800
۰
تیغ مؤجر روی گلوی مستأجران؛

«۶ میلیون تومان» هزینه اجاره‌بهای یک منزل در نقطه صفر مرزی!

رشد بی‌رویه و سرسام‌آور اجاره‌بهای مسکن در سراوان به ۶ میلیون تومان رسیده است.
«۶ میلیون تومان» هزینه اجاره‌بهای یک منزل در نقطه صفر مرزی!
به گزارش پایگاه خبری شستون، این روزها بحث گرانی و تورم به نقل محافل عمومی و مجازی شهروندان سراوانی تبدیل شده، گرانی‌هایی که گویا مسیولین همتی برای ساماندهی آن در شهرستان ندارند و یا برخورد با گران‌فروشان بازدارنده نبوده است.

از گرانی کالا و اجناس در شهرستان بگذریم، نمی‌توان اجاره بهای نجومی مسکن را در این شهر نادیده گرفته، اجاره بهایی که کمر شهروندان را هر روز خمیده‌تر کرده است.

رشد سرسام آور اجاره بهای مسکن به قدری در سراوان بالا است که دیگر هیچ جوانی تمایل به ازدواج ندارد و این امر باعث شده تا یک سد مقابل تشکیل زندگی آسان جوانان به وجود آید.

در این شهرستان بیشتر صاحبان ملک به بهانه بالا رفتن تورم و مشکلات اقتصادی در سال چندین مرحله نرخ اجاره بها را افزایش می‌دهند و همین امر منجر به گلایه شهروندان شده است.

گرانی و نرخ اجاره بها در این شهرستان به گونه‌ای غوغا کرده که انتقاد حجت الاسلام و المسلمین مجتبی بامری امام جمعه شهرستان را نیز به دنبال داشته و در خطبه‌های جمعه ۲۹ اردیبهشت ماه نسبت به این وضع گلایه و خواستار تسریع در ساماندهی گرانی‌های کالا و اجناس و اجاره بهای مسکن شد.

غوغای اجاره مسکن در سراوان
درزاده یکی از شهروندان سراوانی به خبرنگار ما گفت: رشد صعودی اجاره بها در این شهرستان مرزی با حقوق ماهیانه کارمندان و کارگران همخوانی ندارد به طوریکه نیمی از حقوق را باید برای اجازه بهای مسکن پرداخت کنند.

وی افزود: به تازگی و به بهانه مشکلات اقتصادی صاحب خانه‌اش مبلغ اجاره بها را به ۶ میلیون توماه در ماه افزایش داده و گفته است چنانچه توان پرداخت ندارید خانه را تخلیه کنید تا مستاجر دیگر اینجا ساکن شود.

این شهروند سراوانی ادامه داد: مرزی بودن شهرستان و حضور اتباع خارجی که به صورت غیرقانونی در این شهر زندگی می‌کنند نیز باعث افزایش اجاره بهای مسکن شده‌اند و هر مبلغی که صاحب ملک بگویند مجبور به پرداخت هستند.

درزاده خاطر نشان کرد: مسئولین جوانان را تشویق به ازدواج و فرزند آوری می‌کنند اما برای سهل شدن ازدواج آنها اقدامی انجام نمی‌دهند به طور مثال یک جوان با حداقل حقوق کارگری و یا کارمندی توان پرداخت ۶ میلیون تومان اجاره بها را ندارد و افزایش بی‌رویه اجاره بهای مسکن نگرانی‌هایی را میان قشر کارگر و کارمند در این شهر به وجود آورده است.

انتقاد امام جمعه سراوان از رشد بی رویه اجاره خانه
حجت الاسلام و المسلمین مجتبی بامری امام جمعه سراوان گفت: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هر فردی که دارای مسئولیت است باید به مسئولیت خود با دقت و قوت عمل کند و چنانچه کسی در این دنیا یقه او را نگیرد یقینا خداوند متعال یقه او را خواهد گرفت.

وی افزود: گرانی‌های لجام گسیخته در شهر سراوان گلایه مردم را به دنبال دارد، هر کسی در باب اجاره و رهن مسکن به دلخواه قیمت گذاری میکند که این امر قابل قبول نیست، اگر مسلمانی دارید رعایت کنید، این اوضاع باید ساماندهی شود، این افراد ظلم می‌کنند بر افرادی که خانه ندارند.

امام جمعه سراوان ادامه داد: با افراد متخلف و کاسبان گران فروش برخورد صورت گیرد در هر ابعادی، هر کسی هر مبلغی که خواست نباید قیمت گذاری کند با هر طریق و هر دلیل به این اوضاع باید سامان داده شود مردم نسبت به این موضوع گلایه مند هستند و دست اندرکاران و مسئولین امر باید چاره‌ای اندیشیده کنند و اقدام عاجل صورت گیرد.
شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۰۳
کد مطلب: 26484
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *