800
۰

چشمان منتظر دانش آموزان "شم ماهی" به دستان گرم خیرین/ روستاییان به یاری آموزش و پرورش شتافتند

دانش آموزان روستای شم ماهی بخش بم پشت در اتاق های ساکنین روستا مشغول به تعلیم علم و دانش و چشم انتظار دستان گرم خیرین جهت احداث مکان آموزشی مناسب هستند.
چشمان منتظر دانش آموزان "شم ماهی" به دستان گرم خیرین/ روستاییان به یاری آموزش و پرورش شتافتند
به گزارش شستون، استان پهناور سیستان و بلوچستان دارای مدارس کپری، کاه گلی و فرسوده زیادی است که احداث و بازسازی مدارس به شدت در این استان احساس می شود.
در سال های اخیر با ‌گام نهادن خیرین در عرصه مدرسه سازی بار بزرگی از دوش سازمان نوسازی مدارس برداشته شده است، اما با توجه به پهناور بودن استان سیستان و بلوچستان و تراکم جمعیت باز هم در این عرصه باید گام های اساسی برداشته شود.
 
خیرین مدرسه ساز در شهرستان سراوان در این اقدام خداپسندانه جهت پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی در راستای علم آموزی به خوبی درخشیدن و مدارس زیادی را احداث و بازسازی کردند و بسیاری از مدارس دیگر نیز در حال ساخت می باشد که هر از چند گاهی از گوشه و کنار خبر هایی از انقعاد تفاهم نامه و یا ساخت مدرسه با ارگان های حمایتی و خیریه ها به گوش می رسد.
 
علی رغم تلاش های مضاعف جهت بهبود فضای آموزشی در شهرستان سراوان و کسب رتبه برتر خیرین مدرسه ساز سراوان در کشور، باز هم در برخی از مناطق دور افتاده مرزی این شهرستان نیاز اساسی به ساخت مدرسه احساس می شود.
 
روستای شم ماهی یکی از روستای های مرزی بخش بم پشت شهرستان سراوان است که این روستا به گفته کریم دادی بخشدار منطقه، نیازمند ایجاد فضای آموزشی می باشد.
دبستان این روستا فاقد مدرسه است  که روستاییان جهت دایر کردن کلاس درس و گام نهادن فرزندان خود در عرصه علم و دانش، یک اتاق را به صورت موقت در اختیار آموزش و پرورش گذاشتند.
 
 پیش از این دانش آموزان در کپری که توسط ساکنین روستا تهیه شده بود، مشغول به علم آموزی بودند که با قرار گرفتن در آستانه فصل سرما و با توجه به شدت سوز سرما در این منطقه، احداث فضای آموزشی و فراهم سازی لوازم گرم کننده یکی از نیاز های اساسی به شمار می رود.
 
 گفتنی است روستای شم ماهی که در فاصله ۲۰ کیلومتری مرکز بخش بم پشت قرار دارد، یکی از مناطق صعب عبور این منطقه به شمار می رفت که سال گذشته محور ارتباطی این روستا بازگشایی و پروژه برق رسانی نیز در سال جاری انجام شد.
 
 
انتهای پیام/
چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۰۵
کد مطلب: 9291
مرجع : شستون
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *