800
۰

پزشکان کمیاب، بیماران سرگردان/هفت خوان نوبت دهی تلفنی پزشکان متخصص در بروجرد!

کمبود پزشک متخصص و فوق تخصص در بروجرد قصه تازه ای نیست اما نوبت دهی تلفنی "گویا" بیماران را دچار سردرگمی کرده و باید چند وقتی پشت خط انتظار بمانند که این بیماران از رفتن پیش پزشک متخصص پشیمان می شوند.
پزشکان کمیاب، بیماران سرگردان/هفت خوان نوبت دهی تلفنی پزشکان متخصص در بروجرد!
به گزارش شستون، وقتی پزشک متخصص کم باشد و نوبت های پزشکان تلفنی باشد، نابسامانی های زیادی دیده می شود، از صبح تا شب باید تلفن در دست باشی تا شاید بتوانی نوبتی را در کلینیک های تخصصی دریافت کنی.
 
در کلینیک تخصصی بیمارستان امام(ره) پزشکان متخصصی مشغول به کار هستند که نوبت دهی فقط با تلفن گویا امکان پذیر است اما در هر بار زنگ زدن تنها پیامی با عنوان " ظرفیت امروز تکمیل شده" را خواهی شنید.
 
بیمارانی که تحمل درد و رنج را ندارند نوبت دهی تلفنی و در انتظار رفتن به پزشک برای آنها دردی مضاعف می شود که متاسفانه سال به سال کمبود پزشک متخصص در شهر بروجرد بیشتر می شود.
 
با اجرای طرح تحول سلامت و حضور پزشکان در کلینیک های تخصصی بیمارستان، قرار بود بیماران با هزینه هایی بسیار اندک بتوانند خدمات درمانی بهتری را دریافت کنند اما گویا عدم پرداخت کارانه به پزشکان، آنها را دلسرد کرده و رغبتی برای حضور در این کلینیک ها ندارند.
 

 
"احمدی" یکی از بیماران قلبی در گفت و گو با سفیر افلاک گفت: 10 روز است برای گرفتن نوبت برای پزشک متخصص قلب روزی چند بار با سامانه تلفنی گویای این کلینیک تماس می گیرم اما متاسفانه هر بار ظرفیت تکمیل است.
 
وی اضافه کرد: ویزیت پزشکان متخصص در مطب های خصوصی بسیار بالا بوده و توانایی این همه هزینه را ندارم و با توجه به بیماری قلبی که دارم اما معلوم نیست چند وقت دیگر باید منتظر باشم تا شاید یه نوبت تلفنی نصیب من شود.
 
"معظمی" یکی دیگر از بیماران افزود: سیستم نوبت دهی تلفنی شده تا بیماران راحت تر بتوانند نوبت دریافت کنند اما متاسفانه این امر سبب نارضایتی بیماران شده و نوبت گرفتن از پزشکان متخصص در این کلینیک ها بسیار دشوار است.
 
به گفته وی کمبود پزشک در این شهر آنقدر زیاد است که بیماران باید چند وقت با بیماری کنار بیایند و آن را تحمل کنند تا شاید با گذر از هفت خوان نوبتی برای رفتن پیش پزشک گرفته شود.
 
این بیمار بروجردی تصریح کرد: نوبت گرفتن از پزشکان متخصص در این شهر آنقدر سخت شده که بیماران از رفتن پیش پزشک پشیمان می شوند و یا تا دقیقه 90 ترجیح می دهند بیماری را تحمل کنند.
 
"کامران سبزیان" رئیس شبکه بهداشت و درمان بروجرد در گفت و گو با سفیر افلاک افزود: بسیاری از پزشکان متخصص در کلینیک تخصصی پرتو مشغول به کار بوده و در کلینیک تخصصی امام(ره) تنها تخصصی های قلب و گوارش مستقر شده اند.
 
وی اضافه کرد: در کلینیک تخصصی بیمارستان امام(ره) چهار متخصص قلب وجود دارد اما با توجه به جمعیت شهرستان این تعداد پزشک جوابگو نیست گرچه تا کنون بارها و بارها کمبود پزشک را در این شهر اطلاع داده ایم اما تا کنون این مشکل برطرف نشده است.
 
سبزیان اظهار داشت: هزینه دریافتی از بیماران در کلینیک های تخصصی بسیار اندک است و در راستای طرح تحول سلامت این پزشکان در کلینیک ها بیماران را ویزیت می کنند در حالی که وقتی بیماری به مطب های پزشکان متخصص خصوصا قلب مراجعه می کند هزینه های زیادی را باید پرداخت کند و همین سبب شده تا ازدحام برای رفتن پیش این پزشکان متخصص افزایش یابد.
 

 
به گفته وی گرچه سهمیه امسال پزشکان تخصصی و فوق تخصصی شهرستان بروجرد مشخص نشده اما قطعا تعداد نیروهای در نظر گرفته هم نمی تواند نیاز شهرستان را برطرف کند.
 
رئیس شبکه بهداشت و درمان بروجرد کمی هم به مشکلات پزشکان پرداخت و گفت: به دلیل عدم پرداخت کارانه و یا تاخیر در پرداخت آن بسیاری از پزشکان رغبت چندانی برای حضور در کلینیک های تخصصی طرح تحول سلامت ندارند.
 
وی بیان کرد: بسیاری از پزشکان متخصص در کلینیک های تخصصی پزشکان طرحی بودند اما به دلیل تاخیر در کارانه از طرح تحول سلامت خارج شدند و این سبب شده تا در بسیاری از تخصص ها در این کلینیک ها با مشکل مواجه شویم.
 
سبزیان خاطر نشان کرد: علت تاخیر پرداخت کارانه ، عدم تعهد بیمه ها بوده که مشکلات زیادی را ایجاد کرده است.
 
به گفته وی هم اکنون در بروجرد 50 پزشک عمومی، 11 پزشک فوق تخصص، 69 پزشک متخصص و 60 دندانپزشک مشغول به کار هستند که در همه رشته ها بروجرد با کمبود نیروهای تخصصی و فوق تخصصی همراه است.
 
به هر ترتیب کمبود پزشک تخصصی بیماران بروجردی را کلافه کرده و علاوه بر کمبود فضای فیزیکی بیماران از نبود پزشک متخصص رنج می برند.

منبع: دانا
 
شنبه ۶ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۱
کد مطلب: 9172
مرجع : شستون
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *