800
۰
فتح الله زاده:

اگر باشگاه استقلال و پرسپولیس برای دولت هزینه دارند چرا واگذار نمی شوند؟/ بدهی استقلال در زمان من مربوط به سازمان تربیت بدنی است

مدیر عامل سابق باشگاه استقلال گفت: من بارها اعلام کردم که باشگاه استقلال را به ما بدهند تا امور این باشگاه را از طریق بخش خصوصی پیگیری کنیم اما نمی‌دانم چرا دولت این کار را انجام نمی‌دهد.
اگر باشگاه استقلال و پرسپولیس برای دولت هزینه دارند چرا واگذار نمی شوند؟/ بدهی استقلال در زمان من مربوط به سازمان تربیت بدنی است
به گزارش شستون، به نقل از آنا، علی‌فتح الله‌زاده مدیر عامل اسبق استقلال در نمایشگاه مطبوعات در مورد شرایط استقلال در این فصل گفت: «‌خاصیت فوتبال همین است، یک روز تیم در اوج آمادگی و پیشرفت است اما روز دیگر به دلیل مشکلات شیرازه آن بهم می خورد و نتیجه مورد نظر گرفته نمی شود. برخی مدیران در ایران برای روی کار آمدن و گرفتن مسئولیت به لابی گری روی می‌آوردند و وقتی هم پست و سمت می‌گیرند به نتیجه نمی‌رسند و مشکلات مالی را بهانه می‌کنند، در صورتی که بدهی و مشکلات مالی همیشه بوده و هست. معمولا مدیران کاربلد اعتراض نمی‌کنند و شرایط را مدیریت می‌کنند اما یک سری که با لابی گری روی کار آمده‌اند چهار برابر بودجه قبل پول می‌گیرند و باز هم از مشکلات مالی حرف می زنند.»
وی ادامه داد: «‌بهترین روش برای فوتبال ما این است که باشگاه‌‌‌‌های دولتی به بخش خصوصی واگذار شوند. اگر واقعا دولت برای این باشگاه‌ها هزینه می‌کند پس آنها را واگذار کند. نمی‌دانم چرا آنها را به بخش خصوصی واگذار نمی‌کنند؟! من بارها اعلام کرده‌ام که باشگاه استقلال را به ما بدهند تا امور این باشگاه را از طریق بخش خصوصی پیگیری کنیم. البته چند وقت پیش یکی به ما می‌گفت که استقلال دست شما بود اما نتوانستند‌ آن را سرو سامان بدهید، در حالی که من وقتی در استقلال فعالیت می‌کردم، در واقع مستاجر بودم و کاری از دستم بر نمی‌آمد.»
وی در ادامه عنوان کرد: «بهترین کار این است که دولت 5 سال باشگاه استقلال را به بخش خصوصی واگذار کند و در این مدت هم تمام این هزینه‌ها را بخش خصوصی تقبل می‌کند. در سال‌های گذشته روی دو تیم استقلال و پرسپولیس مبلغی در حدود 35 میلیارد قیمت گذاری کردند، امسال قیمت همین دو باشگاه 400 میلیارد شده است، این ارزش افزوده را ما اضافه کردیم. اما متاسفانه این افزایش قیمت را کسی نمی‌بیند و همه در مورد بدهی 10 میلیاردی حرف می زنند، به خاطر همین مسائل است که فوتبال با واقعیت همخوانی ندارد و تنها مردم با این صحبت‌ها گمراه می شوند. فوتبال ما تا زمانی که دست دولت است و بخش خصوصی وارد نشده این مشکلات را دارد.»
فتح الله زاده ادامه داد: «متاسفانه از همه طرف از دارایی های این دو باشگاه استفاده می‌کنند و تنها چیزی که عاید آنها می‌شوند بدهی است. در حال حاضر صدا و سیما تبلیغات بین بازی‌های استقلال و پرسپولیس که هر کدام بالغ به 50 میلیارد تومان است را نمی پردازد که اگر این اتفاق می‌افتاد ما دیگر بدهی نداشتیم. صدا و سیما حق پخش فوتبال را نمی‌دهد آن وقت مدیران ورزشی بی کفایت‌خوانده می شوند، این منصفانه نیست. وزارت خانه‌ها از دولت پول می‌گیرند اما به این دو تیم کمک نمی‌کنند، متاسفانه وضعیت این دو تیم خیلی آشفته است. صدا و سیما اگر طبق وظیفه‌اش عمل می‌کرد مدیران را رودروی یکدیگر قرار می‌داد و یک مناظره تشکیل می ‌داد تا مردم بفهمند چه کسی حرف حق می زند؟!»
وی گفت: «من به عنوان یکی از مدیران استقلال چند وقت پیش در مورد وضعیت باشگاه استقلال توضیحات لازم را ارائه دادم که خیلی از افراد تعجب کرده بودند. وزیر ورزش معتقد است این دو باشگاه تراز مالی ندارند در حالی که در دوران من تراز مالی را حتی رئیس مجمع که وزیر بود امضا کرده‌بود.»
فتح الله‌زاده در مورد وضعیت تیم‌های فوتبال ایران که خیلی گران اداره می شوند،‌گفت: «من به هیچ عنوان این موضوع را قوبل ندارم. شما تیم‌های حاشیه‌ خلیج فارس را ببینید چند میلیارد هزینه می‌کند؟! یا یک تیم شهرستانی نزدیک به 30 میلیارد برای تیمش هزینه می کند. در حال حاضر هزینه معمولی یک تیم بین 25 تا 30 میلیارد است. من نمی دانم چرا به این موضوع اهمیت می‌دهند. بخش خصوصی از جیبش برای تیم هزینه می‌کند و نباید به این مسائل اهمیت بدهیم. ما اگر به دنبال برتری مقابل تیم های حاشیه خلیج فارس هستیم باید هزینه کنیم.»
مدیرعامل استقلال در ادامه به وضعیت استقلال اشاره کرد و گفت: «از وضعیت این تیم راضی نیستیم. به هر حال استقلال یکی از گران ترین تیم‌های لیگ برتر ایران است و توقع قهرمانی از آن داشتیم. در حال حاضر جباری بازیکن استقلال است و باید از او استفاده کنیم. این بازیکن حتی اگر بیست دقیقه هم در زمین بازی کند به استقلال کمک می‌کند.»
فتح‌الله زاده در پاسخ به این سوال که خیلی‌ها بدهی‌ کنونی باشگاه استقلال را ارثیه او برای مدیران جدید استقلال می دانند گفت: «زمانی که من تیم استقلال را تحویل دادم حتی یک ریال بدهی هم نداشت. سازمان تریبت بدنی بدهی داشت. ما قرار گذاشتیم که به صورت مساوی در آمدزایی کنیم، سال آخر که مدیریت استقلال را برعهده داشتم باشگاه 24 میلیارد هزینه کرده بود که 12 میلیارد آن را من و مابقی آن را سازمان تربیت بدنی باید تقبل می‌کردیم اما من به جای 12 میلیارد، 17 میلیارد پول آوردم که اگر سازمان تربیت بدنی هزینه خودش را می داد باشگاه استقلال 5 میلیارد هم سوددهی داشت اما متاسفانه نداد و بدهی برای ما باقی ماند. بنابراین این 20 میلیارد بدهی که زمان من برای باشگاه استقلال به وجود آمد برای سازمان تربیت بدنی است.»
وی در پاسخ به اینکه برند استقلال چقدر می ارزد گفت: «‌برند استقلال قیمت ندارد ولی باشگاه استقلال چیزی حدود 400 میلیارد می ارزد.»
شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۵۵
کد مطلب: 9249
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *