800
۰
امام جمعه مسجد صدیق اکبر شهرستان سراوان:

غرب میراث بر تمدن دیرینه روم یونان است/ تفکر سکولاریسم حاصل اندیشه مادی گرایی و خداشناسی ضعیف است

امام جمعه مسجد صدیق اکبر شهرستان سراوان غرب را میراث بر تمدن دیرینه روم یونان دانست و گفت: تفکر سکولاریسم حاصل اندیشه مادی گرایی و خداشناسی ضعیف در غرب است.
غرب میراث بر تمدن دیرینه روم یونان است/ تفکر سکولاریسم حاصل اندیشه مادی گرایی و خداشناسی ضعیف است
به گزارش شستون، مولوی محمد صدیق درازهی ( حقانی) در جمع اساتید و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد سراوان با بیان اینکه دانشگاه ها مراکز علمی هستند و با توجه به ضرورت آشنایی به مسائل علمی روز در کنار کتاب های درسی حوزه و دانشگاه، گفت: خبرنگاران در اکثر جوامع با طرح کردن موضوعات متفاوت در فضای مجازی و جامعه، تحرک های علمی را در افکار عمومی ایجاد می کنند.
 
وی با اشاره به وجود تمدن های مختلف مانند تمدن روم، چین، هند و یونان در طول تاریخ، اظهار داشت: اکثر تمدن های دنیا در یک مکان خاص محصور بوده اند، اما در دنیای امروز، تمدن کنونی مرزها را در نوردیده است و بدون تردید تمدن غرب، در حال جهانی شدن است و دنیا را در سیطره خود در می آورد.
 
امام جمعه مسجد صدیق اکبر شهرستان سراوان با بیان اینکه تمدت قالب جهان در دنیای امروزی، تمدن غرب است، اضافه کرد: تمدن غرب دارای یک سری جنبه های مثبت غیر قابل انکار است که با به کار گیری ابزار دنیا، رفاه را برای بشر در دنیا فراهم کرده است.
مولوی حقانی با بیان اینکه راه یابی بشر به عمق اقیانوس ها، راه یافتن انسان ها به فضا و نزدیک شدن مسافت های طولانی از دستاورد تمدن فعلی است که نشأت گرفته و خواستگاه تمدن غرب می باشد، افزود: تمدن غرب که رفاه را برای انسان ها به ارمغان آورده است، آیا بشر را به سعادت رسانده است؟
وی ادامه داد: آرامش با آسایش دارای تفاوت است که دنیای کنونی آسایش را برای انسان ها فراهم کرده اما جای خالی آرامش احساس می شود که تمدن غرب نتوانسته این موضوع را برای بشر به ارمغان آورد.
 
امام جمعه مسجد صدیق اکبر سراوان با توجه به اینکه تمدن غرب ظاهر خوبی دارد اما در باطن تو خالی است، خاطر نشان کرد: غرب میراث بر تمدن دیرینه روم یونان می باشد که انسان را تک بعدی می داند و  فقط به بعد مادیات روح انسان توجه دارد.
 
مولوی حقانی با بیان اینکه انسان دارای نیازهای متعددی است، گفت: برخی بر این باور هستند که افکار ارسطویی و افلاطونی به طور کامل از بین رفته است در حالیکه در اندیشه غربی ها بعضی از افکار به صورت معیار قرار گرفته است.
وی کمرنگ شدن محبت ها، فروپاشی خانواده ها و کم ارزش شدن انسان را ضعف اصلی روح تمدن غرب برشمرد که خداشناسی مناسبی در این تمدن وجود ندارد‌.
امام جمعه مسجد صدیق اکبر شهرستان سراوان با اشاره به عدم وجود ایثار در غرب، و با بیان اینکه روح مادی گری روح قالب در غرب است، ازدواج همجنس گرایان را حاصل ضعیف بودن تمدن غرب در خداشناسی و رواج اندیشه مادی گری دانست.
مولوی حقانی تفکر سکولاریسم را حاصل دو ویژگی مادی گرایی و خداشناسی ضعیف در غرب عنوان و اضافه کرد: غربی ها به نوعی با فطرت مخالف هستند به طوریکه که علمای آنان اجازه ازدواج ندارند و آنچه که در قرآن سبب تسکین و زاد و ولد مطرح شده است را ممنوع کرده اند.
وی با بیان اینکه خوی مادی گری در تمدن غرب رواج دارد، افزود: اگر علم همراه با ایمان، اخلاق و خداشناسی باشد هرگز به بشر چنین خیانت هایی نمی شد.

انتهای پیام/1319
 
 
چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۵۹
کد مطلب: 9203
مرجع : شستون
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *