800
۰
در جلسه شورای فرهنگ عمومی مطرح شد؛

حفظ وحدت، شاخص ترین فرهنگ در جامعه/علما و روحانیون نقش مهمی در فرهنگ سازی دارند

امام جمعه شهرستان سراوان گفت: علما باید در زمینه فرهنگ سازی و حفظ وحدت از هیچ کوششی فروگذاری نکنند و از تنش های داخلی در جهت ایجاد امنیت و آرامش در جامعه جلوگیری کنند.
حفظ وحدت، شاخص ترین فرهنگ در جامعه/علما و روحانیون نقش مهمی در فرهنگ سازی دارند
به گزارش شستون؛ جلسه شورای فرهنگ عمومی با حضور حجت الاسلام والمسلمین مجتبی بامری امام جمعه، رسول بخش حسین بر رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد طاهر میرکزهی مدیر پژوهشی مجتمع آموزش عالی، حسین علی جاودان فر جانشین فرماندهی سپاه و جمعی از مسئولین در مسجد جامع علی ابن ابیطالب (ع) شهرستان سراوان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی بامری امام جمعه شهرستان سراوان در این جلسه ضمن تبریک به مناسبت هفته وحدت و سالروز ولادت پیامبر اکرم (ص) گفت: سیره نبوی از ظرفیت های خوبی برخواردار است که دست یابی به آن، انسان را از بسیاری از لغزش ها دور می کند.

وی در ادامه افزود: افراد جامعه در بعد فرهنگی باید از سیره پیامبر اکرم (ص) الگو بگیرند و در بعد اجتماعی، فردی  و خانوادگی بهترین روش چنگ زدن به ریسمان اللهی است که می تواند نجات بخش انسان در مسیر های مختلف باشد.

امام جمعه شهرستان سراوان حفظ وحدت بین مسلمانان را یکی از شاخص ترین فرهنگ ها در جامعه دانست و یادآور شد: وحدت و یکپارچگی برادران شیعه وسنی در سراوان باید به طور جدی حفظ، بررسی و مورد پژوهش قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه فرهنگ از باورهای انسان نشات می گیرد و بخشی از زندگی فردی و اجتماعی افراد را شامل می شود، توضیح داد: علما باید در زمینه فرهنگ سازی و حفظ وحدت از هیچ کوششی فروگذاری نکنند و از تنش های داخلی در جهت ایجاد امنیت و آرامش در جامعه جلوگیری کنند.

حجت الاسلام والمسلمین بامری با بیان اینکه در راستای فرهنگ سازی جلوی افراد جاهل و جو ساز باید گرفته شود، تصریح کرد: فضای مجازی و ماهواره ها در ایجاد و نهادینه کردن فرهنگ غرب فعالیت های زیادی انجام می دهند.

وی با بیان اینکه نماد ها و المان های سطح شهر باید متناسب با فرهنگ اسلامی و شریعت دینی مسلمانان باشد و از نسب نماد های بی اساس باید جلوگیری شود، تاکید کرد: در هفته وحدت از پلاکارد و بنرهای متناسب با این ایام استفاده کنید.

امام جمعه شهرستان سراوان با اشاره به فرمایشات امام علی (ع) گفت: زمانی که انسان سالم باشد به یاد مریضی نیست و زمانی که در امان باشد به فکر نا امنی نیست.

وی در پایان تصریح کرد: منطقه سراوان به عنوان شهر فرهنگ شناخته می شود که در این راستا با توجه به ظرفیت هایی که در آن حاکم است باید فرهنگ سازی بهتری نسبت به گذشته داشته باشیم.
 
انتهای پیام/1675
 
دوشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۱
کد مطلب: 9568
مرجع : شستون
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *