800
۰
دادستان ادامه دار خاموشی‌ها؛

حکایت قطعی‌های مکرر برق اینبار به سیب سوران رسید

فرسودگی گسترده شبکه برق در سیب و سوران موجب قطعی‌های مکرر برق در این شهرستان شده است.
حکایت قطعی‌های مکرر برق اینبار به سیب سوران رسید
به گزارش پایگاه خبری شستون به نقل از عصرهامون، برق یکی از مهم‌ترین انرژی‌های موردنیاز زندگی امروز بشر است و استفاده روزافزون از لوازم الکترونیکی و الکتریکی به‌خوبی نشان از اهمیت این انرژی دارد.

استان سیستان و بلوچستان از جمله استان‌های گرمسیری کشور محسوب می‌شود که بیشتر ماه‌های سال با هوای بسیار گرم روبرو است به‌طوری که بدون استفاده از دستگاه‌های خنک‌کننده و سرمایشی زندگی در این مناطق سخت و طاقت‌فرسا است.

شهرستان سیب سوران در جنوب سیستان و بلوچستان علاوه بر دست‌وپنجه نرم کردن با افزایش دما درگیر معضل قطعی‌های برق نیز می‌شود.

قطعی‌های مکرر برق در فصل گرم سال با وجود شرایط آب‌وهوایی و شرجی بالا، نفس مردم را در این روزها بریده است و باعث گلایه‌های شهروندان شده است.

شهروندان سیب سورانی با گلایه از قطعی‌های برق می‌گویند: حتی روزهای عادی هم با ساعت‌ها بی برقی مواجه هستیم.

شهروندان آسیب رساندن به وسایل برقی را از دیگر معضلات قطعی‌های مکرر برق در این شهرستان عنوان کردند.
 
اصلاح و بازسازی ۲ کیلومتر شبکه فرسوده برق شهر سیب و سوران با جایگزینی کابل خود نگه‌دار

محمدعلی بارک زهی، مدیر توزیع برق شهرستان سیب و سوران به خبرنگار ما با اشاره به فرسودگی شبکه برق در این شهرستان گفت: به‌منظور حذف شبکه‌های فرسوده، افزایش ضریب ایمنی شبکه، ایجاد مبلمان شهری و استانداردسازی شبکه برق، پروژه تبدیل شبکه‌های سیمی به کابل خود نگه‌دار در سطح این شهرستان اجرا شده است.
 
وی باتوجه‌به اینکه شهر سیب و سوران شهر نوپا و جدیدی است افزود: جهت تغییر مبلمان شهری در یک سال گذشته با زحمات کارکنان این مدیریت توانستیم ۲ کیلومتر اصلاح شبکه برق شهر در محله سولان را به مرحله قرارداد و اجرای پروژه برسانیم.
 
به گفته بارک زهی؛ با بهسازی شبکه برق این محله بیش از ۶۵ تیر برق فرسوده جایگزین و اصلاح بیش از ۲ کیلومتر شبکه فشار متوسط هوایی برق‌دار انجام خواهد شد.
 
مدیر توزیع برق شهرستان سیب و سوران با بیان اینکه برای رفع ضعف ولتاژ مناطق شهری از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون برنامه‌های بسیار خوبی در سطح شهرستان اجرا شده است، تصریح کرد: در این شهر مجموعاً ۶ کیلومتر اصلاح شبکه به کابل خود نگه‌دار و جابه‌جایی ۱۰۰ تیر برق فرسوده در دستور کار قرار دارد که در سه‌فاز اجرایی می‌شوند.
 
وی ادامه داد: برای اجرای پروژه‌های شهر در مجموع بیش از سی میلیارد ریال از اعتبارات استانی هزینه می‌شود.

این مسئول اذعان کرد: از دیگر مزایای اصلی استفاده از کابل خود نگهدار در شبکه‌های هوایی توزیع برق می‌توان به جلوگیری از اتلاف انرژی برق، کاهش هزینه نگهداری شبکه، افزایش ضریب ایمنی، زیباسازی شهری و روستائی و کاهش میزان استفاده‌های غیرمجاز از برق اشاره کرد.
 
وی افزود: اولویت برای احداث کابل خود نگه‌دار مناطق کمتر برخوردار و همچنین دارای فرسودگی و ضعف برق است تا همگان از عدالت خدمت‌رسانی برخوردار شوند.
 
بارک زهی خاطرنشان کرد: پس از پایان فاز اول اصلاح و اجرای بهسازی شبکه برق شهر سیب فاز دوم در محله مرافات بلافاصله آغاز می‌شود.

انتهای خبر/ق
  https://asrehamoon.ir/vdcg3z9qtak93x4.rpra.html
 
شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۲۱
کد مطلب: 26460
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *