باتوجه‌به پیش‌بینی وقع سیلاب؛

تمهیدات ستاد بحران سراوان برای مقابله با سیلاب احتمالی اتخاذ شد

28 فروردين 1403 ساعت 15:35

فرماندار سراوان گفت: در پی صدور هشدار سطح قرمز هواشناسی و برای مقابله با سیلاب احتمالی تمهیدات لازم اتخاذ شده است.


به گزارش پایگاه خبری شستون؛ در پی هشدار سطح قرمز هواشناسی و آغاز بارش باران از چند روز گذشته در شهرستان سراوان مطالبی پیرامون سد شمس‌آباد سراوان در بستر فضای مجازی و محافل عمومی مطرح شد.

در یکی از مطالب منتشر شده آمده است که باتوجه‌به هشدارهای هواشناسی توجه ای به این سد نشده و امکان وقوع حادثه باتوجه‌به حجم بارش باران وجود دارد و در همین راستا نگرانی میان اهالی روستاهای هوشک، جهادآباد و کولو به وجود آمد.

اما سعید تجلیلی فرماندار سراوان در گفتگو با شستون با اشاره به برگزاری جلسه ستاد مدیریت بحران استان به ریاست استاندار بیان کرد: جلسه ستاد مدیریت بحران نیز در شهرستان برگزار و پیش‌بینی و تمهیدات لازم صورت گرفت و وظایف مربوطه به ادارات ابلاغ شده است.

وی افزود: ماشین‌آلات سنگین از طریق بخش خصوصی برای امدادرسانی تأمین شده و از مسیل‌ها و مسیر آب بازدید به‌عمل‌آمده است.

فرماندار سراوان ادامه داد: در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان مباحثی پیرامون سد شمس‌آباد، سد گشت و بم پشت مطرح شد؛ نگرانی دراین‌خصوص وجود داشت؛ اما رئیس اداره امور آب شهرستان این اطمینان را داد که مشکلی در این زمینه مشکلی وجود ندارد.

تجلیلی تصریح کرد: در حال حاضر آب از دریچه‌های سد در حال تخلیه و مقداری نیز در حال سرریز است و مشکل و نگرانی خاصی در این زمینه وجود ندارد و اوضاع مدیریت خواهد شد.

انتهای خبر/


کد مطلب: 27456

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/report/27456/تمهیدات-ستاد-بحران-سراوان-مقابله-سیلاب-احتمالی-اتخاذ

شستون
  https://shastoon.ir