800
۰

« هالووین » و جنایت‌های هولناکی که در این شب رخ می‌دهد! + تصاویر

هالووین مراسمی است که تحت نام عید در بعضی از کشورهای غربی، مخصوصا آمریکا برگزار می‌شود، اما در پشت پرده آن حوادث بسیار هولناک و قتل های بسیار وحشتناکی رخ می‌دهد.
« هالووین » و جنایت‌های هولناکی که در این شب رخ می‌دهد! + تصاویر
به گزارش شستون؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ هالووین مراسمی است که تحت عنوان یک عید در بعضی از کشورهای غربی برگزار می‌شود. تاریخ برگزاری هالووین 31 اکتبر یا 9 آبان است. هالووین در اصل یک روز مقدس برای مسیحیان غربی است که در گذشته یاد و خاطره از دست رفتگان خود را در این روز زنده نگه می‌داشتند و به آنها ادای احترام می‌کردند. اما امروزه هالووین به یک مراسم بسیار خطرناک تبدیل شده و ماهیت اصلی خود را به کلی از دست داده است. در حال حاضر هالووین شبی است که افراد با ظاهری وحشتناک به شکل شبح، روح ، اسکلت، جن، شیطان ، زامبی و ... به سطح شهر می‌آیند و سایرین را می‌ترسانند. این رسم غلط گاها بسیار مضحک و وسیله ای برای خندیدن تلقی می‌شود؛ اما اکثر اوقات اتفاقات جبران ناپذیری در این شب رخ می‌دهد. قتل یکی از جنایت هایی است که در شب هالووین بیش از سایر شب های سال رخ می‌دهد.
در ادامه به برخی از عواملی که باعث روی دادن قتل در شب هالووین می‌شود اشاره خواهیم کرد :
 
« هالووین » و جنایت‌های هولناکی که به بهانه این شب رخ می‌دهد! + تصاویر //////
وحشت ناگهانی و واکنش ناخودآگاه در هالووین عامل مرگ می‌شود !
در شب هالووین سال 1994 یک کودک 7 ساله به نام تونی به همراه خواهر و خاله اش لباسی به شکل اسکلت می‌پوشند تا وارد خیابان شده و به خیال خودشان سایر مردم را بترسانند. اما از طرف دیگر چند سارق نیز در همان خیابانی که تونی و خانواده اش زندگی می‌کردند در حال سرقت یک خودرو بودند. زمانی که خانواده تونی با یکی از سارق ها روبه‌رو می‌شوند قصد ترساندن او را دارند اما سارق که به خیال خود فکر میکند خطری وی و عمل ضدقانونش را تهدید می‌کند به صورت ناخودآگاه و ناگهانی اسلحه خود را که در دست گرفته بود به سمت تونی و خانواده اش می‌گیرد و به آنها شلیک میکند. پس از این حادثه سارق ها با ماشینی که آن را دزده بودند فرار می‌کنند و خانواده تونی در حالی که هر سه تیر خورده بودند نقش بر زمین می‌شوند. بعد از این اتفاق خواهر تونی و خاله اش از این تیراندازی جان سالم به درمی‌برند اما تونی 7 ساله جان خود را از دست می‌دهد.
 
« هالووین » و جنایت‌های هولناکی که به بهانه این شب رخ می‌دهد! + تصاویر //////
پرتاب تخم مرغ در هالووین عامل مرگ می‌شود !
یکی از رسم های مضحک مراسم هالووین این است که مردم پشت خانه یک فرد جمع می‌شوند و خانه وی را تخم مرغ باران می‌کنند. این رسم گاها باعث مرگ افراد نیز می‌شود. مانند زمانی که کارل جکسون 21 ساله در حال پیاده کردن فرزند و همسرش جلوی درب خانه اش بود که گروهی از جوانان با تخم مرغ به او و خانواده اش حمله می‌کنند و در این بین یک تخم مرغ به سر وی اصابت می‌کند و او پس از گذشت مدتی در بیمارستان جان خود را از دست می‌دهد. این اتفاق بارها رخ داده است ، کورتیس استرلینگ 17 ساله نیز مثال دیگری برای مرگ های بسیاری از که به واسطه این رسم مضحک در هالووین به وقوع می‌پیوندد.
 
« هالووین » و جنایت‌های هولناکی که به بهانه این شب رخ می‌دهد! + تصاویر //////
سرقت از خانه‌ها در هالووین عامل مرگ می‌شود !
مراسم هالووین، مراسمی است که تا نیمه های شب و گاها تا صبح روز بعد به طول می‌انجامد و همین امر موقعیت را برای سارقان محیا می‌سازد تا با طرح قبلی وارد خانه ها شوند و اشیاء گرانقیمت این منازل را به سرقت ببرند. اما تا اینجای ماجرا صرفا یک سرقت رخ داده است، زمانی این سرقت تبدیل به قتل می‌شود که برنامه ریزی های سارقان طبق پیش‌بینی جلو نمی‌رود و عضوی از اعضای خانواده برای سوپرایز کردن سایرین با چراغ خاموش داخل خانه باقی می‌ماند. مانند اتفاقی که برای لزلی مازارا و دوستانش رخ داد. این سه جوان شب هالووین سال 2004 در خانه خود مانده بودند که صدایی از طبقه بالای خانه حس کردند. آنها ابتدا ترسیدند که دزدی وارد خانه آنها شده باشد و ترس آنها نیز درست بود، زمانی که سارق قصد ترک خانه را داشت با این سه دختر روبه رو شد و برای اینکه بتواند فرار کند به دوتن از دختران حمله کرد و آنها را به قتل رساند. این فرد یک سال بعد بازداشت شد و به قتلی که در شب هالووین انجام داد اعتراف کرد.
 
« هالووین » و جنایت‌های هولناکی که به بهانه این شب رخ می‌دهد! + تصاویر //////
هالووین بهانه‌ای می‌شود تا قتل‌ها طبیعی جلوه کنند !
آمار مرگ و میر در شب هالووین آنقدر بالا است که عده ای درصدد برمی‌آیند تا خصومت های شخصی خود را در این شب پیگیری کنند و کسی که با او مشکلی دارند را در این شب به قتل برسانند و طوری صحنه سازی کنند که مرگ او طبیعی جلوه کند. داستان دیوان گریفین 16 ساله و قتل خانواده وی نمونه ای از این موارد بی‌شمار است. دیوان در شب هالووین سال 2010 به خانه بازمیگردد و می‌بیند که فضا بسیار ساکت است و سر و صدای همیشگی برپا نیست. او پس از جستجوی خانه با جسد بی جان برادرش دریک گریفین، مادرش سوزان لیسکه و ناپدری اش ویلیام لیسکه روبه‌رو می‌شود. پس از تحقیقات پلیس مشخص می‌شود که فرزند 24 ساله ناپدری دیوان کسی بوده که این سه قتل را انجام داده است و دلیل کار وی نیز خصومتی بوده که با پدر و نامادری خود داشته است.
 
« هالووین » و جنایت‌های هولناکی که در این شب رخ می‌دهد! + تصاویر //////
کلام آخر ...
کلام آخر اینکه همه اتفاقاتی که در این گزارش به آنها پرداخته شد نتیجه یک عامل و آن عدم وجود قوه تشخیص حق از باطل است. حقیقتا زمانی که انسان نتواند حق را از باطل و درست را از غلط تشخیص دهد، عقل به چه استفاده ای خواهد آمد ؟! زمانی که آداب و رسوم های غلط و غیرعقلانی قشر عظیمی از یک جامعه را به خود درگیر می‌کنند و افراد خردمندی در آن جامعه حضور ندارند تا عوام را از حرکت اشتباه خود آگاه کنند، ناچارا شاهد چنین حوادث دلخراش و هولناکی خواهیم بود.
در انتها با ذکر دو حدیث گران‌سنگ از پیشوای شیعیان امیرالمومنین، حضرت علی علیه السلام درباره عقل و جهل بحث را خاتمه می‌دهیم. امام علیه‌السلام می‌فرمایند : « نادانى ريشه همه بديهاست » ، همچنین ایشان در حدیثی دیگه می‌فرمایند « نـادانى، مايـه مرگ زندگان و دوام بدبختى است » . و به فرموده امام حسین علیه‌السلام « عقل جز با پیروی از حق کمال نمی‌پذیرد. »
 
انتهای پیام/
چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۲۵
کد مطلب: 9206
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *