800
۰

امام خمینی (ره)استکبار ستیزی و آمریکا ستیزی را یک وظیفه شرعی می دانستند/دولت متوجه باشد تا دشمن را از مقام دشمنی پایین نیاورد

کوشکی با بیان اینکه امام خمینی (ره) مصداق کامل جبهه باطل را شیطان بزرگ و جهان استکبارمی دانستند،گفت:ایشان شاخص ترین مصداق آن را دولت و حاکمیت آمریکا بیان می کردند و به همین دلیل معظم له استکبار ستیزی و آمریکا ستیزی را یک وظیفه شرعی می دانستند.
امام خمینی (ره)استکبار ستیزی و آمریکا ستیزی را یک وظیفه شرعی می دانستند/دولت متوجه باشد تا دشمن را از مقام دشمنی پایین نیاورد
به گزارش شستون؛ سید محمد صادق کوشکی کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با آرمان کرمان ؛ ؛ ضمن گرامیداشت سالروز تسخیر لانه جاسوسی در خصوص استکبارستیزی از نگاه امام خمینی(ره) اظهار کرد:حضرت امام راحل تفسیر و برداشتی که از اسلام داشتند که آن را تحت عنوان اسلام ناب یاد می کردند و این اسلام ارکان و ستون هایی داشت که یکی از ارکان آن بحث مبارزه دائمی با جبهه باطل بود.
این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه افزود: معظم له منظورشان از اسلام به این صورت بود که اگر یک مبارزه دائمی با جبهه باطل صورت نگیرد آن اسلام، اسلام خالص و کاملی نیست و به تعبیر ایشان آن اسلام، اسلام آمریکایی است.
وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) مصداق کامل جبهه باطل را شیطان بزرگ و جهان استکبارمی دانستند، تصریح کرد:ایشان شاخص ترین مصداق آن را دولت و حاکمیت آمریکا بیان می کردند و به همین دلیل معظم له استکبار ستیزی و آمریکا ستیزی را یک وظیفه شرعی می دانستند.
کوشکی با تأکید بر اینکه طبیعی است که این رویکرد امام  به غیر از وظیفه شرعی یک منبع و ریشه عقلی هم داشت، عنوان کرد: همان گونه که ایشان دائما در این موضوع به مسائل تاریخی استناد می کردند اما توجه و تلاش شان به این موضوع بود که به آن  به عنوان تکلیف شرعی نگاه شود.
این استاد دانشگاه تهران ابراز کرد: معظم له اعتقاد داشتند که اگر این وظیفه به درستی انجام شود در آن صورت است که می توانیم از ابعاد معنوی آن هم بهره ببریم و اگر اینگونه نباشد و ما  دین را فقط در ابعاد معنوی منحصرکنیم ،خواسته و ناخواسته اسلام ما اسلام آمریکایی خواهد شد و شاید یکی از ارجاعت جدی امام خمینی(ره) در خصوص تأیید این برداشت می دادند، قیام حسینی بود.
کوشکی با اشاره به مطالب فوق ادامه داد:امام راحل قیام حسینی را نمونه کامل دین مطرح می کردند چرا که معنویت، حق طلبی و دشمن ستیزی را در این قیام می دیدند و به همین دلیل اگر از معظم له پرسیده می شد که چرا وارد سیاست شده اید و با حاکمیت آمریکا مشغول مبارزه و چالش هستید؟ ایشان رفتار و عملکرد سالار شهیدان را به عنوان دلیل و مرجع اقدام خودشان مطرح می کردند .
این کارشناس مسائل سیاسی ضمن بیان اینکه عملکرد ترامپ هیچ تفاوتی با عملکرد دیگر مقامات آمریکا در گذشته  ندارد، عنوان کرد : کسانی که می خواهند ترامپ را متفاوت نشان دهند و در واقع می خواهند عملکردهای دیگر آمریکا را تطهیر کنند و همچنین  برخی تلاش دارند که عنوان کنند اوباما خوب بود و این ترامپ است که مشکل دارد.
وی افزود:این افراد می خواهند حاکمیت آمریکا را تبرئه کنند و بگویند که آمریکا شیطان بزرگ نیست وترامپ را دیوانه است در حالی که اینگونه نیست و ترامپ عملکردش هیچ تفاوتی با سایر مقامات آمریکایی ندارد.
کوشکی در پایان خاطر نشان کرد:مهمترین نکته ای که دولت ما باید توجه کند این است که اگر بخواهیم دشمن را از مقام دشمنی پایین بیاوریم و عنوان کنیم که آمریکا دشمن نیست و ترامپ دیوانه است،بیان کردن این مسئله  فهم غلط و کجی از واقیعت های آمریکا است که اگر مسئولین بخواهند امام را الگو قرار دهند، فکر میکنم آنقدر حافظه شان باید کار کند و از امام نکته دیده باشند که نیازبه تذکر نباشد.
منبع: دانا
 
چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۱۰
کد مطلب: 9217
مرجع : شستون
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *