صدای قژ قژ لاستیک تریلر ها در گوش خیابان های سراوان/ عدم تخصیص اعتبار علت اجرایی نشدن احداث کمربندی

شستون , 17 آبان 1396 ساعت 8:24

خیابان های سراوان با آسفالت سرد ترمیم شده اند که با تردد ماشین سنگین موج دار و تخریب می شوند.


به گزارش شستون، شهرستان مرزی سراوان  در جنوب سیستان و بلوچستان روزانه شاهد تردد وسایل نقلیه سنگین است.
 گرچه شنیده می شود تردد تریلر ها در داخل شهر سراوان ممنوع اعلام شده است اما با توجه به هم مرز بودن شهرستان با کشور پاکستان، این وسایل نقلیه برای واردات و صادرات کالا به مرز کوهک وارد شهر می شوند و موجب تخریب و موج افتادگی آسفالت خیابان ها شده و زیبایی شهر را مخدوش کرده  است.
در این زمینه مهران محمودی سرپرست شهرداری سراوان در گفت و گو با شستون با بیان اینکه برخی از کامیون های سنگین که به سمت مرز پاکستان حرکت می کنند، وارد شهر می شوند، گفت: با توجه به طرح جامع شهری ایجاد کمربندی در قسمت شمالی شهر برای سراوان تعریف شده است که از ورودی شهر تا پاسگاه آسپیچ امتداد دارد.
وی با اشاره به اینکه راهداری و راه و شهر سازی وظیفه ایجاد جاده کمربندی را بر عهده دارند، اظهار داشت: ماشین های سنگین حق تردد در شهر سراوان را ندارند.
سرپرست شهرداری سراوان تردد ماشین سنگین در شهر را یکی از دلایل مهم مخدوش بودن آسفالت و چهره  شهرستان دانست و تصریح کرد: آخرین تفاهم نامه ای که با معاون وزیر راه و شهرسازی داشته اند، ایجاد کمربند در قسمت شمالی شهر بوده است.
با پیگیری های شستون در این زمینه عبدالعلیم درازهی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان سراوان با بیان اینکه مطالعات ایجاد جاده کمربندی در سال های گذشته انجام شده است، گفت: با توجه به اینکه منابع مالی از اعتبارات استانی تخصیص داده می شود تاکنون پروژه اجرایی نشده است.
وی در ادامه اظهار داشت: در سال جاری یک میليارد و 100 میلیون تومان اعتبار برای پروژه جاده کمربندی در نظر گرفته شده است که با تخصیص منابع مالی با هماهنگی پیمانکار کار ساخت جاده را آغاز خواهند کرد.
رئیس راه و شهرسازی شهرستان سراوان با توجه به موقعیت مرزی سراوان ایجاد جاده کمربندی را در کاهش محور ترافیک عبوری شهر و بازارچه کوهک موثر دانست و اذعان داشت: تردد ماشین های سنگین در جاده کمربندی خطرات جاده ای را تسهیل می کند.
وی با بیان اینکه ساخت اين جاده رونق تجاری را در شمال شهر افزایش می دهد، گفت: با بهره برداری پایانه بار در ورودی شهر می توان کمک شایانی به اقتصاد سراوان کرد و نیاز به تردد ماشین سنگین در شهر نخواهد بود.
درازهی افزود: با توجه به موقعیت مرزی سراوان پایانه بار موجب توسعه بازرگانی و منبع درآمدی برای مردم خواهد بود.
 
 
انتهای پیام/1675


کد مطلب: 9292

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/report/9292/صدای-قژ-لاستیک-تریلر-گوش-خیابان-های-سراوان-عدم-تخصیص-اعتبار-علت-اجرایی-نشدن-احداث-کمربندی

شستون
  https://shastoon.ir