گزارشی از افزایش واردات به کشور؛

از واردات زرچوبه تا توپ فوتبال از پاکستان در نیمه اول سال96/واردات برنج کمر برنج کاران داخلی را شکست

25 آذر 1396 ساعت 12:56

بر اساس آمار رسمی از ابتدای سال تاکنون انواع کالا از برنج سفید نیمه سفید شده تا زرچوبه، توپ فوتبال از پاکستان وارد کشور شده است.


به گزارش شستون، به نقل از لادیز؛ واردات بی رویه انواع کالاهایی که مشابه داخلی و با کیفیت دارد مصداق خیانت در حق تولید ملی ، کارگران و سبب خروج سرمایه ملی از کشور و در تضاد آشکار با برنامه های تحقق اقتصاد مقاومتی است.
بر اساس آمار رسمی از اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی تهران از ابتدای سال تاکنون  انواع کالا از برنج سفید  نیمه سفید شده تا زرچوبه، توپ فوتبال،  ابزار آلات ، گلابي هندي، انبه ومنگوتين ، تازه يا خشک کرده، دانه کنجد و غیره به ارزش 8,288,058,106,989ریال از طریق مرز پاکستان وارد کشور شده است.



این در حالیست که به گفته کارشناسان واردات بی رویه کمر تولید ملی را شکسته است و با واردات کالاهایی مانند برنج که در کشور به وفور تولید می شوند اقتصاد کشور فلج شده و تولید کنندگان داخلی ورشکست می شوند و از سوی دیگر این واردات بی رویه سبب تعطیلی بسیاری از کارگاه ها و کارخانجات و بیکاری تعداد زیادی از کارگران و کارمندان آنها شده و آمار بیکار در کشور را بالا می برد.
 رئیس سازمان توسعه تجارت پیش از این در گفت و گو بار سانه ملی گفته بود که حدود 680 میلیون دلار معادل سه و دو دهم درصد نسبت به دوره مشابه پارسال در بخش صادرات کالای غیرنفتی کاهش داشتیم و  در شش ماه نخست امسال برخی از اقلام وارداتی افزایش یافت از جمله در اقلام غذایی، نهاده های دامی مانند ذرت، کنجاله، دانه سویا و روغن خام سویا، شکر و برنج.
به گفته مجتبی خسروتاج در شش ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال در کشورمان، صادرات، کاهش و واردات، افزایش داشت.
اقلام عمده وارداتی در پنج ماهه ابتدای سال‌جاری نیز به ترتیب شامل برنج با 963 میلیون دلار، ذرت دامی به ارزش 612 میلیون دلار، وسایل نقلیه موتوری با حجم سیلندر 1500 تا 2000 سی سی به ارزش 515 میلیون دلار، قطعات منفصله جهت تولید خودروی سواری با 434 میلیون دلار و لوبیای سویا با 410 میلیون دلار بوده است.




انتهای پیام/ش


کد مطلب: 9672

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/report/9672/واردات-زرچوبه-توپ-فوتبال-پاکستان-نیمه-اول-سال96-برنج-کمر-کاران-داخلی-شکست

شستون
  https://shastoon.ir