800
۲
گزارشی از کمبود فضای آموزشی در جنوب سیستان و بلوچستان؛

ترک تحصیل دانش آموزان دختر به دلیل کمبود مدرسه در" وَدگر" مهرستان/ سوخت کش سرویس مدرسه پسرانه!

کمبود فضای آموزشی در روستای "وَدگر" شهرستان سراوان منجبر به ترک تحصیل دانش آموزان دختر در این منطقه شده است.
ترک تحصیل دانش آموزان دختر به دلیل کمبود مدرسه در" وَدگر" مهرستان/ سوخت کش سرویس مدرسه پسرانه!
آسکانی دهیار روستای وَدگر از توابع بخش آشارشهرستان مهرستان در گفت و گو با شستون اظهار داد: این روستای 180 خانواری در 75 کیلومتری شهرستان مهرستان قرار دارد که مشکلات بهداشتی و فضای آموزشی مهم ترین معضلات اهالی این منطقه به شمار می رود.
وی با اشاره به تحصیل 150 دانش آموز دختر و پسر در 6 پایه  مقطع ابتدایی در این روستا، خاطر نشان کرد: دانش آموزان در سه اتاق اجاره ای بدون آب، برق، سرویس بهداشتی، وسایل سرمایشی و گرمایشی در حال تحصیل هستند.
دهیار روستای ودگر با بیان اینکه در این روستا فقط یک مدرسه آن هم در مقطع ابتدایی وجود دارد، گفت: بیشتر دختران پس از پایان دوران ابتدایی ترک تحصیل می کنند و دانش آموزان پسر نیز برای ادامه تحصیل به روستاهای اطراف می روند.
آسکانی عدم وجود خوابگاه یا مدرسه شبانه روزی  در روستاهای اطراف روستای ودگر را از دیگر مشکلاتی آموزشی در این منطقه بیان کرد که سد راه تحصیل دانش آموزان روستا شده است به طوریکه دانش آموزان پسر نیز مجبور هستند با سوختکش ها خود را به کلاس درس برسانند.
وی اضافه کرد: به دلیل کمبود فضای آموزشی مقطع دبستان را به دو شیفت صبح و عصر تقسیم کرده اند تا مشکلات دیگری برای 6 پایه تحصیلی این مدرسه به وجود نیاید.
در پیگیری هایی که خبرنگار شستون از بهرامی مدیر آموزش و پرورش مهرستان داشت، وی گفت: تعدادی از خیرین از فضای آموزشی روستای "وَدگر" بازدید داشته اند و پس از بازدید اعلام آمادگی جهت ساخت یک مدرسه 6 کلاسه را کردند.
وی با بیان اینکه خیرین ساخت چهار مدرسه دیگر را نیز برعهده گرفته اند، گفت: پس از ساخت این مدارس اولویت روستای "وَدگر" قرار دارد که خیرین قول آغاز عملیات ساخت مدرسه در این روستا را از اوایل آذرماه سال جاری داده اند.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان مهرستان خاطر نشان کرد: اکثر مدارس سیستان و بلوچستان خشت و گلی، قدیمی و تخریبی هستند که به مرور زمان در حال بهسازی و نوسازی هستند.

انتهای پیام/
 
 
يکشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۶
کد مطلب: 9098
مرجع : شستون
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *