800
۰

گام استوار روحانی جالقی در راستای اقتصاد مقاومتی/ پرورش بلدرچین با استفاده از تسهیلات بسیج سازندگی

یک روحانی کارآفرین بخش جالق شهرستان سراوان با استفاده از تسهیلات بسیج سازندگی برای دونفر زمینه اشتغال را به صورت مستقیم و غیر مستقیم فراهم کرده است.
گام استوار روحانی جالقی در راستای اقتصاد مقاومتی/ پرورش بلدرچین با استفاده از تسهیلات بسیج سازندگی
به گزارش شستون، ایجاد اشتغال و کاهش امار مبتلایان به دام اعتیاد دو مقوله مهم در کشور محسوب می شود که به نوعی همه افراد جامعه را تحت تأثیر قرار می دهد و این روز ها به دغدغه اصلی مسئولین تبدیل شده است.
با شاغل شدن افراد بیکار خود به خود آمار مبتلایان به اعتیاد نیز کاهش می یابد چرا که اگر ذهن فرد مشغول به کاری باشد دیگر فرصت فرو رفتن در گرداب ابر سیاه اعتیاد را به دست نخواهد آورد.
این روز ها جوانان و دیگر افراد جویای کار با استفاده از ظرفیت های داخلی کشور و حمایت ارگان های دولتی و نظامی مانند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی واژه ای که رهبر معظم انقلاب از آن جهت بهره بردن از ظرفیت های داخلی با استفاده از نیروهای جوان کشور نام برده اند، گام برداشته اند.
مولوی برکت ملازهی امام جماعت مسجد حضرت امام حسین (ع) جالق و بسیجی کارآفرین این منطقه با استفاده از وام های بلاعوض بسیج سازندگی علاوه بر خود برای دو نفر از جوانان این شهر زمینه اشتغال را به صورت مستقیم و غیر مستقیم فراهم کرده است.
وی در گفت و گو با شستون اظهار داشت: از اردیبهشت سال گذشته فعالیت خود را در راستای ایجاد کار مولد با استفاده از تسهیلات بسیج سازندگی آغاز کرده است.
کارآفرین جالقی ضمن قدر دانی از تسهیلات بلا عوض بسیج سازندگی، افزود: با استفاده از وام هشت میلیون تومانی اقدام به فراهم سازی مکان و امکانات برای پرورش بلدرچین کرده است.
مولوی ملازهی با اشاره به اینکه دستگاه جوجه کشی را نیز بسیج سازندگی برای وی خریداری کرده است،  ادامه داد: در هر مرحله هزار تخم بلدرچین را درون دستگاه قرار می دهد که بیش از 80 درصد تخم ها به جوجه تبدیل می شوند.
وی با توجه به اینکه از درآمد خود راضی و شاکر خداوند متعال است، اضافه کرد: علاوه بر اینکه حقوق دو کارگر را پرداخت می کند، در هر مرحله مبلغی حدود 500 هزار تومان نیز برای وی باقی می ماند.
این کارآفرین جالقی علاقه، ایجاد کار مولد و خدمت به جامعه را از اهداف خود برای ورود به طرح های اقتصاد مقاومتی بیان و خاطر نشان کرد: از آنجایی که گوشت بلدرچین از لذیذ ترین و سالم ترین گوشت های موجود در بازار می باشد، برای رهایی مردم از مرغ های هورمونی نیز به فکر پرورش بلدرچین افتاده است.
مولوی ملازهی با اشاره به آیاتی از قران کریم، تصریح کرد: برخی از جوانان و افراد جویای کار از عدم شغل و کسادی بازار می نالند اما هر کس تلاش کند حتما روزی خود را به دست می آورد و هیچ تلاشی بدون مزد نخواهد بود.

انتهای پیام/
سه شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۰۷
کد مطلب: 9426
مرجع : شستون
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *