هیئت بازی های بومی و محلی پیشرو در برگزاری فستیوال های دانش آموزی/ شهر مرزی سیرکان هم به کاروان ورزش‌ های روستایی پیوست

شستون , 23 آبان 1396 ساعت 8:31

فستیوال بازی های بومی و محلی به مدت سه روز در شهر مرزی سیرکان در جنوب سیستان و بلوچستان برگزار شد.


به گزارش شستون؛ فستیوال بازی های روستایی و  بومی و محلی با همکاری آموزش و پرورش بخش بم پشت سراوان با هدف کاهش آسیب های اجتماعی در مدرسه شهید صدوقی شهرسیرکان برگزار شد که به دلیل استقبال دانش آموزان در چهار روز برگزار می‌شود .
این جشنواره که از بیستم آذر ماه در  چهار رشته دوی کپگی و شلوار پیاده روی، طناب کشی و تنیس آغاز شد، در بعد از ظهر بیست سوم آذر ماه به پایان می‌رسد.
مراد شیخ زاده رئیس هیئت بازی های بومی و محلی سراوان در گفت و گو با شستون اظهار داشت: این جشنواره با شور و نشاط مضاعف دانش آموزان همراه بود و  لحظات خاطره انگیز را در اذهان شرکت کنندگان به یادگار گذاشت.
 
وی افزود: از ۴۰ نفر شرکت کننده در رشته دوی کپگی  ۱۰ نفر به فینال راه یافتند که با برگزاری فینال، دانش آموزان مهران درازهی نهم الف، مهردل درزاده و ایوپ پرکی نفر مقام های اول تا سوم این رشته را از آن خود کردند.
 
رئیس هیئت بازی های بومی و محلی سراوان خاطر نشان کرد: رشته شلوار پیاده روی هم میان شش تیم برگزار شد که در پایان تیم چهار نفره دانش آموزان آینده سازان بلوچ  به مقام اول دست پیدا کردند.
شیخ زاده ادامه داد: در مرحله اول این جشنواره  ۲۲۵ دانش آموز  و مرحله دوم حدود ۱۶۰ دانش آموز در رشته های مختلف شرکت داشتند.
 
شایان ذکر است ادامه جشنواره مسابقات در این شهر مرزی در روز سه شنبه 23 آذر (امروز) برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/


کد مطلب: 9360

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/report/9360/هیئت-بازی-های-بومی-محلی-پیشرو-برگزاری-فستیوال-دانش-آموزی-شهر-مرزی-سیرکان-هم-کاروان-ورزش-روستایی-پیوست

شستون
  https://shastoon.ir