امام جمعه موقت سراوان:

حضور مردم در صحنه باعث روسیاهی دشمن شد/ تاکید جمهوری اسلامی ایران بر وحدت و برادری

26 اسفند 1401 ساعت 13:06

امام جمعه موقت سراوان گفت: حضور مستمر مردم در صحنه‌های مختلف باعث شد که در دسیسه‌ها فقط روسیاهی نصیب دشمنان شود.


به گزارش پایگاه خبری شستون؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد آذرکیش بیان کرد: در آخرین جمعه سال ۱۴۰۱ قرار داریم، حوادثی در کشور رخ داد که بعضاً باعث عزت و اقتدار جمهوری اسلامی و مردم شریف و شهید پرور کشور شد، حوادثی نیز رخ داد که برخی با دسیسه افرادی فریب خوردند و قلب مومنین و متدین را آزردند، در این راستا باید دو مطلب را جدی گرفت، مسیولین و متولیان امر باید قدردان این مردم فهیم باشند که حوادث تلخ را از صحنه به در کردند باید نقاط قوت را تقویت و نقاط ضعف را درمان کنند.

وی افزود: مطلب دیگر این است که دشمنان فریب خورده این نظام باید بدانند و بفهمند اگر عقل، درک و فهم دارند چهل و اندی سال دسیسه و تحریم کردند، ملت شهید پرور ایران را آزار دادند اما چیزی دستگیر آنها نشد جز روسیاهی که در هر صحنه باقی ماند، امروز عزت و اقتدار جمهوری اسلامی را بدانند و دست از شیطنت بردارند.

امام جمعه موقت سراوان ادامه داد: همسایگان ما نیز می‌دانند جمهوری اسلامی از همان ابتدا بر وحدت، برادری و اخوت تاکید کرده است، رهبر فرزانه انقلاب در تمام این حوادث چه دست داشتند و نداشتند توصیه می‌کردند غرب تکیه گاه خوبی نیست به دنبال منافع خود است منافعش که تامین شد آنها را رها خواهد کرد امیدواریم اتفاقاتی که در رسانه‌ها بازگو می‌شود به این سیاست خوب و جاودان جمهوری اسلامی پی ببرند و دست برادری و اخوت بدهند.

آذر کیش اضافه کرد: ۲۹ اسفند سالروز ملی شدن صنعت نفت است، اوایلی که نفت از زمین می‌جوشید شاه وقت از این مایه گرانبها و با ارزش که دنیا امروزه از قاره دیگر خود را به خاورمیانه می‌کشاند تعبیر به مواد متعفن و بدبو کرد، نفتی که تعبیری به طلای سیاه می‌شود چون علم و آگاهی‌اش را نداشت نتوانست بهره ببرد لذا کشورهای غربی از عدم آگاهی حاکمان وقت و برخی از افراد به اصطلاح روشنفکر و غرب گرا که دنبال این بودند که پیشرفت کشور در تقلید کورکورانه از غرب حاصل می‌شود سوء استفاده کرد.

وی افزود: سالها نفت این کشور را به یغما می‌برد به طوریکه در تاریخ ثبت شد شرکتی که نفت کشور را استخراج می‌کرد مالیات که یک سال به انگلستان و بریتانیا پرداخت کرد بیش از دو برابر سهمی بود که به ایران پرداخت می‌کرد. برخی از روشنفکران و علما که در راس آنها آیت الله کاشانی بود اعتراضاتی داشتند روشنگری کردند و برخی از رجال به آنها پیوستند تا در ۲۹ اسفند ۱۳۲۹ شمسی مجلس تصویب کرد که نفت توسط خود دولت استخراج و صادر شود و کشورهای غربی حقی ندارند و دست آنها پس از تصویب این قانون از نفت ایران کوتاه شد.

امام جمعه موقت سراوان گفت: ولکن شاه پهلوی از این ظرفیت و پیروزی بزرگ نتوانست حمایت کند کمتر از سه سال با کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ این حرکت عظیم و این پیروزی بزرگ منجر به شکست شد آن هم به جهت بی‌لیاقتی و ضعف محمد رضا پهلوی بود. به هر حال حرکت خوب و ارزشمند مردم شریفمان در آن برهه تاریخ را می‌توان به نیکی یاد کرد.

وی خاطر نشان کرد: مناسبتی که در پیش داریم آغاز سال ۱۴۰۲ شمسی است، امیدواریم مسئولان و متولیان امر اهتمام جدی‌تر داشته باشند مشکلاتی که در سال ۱۴۰۱ داشتیم را در سال جدید نداشته و شاهد ثبات بازار باشیم، شغل برای جوانان ایجاد شود، متولیان امر کما فی سابق برای حل مشکلات اهتمام مضاعف داشته باشند و آن مشکل حل شود به صرف شعار اکتفا نکنند، همت کنند موضوعی که حضرت آقا سال را با آن نامگذاری می‌کنند جدیت بیشتری برای حل آن مشکل داشته باشند.

وی تصریح کرد: در آستانه آغاز ماه مبارک رمضان قرار داریم، سعی کنیم از این فرصت استفاده کنیم، روزه بگیریم، تلاوت قرآن داشته باشیم، دعا و استغفار کنیم. این ماه را غنیمت بشماریم و فرزندانمان را تشویق و ترغیب کنیم که روزه بگیرند.

امام جمعه موقت سراوان اذعان کرد: مسئولین، متولیان امر، کسبه، بازاریان و صاحبان رستوران‌ها در این شهر توجه به این فریضه الهی داشته باشند اگر پذیرای مسافری هستند یا فردی که معذور است روزه بگیرد پذیرایی کنند اما این پذیرایی به گونه‌ای باشد که علنی جلوه نکند و در منظر عموم و مومنین نباشد تا به این طریق حرمت مومنین روزه دار حفظ شود.

انتهای خبر/


کد مطلب: 26267

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/report/26267/حضور-مردم-صحنه-باعث-روسیاهی-دشمن-تاکید-جمهوری-اسلامی-ایران-وحدت-برادری

شستون
  https://shastoon.ir