800
۰

سمن های سراوان بازوی نیرومند ادارات/ توانمند سازی بانوان حاشیه شهر به همت انجمن مردم نهاد اندیشه فردا

انجمن مردم نهاد اندیشه فردا با هماهنگی و همکاری نهاد های دولتی شهرستان اقدام به برگزاری کلاس های توانمند سازی بانوان در روستاهای حاشیه سراوان کرده است.
سمن های سراوان بازوی نیرومند ادارات/ توانمند سازی بانوان حاشیه شهر به همت انجمن مردم نهاد اندیشه فردا
به گزارش شستون، انجمن های مردم نهاد شهرستان سراوان این روزها فعالیت های متنوعی در حوزه های مختلف برای پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی در شهرستان انجام می دهند.
 سمن اندیشه فردا که عمده ترین فعالیت آن در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی می باشد، با دایر کردن دوره های آموزشی خیاطی برای بانوان روستای غفور آباد که در حاشیه شهرستان قرار دارند، در عرصه پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی کشور، تولید و اشتغال گام نهاده است.
 این انجمن که به همت و تلاش محسن سپاهی یکی از جوانان خوش فکر و خوش ذوق سراوانی تشکیل شده است در بازه زمانی اندک بسیاری از جوانان را برای مشارکت در کاهش آسیب های اجتماعی و معضلات جوامع ترغیب کرده است.
محسن سپاهی دبیر انجمن مردم نهاد اندیشه فردا در گفت و گو با شستون اظهار داشت: دوره آموزشی خیاطی بانوان حاشیه نشین با همکاری اداره بهزیستی شهرستان سراوان،  سازمان فنی و حرفه ای شهرستان و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان برگزار شد.
 وی با بیان اینکه این دوره آموزشی از 28 مردادماه سال جاری آغاز شده  و در 23 مهرماه به پایان رسیده است، گفت: تعداد 18 نفر از بانوان روستای غفور آباد در این دوره شرکت داشتند.
دبیر انجمن مردم نهاد اندیشه فردا هدف از برگزاری دوره آموزشی خیاطی را توانمند سازی بانوان حاشیه شهر عنوان و اضافه کرد: افرادی که در حاشیه شهر ها ساکن هستند بیشتر درمعرض آسیب های اجتماعی قرار دارند و نیز از نظر اقتصادی وضعیت چندان مناسبی ندارند.
سپاهی با بیان موثر بودن دوره های آموزشی  در کاهش آسیب های اجتماعی و ارتقای سطح اقتصادی خانواده ها، افزود: فقر ناشی از بیکاری می تواند سر منشأ بسیاری از آسیب های اجتماعی همچون سرقت و اعتیاد باشد پس جهت کاهش این آسیب ها تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت.
وی در پایان خاطر نشان کرد: تا کنون سه کارگاه پیشگیری از اعتیاد ویژه بانوان حاشیه نشین شهرستان در مناطق غفور آباد و خیابان مولوی شهداد برگزار کرده اند.

انتهای پیام/

 
سه شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۵۹
کد مطلب: 9037
مرجع : شستون
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *