800
۰
گزارشی از رنج بیماران مهرستانی؛

مرکز درمانی 10 تختخوابی برای نیاز 70هزار نفر!/120 کیلومتر طی مسافت برای درمان دیالیز

در حالی مردم مهرستان برای درمان دردهای خود مجبور به طی کردن مسیرهای طولانی در جاده های ناایمن هستند که فرماندار مهرستان گفت: قرار است پزشک متخصص را از سراوان به این شهرستان بیاوریم تا مردم برای درمان به ایرانشهر و سراوان سفر نکنند.
مرکز درمانی 10 تختخوابی برای نیاز 70هزار نفر!/120 کیلومتر طی مسافت برای درمان دیالیز
به گزارش شستون، به نقل از عصرهامون،شهری با جمعیت بیش از 70 هزار نفر که مردم آن از داشتن خدمات درمانی مطلوب بی بهره اند به گونه ای که برای درمان دردهای خود باید فاصله 120 تا 150 کیلومتری را تا شهرستان های ایرانشهر و سراوان طی کنند زیرا این جمعیت فقط یک مرکز درمان بستر 10 تخت خوابی دارند که آن هم پاسخگوی نیاز آنان نیست.

از قدیم الایام راست گفته اند که خدا سروکارت را به بیمارستان نیندازد این زبان حال شهروندانی است که به گفته آنان از لحاظ درمانی مشکلات زیادی دارند؛ بیان این مطلب بدان جهت است که اگر درد شب هنگام به سراغ بیماری برود یا باید تا صبح آن را تحمل کند یا اینکه شبانه بند و بساط خویش را جمع و راهی شهرستان های دیگر شود.
راهی شدن به شهرستان های اطراف اگر چه هزینه زیادی برای مردم در بر دارد و جاده های ناایمن جان آنان را تهدید می کند اما دریچه مشکلات بیشتر زمانی بر روی آنان باز می شود که به شهر مورد نظر برای درمان برسند اما با شلوغی بیمارستان ها و شلوغی گرفتن نوبت برای ویزیت مواجه شوند که این امر معطلی بیش از حدی برایشان به دنبال دارد.
یکی از ساکنان مهرستان با بیان اینکه هر هفته نیاز به دیالیز دارد و مجبور است هر بار مسافت 120 کیلومتری تا ایرانشهر را طی کند، می گوید: اگر این شهرستان بیمارستان داشت دیگر مجبور نمی شدم هر هفته آن هم با این وضعیت جسمانی مسافر جاده ها باشم.
در همین راستا در تماسی که خبرنگار اجتماعی عصرهامون با رشید پارسایی فرماندار مهرستان داشت، وی با بیان اینکه در حوزه بهداشت و درمان کارهای زیادی انجام شده است، اظهار کرد: قرار است پزشک متخصص را از شهرستان سراوان به این مکان بیاوریم تا مردم برای درمان به ایرانشهر و سراوان سفر نکنند.
وی گفت: مقرر شده از هفته جاری سه پزشک متخصص در بخش های مختلف همچون داخلی و مغزو اعصاب شروع به کار کنند که البته در این زمینه پیگیر متخصص نوزادان و کودکان هم هستیم زیرا نیاز بیشتر شهروندان در این مورد است تا هفته ای یکبار به طور مثال پزشک مورد نظر پنجشنبه ها از سراوان برای مداوای بیماران به مهرستان بیاید.
پارسایی با بیان اینکه مرکز بستر درمان مهرستان در حال حاضرکاربرد بیمارستانی دارد، ادامه داد: با همکاری و هماهنگی مسئولان مربوطه درحال پیگیری های لازم برای تاسیس یک بیمارستان در مهرستان هستیم.
محمد نعیم امینی فرد نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار عصرهامون  بیان کرد: با همکاری نماینده مردم سراوان پیگیر مشکلات درمانی بهداشتی مردم مهرستان هستیم.
وی افزود: به دنبال اخد مجوزهای کمیسیون ماده 20 هستیم تا مجوزهای قانونی صادر و اقدام به اخذ مجوزهای لازم از سازمان برنامه و بودجه کنیم.
درازهی نماینده مردم سراوان هم خاطر نشان کرد: پیگیری های لازم انجام شده و امیدواریم مشکلات مرتفع شوند.

انتهای پیام/
شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۴
کد مطلب: 9545
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *