800
۰
در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر سراوان مطرح شد؛

معیشت؛ ابزار دشمن برای ایجاد نارضایتی میان مردم

ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان سراوان در پی گرانی کالا و بالا بودن نرخ اجاره مسکن تشکیل جلسه داد.
معیشت؛ ابزار دشمن برای ایجاد نارضایتی میان مردم
به گزارش پایگاه خبری شستون، جلسه مطالبه گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر سراوان در پی گرانی قیمت کالا و اجناس و همچنین اجاره بهای نجومی مسکن و گلایه شهروندان امام جمعه سراوان به عنوان رئیس ستاد و امام جمعه اهل سنت، فرماندار، رئیس دستگاه قضا، مدیر جهاد کشوری، رئیس تعزیرات حکومتی، روسای دانشگاه‌ها و دیگر اعضا در دفتر امام جمعه شهرستان برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین مجتبی بامری امام جمعه سراوان بیان کرد: در سطح شهرستان گرفتاری‌ها و گرانی‌های کالا و اجناس به ویژه اجاره بهای بالای مسکن وجود دارد و اگر در این برهه که دشمن به طرق مختلف در حال بهره برداری است نظارت میدانی جهت رفع معضلات وجود نداشته باشد دشمن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ضربه خواهد زد.

وی با بیان اینکه تمام مسئولین وظیفه دارند به وظایف خود در جهت رفع گرفتاری مردم عمل کنند، ادامه داد: دشمن برای به صحنه کشیدن مردم با ابزارهای مختلف به ویژه ابزار معیشت ورود کرده است لذا باید در این زمینه هوشیارانه عمل کرد.

امام جمعه سراوان با اشاره به نظارت‌هایی که در خصوص نانوایی‌ها صورت گرفته بود، گفت: امید است با تشکیل کارگروه‌های تخصصی در باب رفع تشکیل صف در نانوایی‌ها و پمپ بنزین‌ها اقدام عاجلی صورت گیرد تا مجال برای افراد سودجو فراهم نشود.

مولوی سید عبدالصمد ساداتی امام جمعه اهل سنت سراوان نیز در این جلسه گفت: امروز از نظر سیاسی در شرایط بسیار خوبی به سر می‌بریم اما در برخی از زمینه‌ها از جمله ارزاق مردم مشکلاتی وجود دارد که زمینه ناراحتی شهروندان را فراهم کرده است.

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همه ماست، در حال حاضر منکر در شهرستان گرانی موادغذایی و اجاره بهای مسکن است که باید برطرف شود، چرا باید ارزاق مردم به دست چندین نفر با چندین برابر قیمت به فروش رسد این یک منکر بزرگ در شهرستان است که ادارات متولی باید پاسخگو باشند.

امام جمعه اهل سنت سراوان با بیان اینکه سخت‌ترین شرایط را در کشور با امید به خدای متعال پشت سر گذاشته‌ایم پس با کمک خداوند متعال از این وضعیت نیز خارج خواهیم شد، ادامه داد: دیگر جای مماشات نیست و با افراد متخلف طبق قانون برخورد شود.

سعید تجلیلی فرماندار سراوان بیان کرد: اولین جلسه شورای اداری شهرستان بر مبنای شعار سال مهار تورم و رشد تولید برگزار شد که در زمینه بازارچه‌های مرزی اتفاقات خوبی در این حوزه شکل گرفته است.

وی افزود: تورم موجود مختص به سراوان نیست بلکه در کل کشور مشاهده می‌شود، برخی از مشکلات موجود در سطح شهرستان که به این موضوع دامن زده‌اند ریشه یابی شده که برخی از مربوط به کارخانه تولید کننده است که نرخ خدمات را برای تولیدات به دلخواه نرخ گذاری کرده‌اند که تورم صورت گرفته است.

فرماندار سراوان گفت: انچه در توان ما در سطح شهرستان بوده با کمک ادارات مربوطه از جمله صمت، جهاد کشاورزی، تعزیرات و کارخانجات انجام داده‌ایم اما برخی از امورات از دست ما خارج است.

تجلیلی با بیان حدود ۲۶۰ تن آرد به سهمیه شهرستان اضافه شده است، ادامه داد: در حال حاضر موضوع هوشمند سازی و یارانه آرد و نان در حال اجرا است که بخشی در سطح شهرستان انجام و مابقی در حال انجام است.

وی خاطر نشان کرد: یک کارگروه در این زمینه با همکاری جهاد کشاورزی و صمت تشکیل و به صورت میدانی در سطح شهرستان در حال فعالیت هستند. در خصوص نانوایی‌ها با نظارت‌ها و بازرسی‌های صورت گرفته چندماهی اوضاع مطلوب شد اما در هفته اخیر شاهد یک سری اتفاقات و نارضایی در باب نانوایی‌ها بوده‌ایم.

به گفته فرماندار سراوان قیمت میوه و تربار نسبت به زاهدان به دلیل نداشتن نظم و انضباط در میدان میوه و تره بار شهرستان گرانتر است که باید شهرداری میدان را مدیریت می‌کرد اما این در امر کوتاهی انجام شده است.

تجلیلی با بیان اینکه حدود ۷۰ الی ۸۰ واحد صنفی میوه و تره بار بدون مجوز در سطح شهرستان در حال فعالیت هستند، گفت: اتحادیه میوه و تره بار با اتحادیه صنف قنادان ادغام است اما طبق قوانین هر صنف باید به صورت جداگانه یک اتحادیه داشته باشد که باید این امر در شهرستان انجام شود، به واحدهای صنفی بدون مجوز نیز یک فرصت ۱۵ روزه داده شد تا نسبت به اخذ پروانه فعالیت اقدام کنند.

وی افزود: در شهرستان‌های همجوار قیمت هر کیلو مرغ تا ۱۰۰ هزار تومان رسید اما در شهرستان با کمک ادارات مربوطه تلاش کردیم و قیمت مرغ از ۷۲ هزار تومان فراتر نرفت کما اینکه طبق پیگیری‌های صورت گرفته مرغ منجمد نیز با قیمت مصوب هر کیلو ۴۵ هزارتومان به فروش رسید.

فرماندار سراوان خاطر نشان کرد: در زمینه الکترونیکی شدن توزیع گاز در شهرستان بر اساس سهمیه تعیین شده در هر کارت خانوار انجام می‌می شود که در بسیاری از شهرستان‌ها تا حدود ۸۰ درصد اجرایی شده اما در شهرستان به دلیل وجود یک سری از مشکلات حدود ۳۷ درصد آن اجرایی شده است.

انتهای خبر/
سه شنبه ۲ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۴۵
کد مطلب: 26504
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *