800
۰

بی مهری به ترویج دهنده کتاب و کتابخوانی در سراوان/ مروج برتر کتاب کشوری تجلیل نشد

آیین تجلیل از مروجان کتاب در حالی در شهرستان سراوان برگزار شد که از مروج کتاب و کتابخوانی که مقام برتر در کشور را کسب کرده بود، جهت حضور در مراسم دعوت نشد.
بی مهری به ترویج دهنده کتاب و کتابخوانی در سراوان/ مروج برتر کتاب کشوری تجلیل نشد
به گزارش شستون، بهمن دهواری رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان سراوان با اجرای طرح کوله کتاب در روستاهای محروم و صعب العبور این منطقه در سال گذشته به عنوان مروج برتر کتاب در تهران معرفی و تجلیل شد.
وی با اجرای کوله کتاب علاوه بر اینکه در روستاهای سراوان تحولی بزرگ ایجاد کرد، در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی نیز گام های مستحکمی برداشت که با این اقدام حائز رتبه برتر کشوری شد.
 
در حالی روز گذشته آیین تجلیل از مروجان کتاب و کتابخوانی در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سراوان برگزار شد که از مروج برتر کتاب برای حضور در این مراسم دعوت نشد.

مروج برتر کتاب و کتابخوانی کشور در گفت و گو با شستون ضمن گلایه مندی از عدم دعوت وی در آیین تجلیل از مروجین کتاب شهرستان، اظهار داشت: از پنج سال گذشته تا کنون در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در روستاهای دور افتاده و صعب العبور گام برداشته که از استقبال خوب روستاییان بهره مند شده است.
دهواری افزود: طرح کوله کتاب برای اولین بار در روستاهای شهرستان سراوان برگزار شد و در حال حاضر در بعضی از روستاهای دیگر نقاط کشور در حال برگزاری است.
وی ادامه داد: در طرح کوله کتاب، کتاب های متنوعی از جمله آشپزی، هنرهای دستی، کتاب های داستانی و تاریخی و همچنین برای آن دسته از دخترانی که به دلایل مختلف از ادامه تحصیل بازمانده اند، نیز کتاب وجود دارد.
مروج کتاب سراوانی با اشاره به اینکه خود عضو انجمن حامی است، کتابخانه محمدی، کتابخانه روستای کله گان و کنت که توسط انجمن حامی دایر شده اند را از مراکز فعال در این منطقه برشمرد.
دهواری در پایان خاطر نشان کرد: افتتاح دو کتابخانه در زابل، چابهار و روستای سب از دیگر برنامه هایی عنوان کرد که قرار است در هفته های آینده توسط این انجمن به بهره برداری برسد.
 انتهای پیام/

 
پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۳
کد مطلب: 9384
مرجع : شستون
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *