در ادامه واردات بی رویه و عجیب به کشور؛

مرزهای سیستان وبلوچستان دروازه کالاهای خارجی/ واردات ۹۰۰ میلیاردی از گمرکات جنوب شرق در ۵ ماه+ جدول

20 آذر 1396 ساعت 13:35

در پنج ماه اول سال جاری، واردات اجناس مصرفی از مرزهای کشور سرعت گرفته به طوری که بیش از ۱۹ میلیارد دلار از مرزهای کشور وارد شده است.


به گزارش شستون، به نقل از عصرهامون در حالی در پنج ماهه نخست سال جاری بیش از ۱۹ میلیارد دلار از مرز های کشور وارد شده که سهم سیستان و بلوچستان از این واردات بیش از ۸۷۹ میلیارد تومان بوده است.
 
علی رغم تذکرات صریح رهبر انقلاب در ممنوعیت واردات کالاهای مصرفی، با بی‌توجهی وزارت صنعت و گمرک، همچنان اجناس مصرفی وارد کشور می‌شود و نکته تاسف‌آورتر آن که در میان اجناس مصرفی وارداتی ، کالاهایی به چشم می‌خورد که دارای مشابه تولید داخل نیز هستند.
 
براساس گزارش اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی، از ابتدای امسال تا پایان مرداد ماه اجناسی از قبیل کنجد و گلابی هندی تا زیره افغانی و لوازم خانگی وارد کشور شده است.



آنچه مسلم است در حالی بسیاری از این کالاها وارد کشور می شود که بسیاری از آن ها سبب تعطیلی کارخانجات و نگرانی کشاورزان ایرانی شده و خسارت های زیادی به بار آورده است و باعث شده افکار عمومی شگفت زده شود.
 
اگر چه به گفته برخی دولتی ها، نمی‌شود درهای کشور را به روی دنیا بست ومانع از ورود کالاهای خارجی شد، اما در هر حال ورود برخی کالاهای غیرضروری و قابل تولید به کشور سبب بیکاری زیادی از جوانان شده و جایی برای تولید، صنعت و صادرات در کشور باقی نگذاشته است.
 


علی ای حال این واردات گسترده آمار بیکاری و رکود را درکشور افزایش داده و روز به روز بر تعداد قشر تحصیلکرده های بیکار افزوده می شود.
 
در تماسی که خبرنگار عصرهامون با حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی داشت، وی با بیان اینکه این ها مشکلاتی است که همواره مطرح می شود، افزود: این طور که به نظر می رسد گوش شنوایی در کشور برای جلوگیری از واردات بی رویه وجود ندارد.
 


وی ادامه داد: دولت قرار است بخشنامه ای به سازمان های دولتی دهد که هیچ سازمانی حق ندارد به جز محصولاتی که در کشور تولید می شود برای آن سازمان محصول خارجی تهیه کند.
 
شهریاری با بیان اینکه مجلس دائما تذکر می دهد، اضافه کرد: تا زمانی که یک عزم و اراده ملی در کشور وجود نداشته باشد و مسئولین نسبت به این موضوع احساس مسئولیت نکنند متاسفانه این تنش ها وجود دارد.
انتهای پیام/


کد مطلب: 9632

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/report/9632/مرزهای-سیستان-وبلوچستان-دروازه-کالاهای-خارجی-واردات-۹۰۰-میلیاردی-گمرکات-جنوب-شرق-۵-ماه-جدول

شستون
  https://shastoon.ir