رویترز: اتباع ۱۱ کشور از جمله ایران برای ورود به آمریکا با موانع بیشتری روبرو خواهند شد

3 آبان 1396 ساعت 9:19

در یادداشت‌های جدید ضدمهاجرتی دولت واشنگتن، فرایند بررسی درخواست‌های ورود اتباع ۱۱ کشور شامل ایران به آمریکا به تاخیر انداخته می‌شود.


به گزارش شستون، خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت: مقامات دولت آمریکا روز سه‌شنبه اعلام کردند دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور، فرایند بررسی درخواست‌های پناهندگان از ۱۱ کشوری را که دارای «خطرات بالا» فرض می‌شوند، به شکل موقت به تاخیر انداخته و در همان حال پذیرش پناهندگان از سایر کشور‌ها را از سرگرفته است.
بر اساس یادداشت‌های رؤیت شده از سوی خبرگزاری رویترز، که روز سه‌شنبه و پیش از اعلام اقدامات جدید دولت ترامپ برای بررسی وضع پناهندگان از سوی مقامات دولت آمریکا به کنگره فرستاده شد، این دولت برنامه‌ای را که اجازه تجمیع خانواده‌ها برای تعدادی از پناهندگان مستقر شده در آمریکا را می‌دهد، به حال تعلیق درآورده است. بر اساس این یادداشت‌ها، این برنامه زمانی که موارد مربوط به تشدید فرایند بررسی به اجرا درآمد از سرگرفته خواهد شد.
این تغییرات در آخرین روز ممنوعیت ۱۲۰ روزه در مورد اکثر پناهندگان اعلام می‌شود و دونالد ترامپ دستور اجرای آن‌ها را داده است تا امکان ارزیابی فرایند‌های بررسی وجود داشته باشد. این ممنوعیت ۱۲۰ روزه سه‌شنبه پایان یافت و ترامپ با صدور یک دستور اجرایی امکان از سرگیری کلی برنامه پناهندگی دولت آمریکا را فراهم کرد.
در یکی از این یادداشت‌ها آمده است: «ما همچنان در مورد پذیرش اتباع این ۱۱ کشور خاص که دارای «خطرات بالا» فرض می‌شوند نگران هستیم.»
این یادداشت اعلام می‌کند دولت یک بررسی ۹۰ روزه را «برای مشخص کردن اینکه چه اقدامات امنیتی بیشتری لازم است تا این اطمینان بوجود آید که پذیرش پناهندگان از این کشور‌های مایه نگرانی، در حکم خطری برای امنیت و رفاه آمریکا نیست» انجام خواهد داد.
 
بر اساس این یادداشت‌ها، پناهندگان از کشور‌هایی که لازم نیست در مورد آن‌ها بررسی‌های امنیتی سطح بالاتری انجام شود موسوم به «دیدگاه‌های مربوط به توصیه‌های امنیتی» یا SAO به شکل موقت بر اتباع این ۱۱ کشور اولویت خواهند داشت، چون «فرایند بررسی آن‌ها احتمالا منابع خیلی زیادی را صرف نخواهد کرد.»
تا پایان سال ۲۰۱۶، SAO‌ها برای اکثر اتباع بالغ مذکر کشور‌های مصر، ایران، عراق، لیبی، مالی، کره شمالی، سومالی، سودان جنوبی، سودان، سوریه و یمن و همچنین فلسطینی‌هایی که در این کشور‌ها زندگی می‌کنند، الزامی خواهد بود.
بر اساس یک سند وزارت امور خارجه آمریکا که خبرگزاری رویترز آن را رویت کرده است افراد دیگری که در یکی از این ۱۱ کشور زندگی می‌کنند و آمریکا آن‌ها را «بدون کشور» تلقی می‌کند هم مشمول SAO‌های اجباری خواهند بود. سه منبع آگاه از این برنامه بررسی پناهندگان گفتند این فهرست مربوط به ۱۱ کشور هنوز نهایی نیست.
گروه‌های طرفدار پناهندگان می‌گویند این تصمیم دولت آمریکا پذیرش درخواست‌های پناهندگی از این کشور‌ها را به شکل اساسی متوقف خواهد کرد.
ترامپ در ماه ژانویه با هدف کاهش شدید پذیرش پناهندگان در آمریکا منطبق با سیاست‌های مهاجرتی تندرویی که نقطه محوری کارزار انتخاباتی حزب جمهوری‌خواه برای سال ۲۰۱۶ بود، سرکار آمد. او سریعا ممنوعیت‌های موقتی را در مورد پناهندگان و مسافرانی از چندین کشور عمدتا اسلامی اعلام کرد که دادگاه‌های آمریکا آن‌ها را به چالش کشیدند.
مخالفان این ممنوعیت‌ها استدلال می‌کردند که هدف این سیاست‌ها ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکاست.
انتهای پیام/


کد مطلب: 9145

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/report/9145/رویترز-اتباع-۱۱-کشور-جمله-ایران-ورود-آمریکا-موانع-بیشتری-روبرو-خواهند

شستون
  https://shastoon.ir