پروازهای فرودگاه سراوان برقرار می شود

کاپیتان  شمس الدین فرزادی پور ، مدیر عامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در خصوص افتتاح فرودگاه سراوان گفت: در حال حاضر بخش پرواز های نظامی این فرودگاه برقرار می باشد و در آینده نزدیک با انجام الزامات مطابق با استاندارد های فرودگاهی پرواز های مسافربری نیز در این فرودگاه برقرار خواهد شد.

مدیر عامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران افزود: فرودگاه سراوان به لحاظ جغرافیایی در معرض بادهای شدید قرار دارد که این مهم برای هواپیما خطرناک است، در این زمینه باند تعویض شده و به زودی شاهد بهبود وضعیت خواهیم بود.

تعریف خطوط پروژه خواسته شهروندان سراوانی

حسین اسماعیل زهی؛ نماینده مردم خاش بیان کرد: فرودگاه سراوان یک توافق نامه ای بین وزارت راه و شهرسازی با سپاه پاسداران در جهت توسعه باند فرودگاه منعقد که انجام شد و یک آمادگی با شرکت های مختلف هواپیمایی انجام که در آینده پرواز ها از این فرودگاه برقرار می شود.

وی افزود: امید می رود به زودی فرودگاه سراوان به بهره برداری برسد، اگرچه در سنوات گذشته این فرودگاه افتتاح شد اما به لحاظ کوچک بودن باند مورد استفاده هواپیماهای بزرگ قرار نگرفت.

این نماینده مجلس ادامه داد: با توسعه باند در آینده شاهد نشست و برخواست هواپیماهای بزرگ در این
فرودگاه خواهیم بود.

اسماعیل زهی با اشاره به اینکه سراوان از ظرفیت مسافر بهره مند است تصریح کرد: انتظار داریم هواپیمای جمهوری اسلامی پروازها را در این فرودگاه افزایش دهد و از ظرفیت فرودگاه خاش به عنوان فرودگاه پدافند استفاده شود.

انتهای پیام/ http://asrehamoon.ir/vdcaion6649nyu1.k5k4.html
 
يکشنبه ۱۲ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۴۰
کد مطلب: 25674
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *