در اجماع عاشوراییان مطرح شد؛

احیای ارزش های اسلامی در راستای ورود به نهضت ابا عبدالله الحسین (ع)

شستون , 18 آبان 1396 ساعت 12:38

امام جمعه شهرستان سراوان گفت: کسانی که مدعی دل دادگی به ابا عبدالله الحسین (ع) هستند، باید خود را در نهضت آن حضرت شریک بدانند و اهداف و ارزش های اسلامی را احیا کنند.


به گزارش شستون، مراسم اجماع عاشوراییان با حضور حجت الاسلام والمسلمین مجتبی بامری امام جمعه، حجت الاسلام والمسلمین محمد عزیز پور رئیس دادگستری و امام جمعه موقت و جمعی از عاشقان ابا عبدالله الحسین (ع) در مسجد جامع علی ابن ابیطالب (ع) شهرستان سراوان برگزار شد.
در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین مجتبی بامری امام جمعه شهرستان سراوان با بیان اینکه عزاداری ابا عبدالله الحسین (ع) توشه ای برای آخرت همه ملسمانان خواهد بود، گفت: همه انبیاء (ع) در راستای نجات افراد از خواب غفلت و فساد اجتماعی گام برداشته اند.
وی با بیان اینکه صالحان عالم مردم را متوجه خدا می کنند و آنها را به راه دین داری و تقوا هدایت کرده اند، افزود: متقین زیبایی خود را در راه فساد و شر استفاده نمی کنند و همیشه مراقب نفس شیطانی خود هستند.
امام جمعه شهرستان سراوان با بیان اینکه متقین در راستای حفظ دین خدا طغیان کرده تا هوشیاری مردم را بیشتر کنند، اظهار داشت: امام حسین(ع) بهترین الگوی ایثار، از خودگذشتگی، استکبار ستیزی و مبارزه با ظلم است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه نهضت نورانی امام حسین (ع) چراغ راه هدایت، خیر و برکت و معنویت است و همه در برابر انحرافات باید قیام کنند، تصریح کرد: دل دادگان ابا عبدالله الحسین (ع) همیشه به دنبال امر به معروف و نهی از منکر هستند و هرگز مسائل شرعی را زیر پا نمی گذارند.
حجت الاسلام والمسلمین بامری با اشاره به اینکه مسلمانان نباید در انجام مسائل شرعی و دینی کوتاهی کنند، اذعان داشت: مسیر نهضت ابا عبدالله الحسین (ع) این انگیزه را در افراد ایجاد می کند که هرگز در خواندن نماز تنبلی نکرده و فرهنگ نماز خوانی را به فرزندان خود منتقل کنند.
وی خاطر نشان کرد: کسانی که اهل ایمان هستند در هنگام مقابله با فساد  اگر نتوانند فریاد بزنند و کاری انجام دهند وجدان آنها ناراحت خواهد شد.
امام جمعه شهرستان سراوان جان دادن در راه خدا، حفظ دین خدا و سیره نبوی را از جمله اهداف قیام امام حسین (ع) عنوان کرد و اظهار داشت: در طول تاریخ اهل ایمان و تقوا همیشه در راه خدا جهاد می کردند.
وی در پایان تصریح کرد: کسانی که مدعی دل دادگی به ابا عبدالله الحسین (ع) هستند، باید خود را در نهضت آن حضرت شریک بدانند و اهداف و ارزش های اسلامی را احیا کنند.
 
انتهای پیام/1675
 


کد مطلب: 9314

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/report/9314/احیای-ارزش-های-اسلامی-راستای-ورود-نهضت-ابا-عبدالله-الحسین-ع

شستون
  https://shastoon.ir