800
۰
در پی قطعی مکرر آب در زادگاه خورشید؛

زنگ هشدار کاهش ذخایر آبی در سراوان به صدا در آمد

ساکنین بولوار خلیج فارس و مسکن مهر سراوان از قطعی و افت فشار آب در چند روز اخیر ابراز گلایه دارند.
زنگ هشدار کاهش ذخایر آبی در سراوان به صدا در آمد
به گزارش پایگاه خبری شستون، با توجه به آغاز فصل گرما در سیستان و بلوچستان به ویژه شهرستان سراوان و روشن شدن سیستم‌های سرمایشی در این منطقه شاهد افت فشار آب در برخی از نقاط شهرستان هستیم.

اکثر شهروندان این منطقه از کولر‌های آبی برای خنک کردن منازل خود استفاده می‌کنند که همین منجر با بالارفتن مصرف آب و افت فشار آب می‌شود.

در روز‌های اخیر شهروندان ساکن بولوار خلیج فارس و مسکن مهر از افت فشار و یا قطعی آب در منطقه ابراز گلایه و خواستار رسیدگی آن از سوی متولیان امر شدند.

کاهش ذخایر آبی در سراوان
سعید جنگی‌زهی رئیس اداره آبفای سراوان در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: در اواسط روز که پیک مصرف آب بالاست با کمبود مواجه می‌شویم، و به بالا دست آب نمی‌رسد، توصیه ما به شهروندان این است که در شب یا اوایل صبح که فشار آب بالاست، آب را ذخیره و در طول روز استفاده کنند.

وی افزود: حجم چاه‌های آب به نصف کاهش پیدا کرده است به همین دلیل در فصل گرما و تابستان با مشکل آب مواجه می‌شود، اما اگر شهروندان با قطعی کامل مواجه شدند با اتفاقات تماس بگیرند تا مشکل رفع شود.

رئیس اداره آبفای سراوان با اشاره به اینکه شهروندان بالادست برای ذخیره آب بهتر است تانکر تهیه کنند تانکر تهیه کنند، ادامه داد: چاه‌های آب این منطقه تقریباً رو به خشکی هستند به طوری که قبلاً چا‌هایی که ۳۰ لیتر در ثانیه بوده حال به ۱۰ لیتر در ثانیه رسیده، پس تنها راه ما این است که بالا دست را به صورت جیره‌بندی آبرسانی کنیم.

جنگی زهی تصریح کرد: کمبود یا افت فشار آب بیشتر در قسمت بلوار خلیج فارس و مقداری در مسکن مهر است و در دیگر نقاط مشکل آنچنانی وجود ندارد.

وی در پایان به شهروندان توصیه کرد تا در مصرف آب صرفه‌جویی کنند تا برای دیگر شهروندان مشکلی بوجود نیاید.

انتهای خبر/
دوشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۴۶
کد مطلب: 26467
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *