800
۰
در راستای احیای فرهنگ بومی سیستان و بلوچستان انجام شد؛

ابتکار شهرداری سیب و سوران برای نارنجی پوشان/ ۲۴ پاکبان ملبس به لباس سنتی شدند

شهرداری شهرستان سیب و سوران در یک اقدام ابتکاری برای پاکبانان این منطقه لباس سنتی طراحی کرد.
ابتکار شهرداری سیب و سوران برای نارنجی پوشان/ ۲۴ پاکبان ملبس به لباس سنتی شدند
به گزارش شستون، لباس سنتی بلوچی که مردم سیستان و بلوچستان بر تن دارند نشان از فرهنگ غنی و اصیل اقوام ایرانی در این منطقه است.
این پوشش که در آن اصالت فرهنگی قوم بلوچ نهفته، دارای ظاهری ساده با رنگ های روشن با توجه به اقلیم آب و هوایی این خطه از کشور است.
علاوه بر غیور مردان سیستان و بلوچستان، قسمت های از استان خراسان جنوبی، هرمزگان و کرمان  و همچنین کشور هایی مانند افغانستان، پاکستان و هندوستان نیز ملبس به لباس اصیل بلوچی هستند.
گر چه این لباس سنتی در طول تاریخ دستخوش تغییرات قرار گرفته است، اما همچنان سادگی و ظاهر اصلی خود را حفظ کرده و از نسلی به نسل دیگر منتقل شده است.
علی ای حال شهرداری سیب و سوران در راستای احیای فرهنگ اصیل این منطقه با ایده ای نو، پاکبانان این نهاد را ملبس به لباس بلوچی به رنگ نارنجی کرده که موجب رضایتمندی کارگران خدمات شهری شده است.
 
 علیرضا کامکار شهردار سیب و سوران در گفت و گو با شستون در این راستا اظهار داشت: لباس کار باید به گونه ای طراحی شود تا کارگران در انجام فعالیت های محوله مشکل نداشته باشند.
وی با اشاره به اینکه راحت بودن پوشش کار دارای اهمیت است، گفت: پاکبانان این شهرستان علی رغم داشتن لباس فرم پاکبانی، با لباس محلی سر کار حاضر می شدند که آنان علت این اقدام خود را عدم راحتی در لباس های فرم عنوان کردند.
شهردار سیب و سوران اضافه کرد: ایده طراحی لباس سنتی که مطابق با فرهنگ منطقه هم باشد را با دیگر کارکنان شهرداری به شور گذاشته و با اخذ نظر مساعد پرسنل، اقدام به طراحی لباس نارنجی سنتی بلوچی کرده اند.
کامکار در پایان با بیان اینکه برای هر دست  لباس مبلغ ۵۰ هزار تومان هزینه شده است، خاطر نشان کرد: لباس سنتی محلی (بلوچی) برای ۲۴ نفر از پاکبانان و کارگران خدمات شهرداری تهیه شده است .

انتهای پیام/
چهارشنبه ۳ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۴۹
کد مطلب: 9149
مرجع : شستون
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *