800
۰
در سایه غفلت مسئولین رخ داد؛

فریاد بی صدای مردم از بیداد بی قانونی در جایگاه های سوخت / توزیع بنزین در گالن اعتراض سراوانی ها را به‌ عرش رساند

تعدادی از مردم شهرستان سراوان به دنبال توزیع بی رویه بنزین در گالن توسط جایگاه داران، خواهان پاسخگویی مسئولین و برخورد با این اقدام شدند.
فریاد بی صدای مردم از بیداد بی قانونی در جایگاه های سوخت / توزیع بنزین در گالن اعتراض سراوانی ها را به‌ عرش رساند
به گزارش شستون، مدت هاست که شهروندان سراوانی از نحوه توزیع بنزین در جایگاه های سوخت این شهرستان گلایه مند هستند و هر از چندگاهی اعتراضات خود را از طریق فضای مجازی به گوش مسئولین می رسانند.
به دنبال توزیع بنزین در گالن، دیگر شهروندان مدتی طولانی را در صف به انتظار می ایستند و یا گاهی با به صدا در آوردن بوق های ممتد خودرو، به نوعی اعتراض خود را نمایان می کنند اما گویا گوش شنوایی برای حل این مشکل در شهرستان مرزی سراوان وجود ندارد و مسئولین به خواب زود هنگام زمستانی فرو رفته اند.
 

هدر رفتن نیمی از عمر سراوانی ها در صفوف بنزین
یکی از شهروندان سراوانی در تماس تلفنی که با این پایگاه خبری داشت ضمن گلایه مندی از وضعیت موجود در جایگاه های سوخت و فرآورده های نفتی سراوان، گفت: در ماه اخیر به طور متوالی بنزین در جایگاه های سوخت وجود نداشته که مشکلاتی را برای شهروندان پدیدار کرده است.
 
این شهروند سراوانی ادامه داد: شنیده می شود پمپ چی ها در قبال گرفتن مقدار پول اضافی، به برخی از افراد بنزین در گالن می فروشند که این موجب شده است که دیگر شهروندان برای ۱۰ لیتر بنزین نیمی از عمر خود را در صفوف طولانی هدر دهند.
 
وی اضافه کرد: گفته می شود کارت های سوخت جایگاه در اختیار سوخت کش ها قرار می گیرد اما در اختیار افراد مهمان و یا افرادی که کارت آنها کدینگ نمی باشد، قرار نمی گیرد.


تأمین سوخت به صورت آزاد توسط خودروهای مهمان
ع.ن یکی دیگر از شهروندان سراوانی با توجه به موضوع کدینگ کارت های سوخت در شهرستان سراوان افزود: خودروهای مهمان در شهرستان سراوان با مشکل سوخت مواجه می شوند و بیشتر آنها نمی توانند از جایگاه های سوخت شهرستان بنزین دریافت کنند و مجبور به خرید سوخت آزاد می شوند.

وی با بیان اینکه هر کدام از جایگاه های سوخت یک کارت مخصوص جایگاه دارند که روزانه ۱۰ هزار لیتر بنزین شارژ می شود، گفت: کارت سوخت هوشمند خودرو هایی که صفر خریداری و یا پلاک می شوند، نیاز به کدینگ دارند و تا زمانی که که کدینگ نشوند نمی توانند از جایگاه های سوخت سراوان بنزین دریافت کنند.
 
این شهروند سراوانی با اشاره به اینکه دریافت روزانه ۶۰ لیتر بنزین سهم هر شهرند است، ادامه داد: کدینگ کارت های سوخت هوشمند بیش از ماه در شهرستان زمان بر است و در این مدت چنین افرادی به اجبار، سوخت را به صورت آزاد تهیه می کنند و این در حالی است که کارت های سوخت جایگاه دارای ۱۰ هزار لیتر بنزین می باشند و هنگامی که به مهمان ها و این افراد داده نمی شود، در کجا مصرف می شوند و چه کسی باید پاسخگو باشد؟
 
مهرداد طاهری رئیس صنعت، معدن و تجارت شهرستان سراوان در گفت و گویی که 14 آبان سال جاری با خبرنگار شستون داشته با اشاره به بازدید های انجام شده، اظهار کرد: جلوگیری از این اقدام مستلزم نظارت در تمامی ساعات شبانه روز است که این موضوع در توان هیچ یک از ارگان ها و سازمان های مربوطه نیست.



انتهای پیام/ الف.د
شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۱۶
کد مطلب: 9663
مرجع : شستون
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *