800
۰
گزارشی از معضل بزرگ در شرقی ترین نقطه کشور؛

سراوانی‌ها با ترافیک معابر دست و پنجه نرم می‌کنند

این روزها ترافیک به معضل اصلی در شهر سراوان تبدیل شده که تردد وسایل نقلیه را با مشکل مواجه کرده است.
سراوانی‌ها با ترافیک معابر دست و پنجه نرم می‌کنند
به گزارش شستون، شهروندان سراوانی در شرقی ترین نقطه کشور این روزها با معضل بزرگ ترافیک و قفل شدن چهار راه ها در بعضی از ساعات شبانه روز دسته و پنجه نرم می کنند که گلایه آنها را به دنبال داشته است.

معمولا  زمان تعطیلی مدارس، ادارات و عصرها ترافیک در سراوان به اوج خود می رسد و تردد خودرو با مشکل مواجه می شود.

پارک نامناسب خودروها، عریض بودن معابر، تعداد بالای خودروی سواری با توجه به جمعیت، نبود حمل و نقل عمومی و کمبود تاکسی در این شهر مرزی دست به دست هم داده تا مشکلی دیگر بر مشکلات مردم این خطه از کشور به وجود آورد.

شاید ترافیک در کلان شهر های کشور از جمله مشهد، تهران اصفهان و دیگر شهرهای بزرگ به موضوع ابتدایی تبدیل شده باشد اما در شهرهای کوچکی همچون سراوان در سیستان و بلوچستان که مردم از نبود حمل و نقل عمومی در رنج هستند، مشهود تر است.

معابر سراوان ظرفیت خودروهای موجود را ندارد 

باران زهی یکی از شهروندان سراوانی به خبرنگار ما گفت: خیابان های سراوان چندین سال قبل با توجه به بافت جمعیتی آن زمان طراحی و احداث شده اند اما حال جمعیت و تعداد خودروها در سطح شهر افزایش یافته است.

وی افزود: اکنون خیابان های سراوان ظرفیت تعداد خودروهای موجود در سطح شهر را ندارد به همین علت بیشتر ساعات شبانه روز را در ترافیک هستیم.

این شهروند سراوانی گفت: بنده کارمند هستم و برای اینکه بتوانیم فرزندانم را به موقع به مدرسه برسانم باید ساعات بیشتری را مرخصی بگیرم چرا که در زمان تعطیلی و شروع مدارس خیابان های سطح شهر مملو از خودرو است که تردد به سختی و با کندی انجام می شود.

باران زهی خاطر نشان کرد: نیاز هست مسئولین چاره اساسی برای حل این معضل اندیشیده کنند تا مردم بیش از این در رنج و عذاب نباشند.


تجهیز چندین تقاطع به چراغ راهنمایی 

سعید تجلیلی فرماندار سراوان به خبرنگار ما گفت: با توجه به مصوبات شورای ترافیک چندین چهار راه به تازگی مجهز به چراغ راهنمایی شده اند اما مردم نیز خود باید فرهنگ رانندگی را رعایت کنند.

وی افزود: چندی پیش از حوزه انتظامی کارشناسانی در سراوان حضور یافتند و قول مساعد جهت تقویت نیرو را به این حوزه دادند که امید است با تزریق نیرو این مشکل مرتفع شود.

فرماندار سراوان ادامه داد: در اکثر شهرها کنترل ترافیکی از طریق دوربین انجام می شود و مردم خود قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت می کنند و دیگر چیزی به عنوان حضور فیزیکی مامور راهنمایی و رانندگی در تقاطع ها وجود ندارد.

تجلیلی خاطر نشان کرد: جهت رفاه حال شهروندان و طبق مصوبه شورای ترافیک شهرستان تردد در خیابان عدالت به صورت یک طرفه انجام می شود اما با این وجود باز هم تردد به سختی در این خیابان صورت می گیرد لذا می طلبد مردم خود قوانین را رعایت کنند.

وی تصریح کرد:  در جلسه شورای ترافیک مصوب شد که دوربین های نظارتی در سطح شهر نصب شود اما با توجه به تورم و افزایش قیمت دلار دیگر شرکت مد نظر رغبت به همکاری ندارد.


فرهنگ سازی مهم ترین موضوع برای عبور از ترافیک سراوان 

به گفته این مقام مسئول فرهنگ سازی مهم ترین موضوعی است که می توان از این معضل عبور کرد لذا از ائمه جمعه و صاحبان تریبون خواست تا روشنگری های لازم را نسبت به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در خطبه های نماز جمعه و مجالس سخنرانی انجام دهند.

تجلیلی ادامه داد: شهرداری نیز باید در زمان صدور پروانه ساخت در خیابان های پرتردد به ویژه در خیابان عدالت که ساختمان های پزشکان وجود دارد به موضوع پارکینگ توجه ویژه داشته باشد.

وی با بیان اینکه در جلسه شورای ترافیک مصوب شد که مطلب جدید دیگر در این نقطه از شهر راه اندازی نشود، بیان کرد: در مناطقی که مطب پزشکان و بازار وجود دارد باید پارکینگ در نظر گرفته شود منتها این موضوع مورد غفلت شهرداری و شورای شهر واقع شده است.

انتهای خبر/
سه شنبه ۴ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۰۷:۰۰
کد مطلب: 26036
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *