800
۰
در اولین گارگاه آموزشی روش های اقتصاد مقاومتی مطرح شد؛

مدرک گرایی زمینه ساز ایجاد توقعات بیشتر در خانواده ها/دانشگاه ها موتور و زادگاه مسیر کار آفرینی

مشاور مالی دانشگاه پیام نور کشور گفت: مدرک گرایی یکی از افکار زشت جوانان فارغ التحصیل است که توقعات خانوده ها را در زمینه شغل یابی بیشتر می کند.
مدرک گرایی زمینه ساز ایجاد توقعات بیشتر در خانواده ها/دانشگاه ها موتور و زادگاه مسیر کار آفرینی
به گزارش شستون، اولین کارگاه آموزشی روش های کارآفرینی و اقتصاد مقاومتی با حضور محمد رضا طاهری مشاور مالی ریاست دانشگاه پیام نور کشور و عضو هیئت علمی دانشگاه سیستان و بلوچستان، درویش نارویی فرماندار، منصور جنگی زهی رئیس دانشگاه پیام نور و جمعی از اساتید و دانشجویان در سالن اجتماعات دانشگاه پیام نور شهرستان سراوان برگزار شد.
در این کارگاه محمد رضا طاهری مشاور مالی دانشگاه پیام نور کشور با بیان اینکه دانشگاه های آموزش عالی شهرستان سراوان باید به دنبال رویکرد های اقتصاد مقاومتی باشند، تا بتوانند زمینه اشتغال را فراهم کنند، گفت: کار آفرینی و اقتصاد مقاومتی برای خوشبختی مملکت می تواند موثر باشد.
وی با بیان اینکه خروجی کارگاه های آموزشی باید افراد نخبه و خلاق باشند، تا بتوانند در جامعه کارآفرینی کنند، افزود: برخی از دانشگاه های کشور کنفرانس های بزرگی برگزار می کنند و با توجه به هزینه هنگفتی که در این راه صرف می شود، خروجی مناسبی ندارد.
مشاور مالی دانشگاه پیام نور کشور با اشاره به اینکه علوم انسانی موجب تحول در انسان می شود، اظهار داشت: مدرک گرایی یکی از افکار زشت جوانان فارغ التحصیل است که توقعات خانوده ها را در زمینه شغل یابی بیشتر می کند.
وی در ادامه با توجه به اینکه پتانسیل کار در برخی از شهرهای ایران زیاد است و داشتن مدرک کارشناسی حساب داری در این زمینه کفایت نمی کند، اذعان داشت: فکر کارمند شدن خلاقیت و نوآوری را از انسان می گیرد و فارغ التحصیلان باید الگوی کارآفرینی برای دیگران باشند.
طاهری خاطر نشان کرد: برخی از دانشگاه ها در کار پژوهشی ارتقا پیدا نکرده و به تکامل نرسیده اند و این در حالی است که مجموعه دانشگاهی می تواند موتور و مسیر کار آفرینی در راستای تکامل شغلی باشد.
وی عنوان کرد: حساب داری قلب و مدیریت، مغز یک جامعه یا ارگان است که اگر در آن نقص ایجاد شود آن جامعه ناکارآمد خواهد شد.
عضو هیئت علمی دانشگاه سیستان و بلوچستان تشخیص، تامین اعتبار و تعهد را از جمله راه های برون رفت از مشکلات اقتصادی دانست و گفت: سرکشی به حساب های بانکی دیگران موجب شده که اقتصاد کشور فلج شود.
وی در ادامه سرمایه گذاری کم، بلوکه کردن پول در گاو صندوق ها، گرانی مسکن و کاهش سرمایه گذاری در زمینه تولید را نتیجه دسترسی ارگان های مالیاتی به حساب های سرمایه گذاران دانست و اظهار داشت: برخی از کارخانه ها سرمایه میلیاردی دارند ولی حساب بانکی از آنها به چشم نمی خورد.
مشاور مالی دانشگاه پیام نور کشور در پایان با بیان اینکه کم کردن نقاط منفی زندگی موجب توسعه اقتصادی می شود، افزود: برای استمرار مشارکت باید حساب دار و با گذشت بود.
 
انتهای پیام/1675
 
دوشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۵۲
کد مطلب: 9358
مرجع : شستون
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *