800
۱
اعتماد به مربی ایرانی کار بدی نیست و باید این شانس را به یک مربی ایرانی می‌دادیم؛

ترکاشوند: جدایی توتولو از عطایی در تیم ملی والیبال باعث شبهاتی شده/ ستاره‌ها خسته‌اند؛ آمریکا را با انگیزه‌های متفاوتی شکست دادیم

مربی و کارشناس والیبال کشورمان گفت: علت حضور توماس توتولو و برکناری‌اش شبهاتی به وجود آورده و فدراسیون و سرمربی باید برای مخاطبین خاص والیبال شفاف‌سازی صورت بدهند.
ترکاشوند: جدایی توتولو از عطایی در تیم ملی والیبال باعث شبهاتی شده/ ستاره‌ها خسته‌اند؛ آمریکا را با انگیزه‌های متفاوتی شکست دادیم
به گزارش شستون؛ محمد ترکاشوند، مربی و کارشناس والیبال کشورمان در گفت‌وگو با خبرگزاری دانا پیرامون اولین حضور در لیگ ملت‌ها با کادرفنی ایرانی اظهار داشت: سرمربی ایرانی با نگرش جوان‌گرایی و تغییر سیستم وارد گود شده و باید زمان مناسبی به وی بدهیم. اگرچه اکثر بازیکنان امروزی در تیم جوانان شاگرد عطایی بوده‌اند اما باید برای شناخت در تقابل با تیم‌های جهانی به وی زمان داد.
 
وی در ادامه بیان داشت: بعد از چند بازی و پس از بازی با آمریکا به نظر رسیده که عطایی ترکیب نهایی و ساختار مدنظرش را پیدا کرده. در بازی‌های هفته نخست این اقتدار وجود نداشت اما باید بازیکنان خودشان را نشان بدهند و برای این امر به زمان نیاز داریم.
 
ترکاشوند همچنین عنوان داشت: این تغییرنسل را باید از یک جایی رقم می‌زدیم و زمان قبل با بازیکنان گذشته دیگر گذشت. اعتماد به مربی ایرانی کار بدی نیست و باید این شانس را به یک مربی ایرانی می‌دادیم. ایرانی‌ها در رده پایه خوب کار کرده‌اند و همان بازیکن‌ها در رده ملی درخشیده‌اند اما اگر به این شانس پاسخ درخوری داده نشود، کار در ادامه سخت است.
 
او درباره عدم استفاده از دستیار خارجی در کادرفنی تأکید داشت: یک وقتی هست که سرمربی سلیقه استفاده از مربی خارجی را دارد و یک بار هم نه. بستگی دارد دیدگاه سرمربی چیست اما باید شفاف‌سازی درباره علت حضور توماس توتولو و برکناری‌اش رخ بدهد. چرا سنگ‌ها پیش از حضور در تیم ملی واکنده نشده؟!
 
ترکاشوند در این رابطه تصریح داشت: چرا وسط کار توتولو جدا شد یا با هم به توافق نرسیدند؟ این مسئله شبهاتی به وجود آورده و فدراسیون و سرمربی باید برای مخاطبین خاص والیبال شفاف‌سازی صورت بدهند. باید مشخص شود تکلیف قرارداد چه شد، توتولو آدم حرفه‌ای بوده و چرا کامل با هم صحبت نکرده‌اند؟!
 
این کارشناس والیبال ایران در مورد عملکرد سینوسی تیم ملی اذعان داشت: در لیگ جهانی طی یک ماه باید ۱۵، ۱۶ بازی انجام داد و هر هفته به یک کشور با فواصل زیاد سفر کرد. تیم‌های دیگر مانند برزیل و حتی امریکا هم نوسان داشته‌اند و این امر طبیعی بوده. اگرچه از تمام پتانسیل بهره‌مند نبودیم و مصدوم‌هایی هم داشتیم.
 
او در این باره خاطرنشان ساخت: بازی با امریکا برای‌مان تفاوت داشت و آن‌ها را با انگیزه‌های خاص ناشی از مسائل سیاسی شکست دادیم. سرمربی به علت فشارهای جامعه نمی‌تواند ریسک زیادی بکند و اکثر بازیکنانش را دائم بازی می‌دهد که باعث خستگی چند ستاره مثل عبادی‌پور و اسماعیل‌نژاد شده.
 
مربی والیبال در پایان گفت: بازیکنان جوان و جدید هم سال اول‌شان است و استرس لیگ ملت‌ها را دارند. از این رو از نیمکت کمتر استفاده شده و روی مچ‌پوینت‌ها امتیاز از دست رفته. باید میدان داد تا بازیکنان به مرز پختگی برسند و اعتمادبه‌نفس‌شان افزایش پیدا کند.
 
انتهای پیام/
يکشنبه ۱۲ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۰۵
کد مطلب: 25681
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *