800
۰
قربانی:

استقلال، شایسته‌ترین تیم برای قهرمانی است

کاپیتان اسبق استقلال گفت: ساپینتو و تیمش شایسته‌ترین تیم برای قهرمانی هستند.
استقلال، شایسته‌ترین تیم برای قهرمانی است
به گزارش شستون به  نقل ازخبرگزاری فارس؛  پیروز قربانی در خصوص شرایط استقلال پیش از دربی 100، اظهار داشت: علیرغم همه مشکلاتی که از نظر مدیریتی به وجود آمد، تیم خداراشکر روند مطلوب خودش را در 7-6 بازی اخیر پیدا کرده است. به غیر از بازی با نساجی که در آن بازی هم استقلال می‌تونست با اختلاف 4 یا 5 گل هم برنده شود اما بدشانسی آورد. همه بازی‌ها را با اقتدار برده و این جای تقدیر از همه اعضای تیم دارد که هم خوب بازی می‌کنند و هم خوب نتیجه می‌گیرند. امیدوارم آخر فصل اتفاقاتی بیفتد که همراه با قهرمانی باشد. حیف است. بچه‌ها واقعا زحمت می‌کشند.
ساپینتو و تیمش شایسته تقدیر هستند
وی افزود: خود ساپینتو هم با وجود تبلیغاتی که اوایل فصل می‌شد، جواب خیلی خوبی به همه داد. او از نظر فنی تیم را طوری آماده کرده که هم فوتبال بازی می‌کند و هم خوب نتیجه می‌گیرد. ساپینتو و تیمش چه اعضای کادرفنی و چه بازیکنان شایسته تقدیر هستند. شاید هیچ تیمی اندازه استقلال مشکل مدیریتی نداشت. استرس زیادی به خاطر حذف از آسیا وارد شد اما کادرفنی و بازیکنان خیلی خوب توانستند خودشان را با این شرایط وفق بدهند. نتایج خیلی خوبی هم گرفتند. امیدوارم در انتهای فصل این تیم به قهرمانی برسد. همه از دیدن بازی این تیم لذت می‌بریم و به نظرم با وجود احترامی که برای سپاهان و پرسپولیس قائلم، شایسته ترین تیم برای قهرمانی استقلال است.
جزئیات پرسینگ استقلال در زمین حریفان 
کاپیتان اسبق استقلال در مورد شرایط فنی این تیم، عملکرد خط حمله و پِرِس از بالا که منجر به خلق موقعیت‌های بیشتر و گلزنی می‌شود، گفت: افراد زیادی در مورد پرس حرف می‌زنند اما فقط می‌گویند و رد می‌شوند. سیستم پرس کار بسیار سختی است. اینطور نیست که فقط سه نفر در آن شرکت داشته باشند. باید فواصل تیم را به گونه‌ای سازماندهی کنید که فضا برای حریف کوچک و وادار به اشتباه شود. استقلال الان بهترین تیم ایران در پرس و کانتر پرس است. یعنی به محض اینکه توپ لو می‌رود، هافبک‌ها و مهاجمان همان‌جا پرس می‌کنند. در بازی با هوادار به عینه دیدیم که چندین مورد توپگیری کردند و موقعیت ساختند.
وی تصریح کرد: پشتِ این کار برنامه چندماهه بوده، هم بازیکنان و هم مربیان زحمت کشیدند و توانستند این سیستم را جا بیندازند. خیلی از دوستان فقط می‌گویند بله استقلال پرس خوبی دارد! این اتفاق نیاز به کارهای زیادی دارد. ساختاردفاعی قوی و دروازه‌بانی می‌خواهد که پشت مدافعین را به خوبی جمع کند. مهاجمانی می‌خواهد که به محض لو رفتن توپ پرس را ایجاد و بازی را یک طرفه کنند. شاید در برهه‌ای استقلال به دلیل نوع هافبک‌هایش در انجام این کار موفق نبود ولی الان رضاوند، مهری و چشمی مکمل‌های خیلی خوبی برای هم هستند که توانستند این سیستم را جا بیندازند. از طرفی مهدی قائدی خیلی آزادتر شد و توانست شایستگی‌هایی خودش را بر خلاف ابتدای فصل نشان بدهد.

undefined

مصاحبه‌های چیپ فشار را روی استقلال بیشتر می‌کند
قربانی در مورد اینکه برد 6 گله مقابل هوادار، هواداران استقلال را امیدوار به برد با یک نتیجه خوب در دربی کرده، گفت: هربازی شرایط خاص خودش را دارد. در این بازی یک تیم بزرگ مقابل استقلال است. دیدم یکی دو پیشکسوت مصاحبه کردند و گفتند پرسپولیس حاضر نشود و... بعضی اوقات حرف نزدن خیلی بهتر از حرف زدن است. برخی خیلی دوست دارند مصاحبه کنند. مثلا یکی از پیشکسوتان گفته بود جام را با اسنپ به استقلال بدهید! این حرف‌ها زشت است. در مورد استقلال صحبت می‌کنید که رقبای قدرتمندی هم دارد.
وی افزود: این مصاحبه‌ها فشار را روی استقلال بیشتر می‌کند. این بازی بسیار سخت. استقلال باید مثل همه بازی‌ها با فکر وارد زمین شود. خود مربیان و بازیکنان می‌دانند باید چکار کنند. اینکه من بیرون نشسته‌ام بخواهم خودشیرینی و از هر شرایطی استفاده کنم. با یک مصاحبه به هواداران بگویم من خیلی استقلالی هستم. بعد مصاحبه چیپ کنم و فشار روی بازیکنان ایجاد کنم درست نیست. بازیکنان و کادرفنی استقلال شایستگی خودشان را نشان دادند. امیدوارم در دربی هم بتوانند با یک بازی فکورانه بتوانند نتیجه را به نفع خودشان رقم بزنند.
رابطه ساپینتو با بازیکنان تیم، نقطه قوت استقلال
مدافع اسبق استقلال در مورد برگ برنده یا نقطه قوت این تیم برای موفقیت در دربی، گفت: نکته‌ای که شاید به آن خیلی اشاره نشده، رابطه خیلی خوب ساپینتو با بازیکنان تیمش است. این نکته خیلی مهمی است. در مورد ساپینتو حرف زیاد می‌زدند اما الان می‌بینیم همه بازیکنان تیم او را دوست دارند. این رابطه به استقلال خیلی کمک می‌کند و تا به حال هم کمک کرده است. مسائل فنی، شرایط پرسپولیس و خودشان را هم آنالیز می‌کنند. ما اظهار نظرفنی نکنیم بهتر است تا اینکه بخواهیم فشار را روی بازیکنان زیاد کنیم. همه کارشان را به شکل عالی انجام داده‌اند. دست‌شان درد نکند. برای این تیم در دربی و همچنین بازی‌های بعدی آرزوی موفقیت می‌کنم تا ان‌شاءالله منجر به قهرمانی شود.
موقعیت‌های استقلال در بازی با نساجی بیشتر از بازی با هوادار بود
قربانی در خصوص شایعات و اتهامات بعد از بازی با هوادار پیرامون تبانی و شرط بندی، عنوان کرد: چه در پیشکسوتان استقلال چه در پیشکسوتان پرسپولیس، عده‌ای هستند که نمی‌دانم آیا کمبودی دارند؟ منتظر فرصتی هستند که حرف‌هایی بزنند و به هواداران بگویند من خیلی پرسپولیسی یا استقلالی هستم! اظهار نظرهایی می‌کنند که درست نیست. در شرایط معمولی هم استقلال هوادار را می‌برد. با احترام به تیم خوب هوادار، 10 بار هم بازی کنند استقلال با این تیمش برنده می‌شود. اینکه بخواهیم کار را لوث کنیم خوب نیست. در بازی با نساجی موقعیت‌های استقلال به مراتب بیشتر از بازی با هوادار بود. در این بازی توپ‌ها گل شد در آن بازی نشد. در همه بازی‌ها خوب و قدرتمند کار کرده است.

undefined

برخی پیشکسوتان پرسپولیسی یا استقلالی مصاحبه می‌کنند که نشان بدهند بیسواد هستند!
وی افزود: به نظر می‌رسد برخی پیشکسوتان مصاحبه می‌کنند که بگویند ما بیسواد هستیم و از فوتبال چیزی متوجه نمی‌شویم! فقط می‌خواهند بگویند ما هستیم! من خیلی استقلالی هستم یا من خیلی پرسپولیسی هستم! خواهش می‌کنم این مصاحبه‌های چیپ را تمام کنید. خبرنگاران و تلویزیون هم نباید با هرکسی مصاحبه کنند. هرکسی را به عنوان کارشناس نیاورید. همین‌ها باعث می‌شوند فوتبال و کل جامعه ما پیشرفت نکند. من برای آن دوست پرسپولیسی احترام قائلم اما حرف از تبانی و ... درست نیست. سعی کنیم به هم احترام بگذارم. همیشه سعی کرده‌ام به رقیبم احترام بگذارم و این فرهنگ باید جا بیفتد. سه تیم در کورس قهرمانی هستند اما با احترام به دیگران، من نظرم این است که استقلال برای قهرمانی شایستگی بیشتری دارد. اینکه بخواهم رقیبم را خراب کنم یا مسائل دیگر، دوره این کارها و حرف‌ها گذشته است.
رسانه‌ها باید در انتخاب کارشناس دقت کنند
قربانی گفت: مشکل از رسانه‌ها است. وقتی من دوبار حرف بیهوده بزنم، دفعه سوم به من زنگ نزنید خودم را جمع و جور می‌کنم ولی متاسفانه رسانه یا تلویزیون و رادیو که باید بالاترین مرجع باشند، کارشناسانی می‌آروند که خنده دار است. این‌ها به فوتبال لطمه می‌زند. بعد می‌گویند چرا فوتبال پیشرفت نمی‌کند. تلویزیون رسانه ملی است و باید در راستای اهداف ملی باشد اما افراد را می‌زنند. باید به ریشه‌ها بپردازند. در رادیو شنیدم آقای کارشناسی که خیلی دوست دارد فوتبالی‌ها را بزند. دو برنامه کشتی هم اجرا کرده و در مورد فوتبال بد می‌گوید. شاید با فوتبال پدرکشتگی دارد!
وی تصریح کرد: به خدا ما هم تحصیل کرده‌ایم، در این فوتبال هستیم و به اندازه خودمان سواد داریم. این حرف‌ها را به خورد مردم ندهید. می‌گفت باشگاه‌های ایران فلان هستند و... چرا حق پخش باید پرداخت شود و... چرا نمی‌گویید با قوانین مجلس راه‌های درآمدزایی استقلال و پرسپولیس بسته شده است؟ اصلا دولت کمک نکند. راه‌های درآمدزایی این دوتیم مانند حق پخش، کپی رایت، تبلیغات، بلیت فروشی و... را در اختیار باشگاه‌ها قرار بدهید و بعد از آن بگویید آقای مدیر هنر نداشتی درآمدزایی کنی. یک نفر نگفت چرا برای دو تیمی که دولت آن‌ها را اداره می‌کند، قانون تصویب شد که دولت نباید در ورزش حرفه‌ای سرمایه گذاری کند؟ همه باشگاه‌های ایران حالت دولتی اداره می‌شوند. یک شرکتی تاسیس می‌کنند و می‌گویند خصولتی هستیم و... بعد مجری در تلویزیون و رادیو افراد را می‌زند. می‌گوید پیروز قربانی مشکل دارد. سیستم مدیریتی ورزش اشتباه است و با این شرایط بهترین مدیر دنیا هم بیاید نمی‌تواند کاری کند. 

انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdcayon6649nme1.k5k4.html
 
چهارشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۴۳
کد مطلب: 26389
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *