عربستان در حال آماده شدن برای حمله به لبنان است/ تلاش کشورهای عربی و صهیونیست‌‌ها برای تشکیل ائتلاف جهانی علیه حزب‌‌الله

شستون , 21 آبان 1396 ساعت 12:22

هانی‌‌زاده گفت: عربستان می‌‌خواهد با همراهی آمریکا و اسرائیل به لبنان حمله کند و این را می‌‌توان از درخواست چند کشور برای خروج اتباع‌‌شان از لبنان فهمید.


به گزارش شستون؛ حسن هانی‌‌زاده با اشاره به آخرین تحولات منطقه و استعفاء حریری از قدرت، ابراز داشت: کناره‌‌گیری نخست‌‌وزیر لبنان و حضور او در ریاض به واسطه‌‌ی شبکه‌‌های وابسته به عربستان سعودی، اهانت آشکار به رئیس‌‌جمهور، پارلمان، جریان‌‌های سیاسی و ملت لبنان تلقی می‌‌شود.
وی ادامه داد: در قانون اساسی لبنان به صراحت قید شده نخست وزیر باید استعفاء خود را به رئیس‌‌جمهور تقدیم کند و این پروسه باید طی می‌‌شد اما حریری ترجیح داد به عربستان سفر و در آنجا استعفاء خود را تقدیم کند، لذا این کار او غیرقانونی است.
تحلیلگر مسایل بین‌‌الملل با بیان اینکه سعد حریری هنگام حضور در جلسه هیئت دولت پیامی از محمدبن سلمان، ولیعهد عربستان مبنی بر لزوم حضور سریع وی در ریاض دریافت کرده است، خاطرنشان ساخت: به محض فرود هواپیما، مامورین امنیتی تلفن‌‌ همراه حریری و محافظان او را مصادره می‌‌نمایند و تحت الحفظ به دربار می‌‌برند تا در آنجا متن تدوین شده از سوی پادشاه را قرائت کند.
وی توضیح داد: بنابر آخرین گزارشات واصله حریری هم‌‌اکنون در بازداشت به سر می‌‌برد و عربستان سعودی اجازه حضور دوباره او در لبنان را نمی‌‌دهد؛ البته رئیس‌‌جمهور فرانسه در سفری که به عربستان داشت این موضوع را با مقامات این کشور در میان گذاشت.
هانی‌‌زاده با اشاره به اینکه اگر خبر اقدام سعودی‌‌ها در اجبار حریری به حضور در ریاض صحت داشته باشد، نوعی آدم‌‌ربایی محسوب می‌‌گردد، اظهار کرد: در تعاملات بین‌‌المللی صحیح نیست که نخست وزیر یک کشور را احضار و او را وادار به استعفاء نمایند، این اقدام آنان نشان می‌‌دهد عربستان قصد دارد اوضاع داخلی لبنان را برهم بزند.
وی متذکر شد: جریان‌‌سازی‌‌هایی که علیه سلاح حزب‌‌الله و محور مقاومت به صورت همزمان از سوی آمریکا، اسرائیل و عربستان صورت می‌‌گیرد نشان می‌‌دهد توطئه‌‌ سازمان یافته‌‌ای علیه حزب‌‌الله طراحی شده و بعد از شکست گروه‌‌های تکفیری تروریستی در سوریه و آزادی دیروالزور، فاز جدید از هجمه بر محور مقاومت آغاز گردیده است.
کارشناس مسایل منطقه از قصد آمریکا، عربستان و اسرائیل برای تشکیل ائتلاف جهانی و منطقه‌‌ای علیه حزب الله خبر داد و اضافه کرد: آنان می‌‌خواهند با این کار زمینه حمله به لبنان را فراهم سازند، همچنین مصر، اردن و اسرائیل درصدد هستند این قضیه را در شورای امنیت مطرح و حزب الله را عامل بی‌‌ثباتی منطقه تلقی نمایند تا هدف شکل‌‌گیری اجماع جهانی علیه محور مقاومت تحقق یابد.
وی یادآور شد: دولت لبنان سعی خواهد کرد لزوم حضور سعد حریری در لبنان و تقدیم استعفاء براساس مقررات قانونی را در سطح جهانی مطرح کند، باید منتظر ماند و دید در صورت بازگشت حریری او به کار خود ادامه خواهد داد یا اینکه رئیس‌‌جمهور به‌‌ناچار فرد دیگری را جهت اخذ رأی اعتماد به پارلمان معرفی خواهد کرد.
هانی‌‌زاده در پاسخ به این سوال که آیا عربستان گزینه حمله نظامی را در دستور کار قرار داده است، تصریح کرد: درخواست چند کشور مبنی بر خروج اتباعشان از لبنان نشان می‌‌دهد توطئه‌ای سازمان یافته رخ داده و این نشان می‌‌دهد آل سعود در حال آماده شدن برای حمله به لبنان با همکاری آمریکا و اسرائیل است.
منبع: دانا
 


کد مطلب: 9334

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/report/9334/عربستان-حال-آماده-شدن-حمله-لبنان-تلاش-کشورهای-عربی-صهیونیست-ها-تشکیل-ائتلاف-جهانی-علیه-حزب-الله

شستون
  https://shastoon.ir