800
۰

حمایت عجیب اعضای کمیسیون عمران مجلس از وزیری که به خانه ملت بی اعتنایی کرد/ جلسه داشت نیامد، از استیضاح هم خبری نیست!

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به جلسه هفته گذشته کمیسیون عمران مجلس در خصوص بررسی زلزله استان کرمانشاه اظهارداشت: قرار بود جلسه کمیسیون عمران مجلس با حضور آقای آخوندی وزیر راه و شهرسازی در خصوص بررسی موضوع زلزله غرب کشور تشکیل شود اما این جلسه به دلیل عدم حضور اقای آخوندی و معاونین وی تشکیل نشد.
حمایت عجیب اعضای کمیسیون عمران مجلس از وزیری که به خانه ملت بی اعتنایی کرد/ جلسه داشت نیامد، از استیضاح هم خبری نیست!
به گزارش شستون؛ شامگاه یکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۶ زلزله ای به بزرگی  ۷٫۳ در نزدیکی ازگله، استان کرمانشاه و شهر های آن را لرزاند که در پی این زلزله قریب به 450 نفر از هموطنان عزیزمان جان خود را از دست داده و منازل مسکونی بسیاری در پی این زلزله تخریب شد. بر اساس گفته معاون بنیاد مسکن ایران در این زلزله استان کرمانشاه ۱۲ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی به صورت ۱۰۰ درصد تخریب شد و ۱۵ هزار واحد مسکونی نیازمند تعمیر هستند.
 
با توجه به وسعت زلزله ، آمار جانباختگان و اماکن تخریب شده لازم و ضروری بود تا وزیر راه و شهرسازی حضور مداوم خود را در مناطق زلزله زده حفظ می کرد یا اینکه حداقل کاری که می توانست مرهم دل زلزله زدگان باشد این بود که حداقل در چند نوبت آقای آخوندی در مناطق زلزله زده حضور می یافت که آقای آخوندی به یک بار بازدید بسنده کرد و برای پیگیری امور تنها معاونین خود را به مناطق زلزله زده عازم کرد.
 
در طول این چند مدتی که از زلزله می گذرد در اخبار شاهد این بودیم که نیروهای نظامی کشور اعم از ارتش و سپاه حضور مداوم و گسترده در مناطق زلزله داشتند و به صورت جهادی امدادرسانی و کمک رسانی به مناطق زلزله زده غرب کشور را ادامه می دادند.
 
به همین جهت نماینده های مجلس شورای اسلامی برای پیگیری اوامر و اقدامات وزارت راه و شهرسازی از آقای آخوندی روز دوشنبه دعوت کرده بودند تا در کمیسیون عمران حضور یافته و تو ضیحاتی را ارائه دهد اما اقای آخوندی بی اعتنا به دعوت نمایندگان در جلسه روز دوشنبه کمیسیون عمران مجلس حضور نیافت و پاسخ نمایندگان را نیز نداد.
 
در این راستا به سراغ نمایندگان مجلس در این خصوص رفتیم تا دلایل عدم حضور آقای آخوندی را در این باره بپرسیم ولی آنها هم جواب قانع کننده ای ندادند و در جایی هم از اقای آخوندی به دلیل تاخیر در حضور در مناطق زلزله دفاع نیز کردند .
 
استیضاح مطرح نیست!
 
سید کمال الدین شهریاری ، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به جلسه هفته گذشته کمیسیون عمران مجلس در خصوص بررسی زلزله استان کرمانشاه اظهارداشت: هفته گذشته قرار بود جلسه کمیسیون عمران مجلس با حضور آقای آخوندی وزیر راه و شهرسازی در خصوص بررسی موضوع زلزله غرب کشور تشکیل شود اما این جلسه به دلیل عدم حضور اقای آخوندی و معاونین وی تشکیل نشد.
 
وی در ادامه با اشاره به اقدامات وزارت راه و شهر سازی برای مناطق زلزله زده غرب کشور گفت: اقای آخوندی به همراه رئیس جمهور بعد از وقوع زلزله در مناطق حادثه دیده غرب کشور حضور یافتند و موضوع را از نزدیک پیگیری کردند و بعد از بازدید وی تمام معاونت های وزارت راه و شهرسازی در منطقه برای امداد رسانی و کمک به زلزله زده ها حضور یافتند.
 
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اینکه ایا اقدامات آقای آخوندی در خصوص زلزله غرب کشور کافی بوده است یا خیر تصریح کرد: حضور هر روزه آقای آخوندی در مناطق زلزله زده ضروری نیست چرا که کارگروه های وزارت راه در این مناطق در حال کمک و امداد رسانی هستند.
 
شهریاری همچنین در خصوص استیضاح آقای آخوندی وزیر راه و شهرسازی به دلیل راضی نبودن مردم از اقدامات وزارت مطبوعش گفت: این موضوع را باید کارشناسان پاسخ دهند که ایا زلزله غرب کشور به دلیل کوتاهی اقای آخوندی بوده یا خیر ؟ ولی چنین موضوعی در کمیسیون مطرح نیست و آقای آخوندی پیگیر مسائل و موضوعات زلزله غرب کشور است.
 
جلسه داشت نیامد!
 
سید هادی بهادری نماینده مردم ارومیه و عضو کمیسیون عمران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به عدم حضور آقای آخوندی در جلسه کمیسیون عمران مجلس برای بررسی زلزله مناطق غرب کشور اظهارداشت: هفته گذشته جلسه ای در خصوص بررسی زلزله مناطق غرب کشور باید در کمیسیون مطرح می شد که این امر به دلیل عدم شرکت اقای آخوندی و معاونین وی در مجلس برگزار نشد.
 
وی در تشریح عدم تشکیل این جلسه توسط وزیر راه و شهرسازی گفت: ظاهرا جلسه ای با آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور داشتند و به همین جهت در جلسه کمیسیون حضور نیافتند.
 
نماینده مردم ارومیه در خصوص اقدامات اقای آخوندی برای مناطق زلزله زده غرب کشور تصریج کرد: اقای آخوندی همان روز اول به همراه رئیس جمهور به مناطق زلزله زده غرب کشور سفر کردند و موضوع را از نزدیک و میدانی تحت بررسی قراردادند و امروز هم بنیاد مسکن حضور جدی خود را در این مناطق داشته است و در صدد حل مشکل اسکان موقت مردم زلزله زده کشور است.
 
بهادری همچنین در پاسخ به اینکه ایا اقدامات وزارت راه کافی بوده است یا خیر عنوان کرد: اقدامات خاصی در حال حاضر وزارت راه نباید انجام دهد در حال حاضر باید موضوع اسکان موقت را حل کنیم که به همین جهت بنیاد مسکن در میدان حضور دارد و بعد از آن وزارت راه باید برای مسکن دائم حضور پیدا کند.
 
وی در خصوص مطرح بودن موضوع استیضاح اقای آخوندی نیز گفت: این موضوع در کمیسیون مطرح نیست و الان هم مطرح کردن استیضاح دردی از مردم را دوا نمی کند و باید همه در صحنه حضور پیدا کنند که این امر هم رخ داده است.
 
منبع: دانا
شنبه ۴ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۲۵
کد مطلب: 9476
مرجع : شستون
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *